یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

بليط هواپيماي گرجستان

بليط هواپيماي گرجستان

كشور گرجستان به عنوان يك كشور در حال توسعه در سال هاي اخير مورد توجه بسياري از مردم قرار گرفته است. گرجستان يكي از بهترين تجربه هاي گردشگري را براي شما به ارمغان مي آورد. گردشگران مي توانند در فصول مختلف سال براي بليط هواپيماي گرجستان اقدام نمايند و يا از تورهاي گردشگري گرجستان استفاده نمايند و تجربه حضور در اين كشور ديدني را داشته باشند.

آشنايي با كشور گرجستان

گرجستان از لحاظ موقعيت هم در قاره اروپا و هم در قاره آسيا واقع شده است اما خود را به عنوان بالكن اروپا معرفي مي كند و سعي بر اين دارد كه جزو اتحاديه اروپا باشد. گرجستان به علت موقعيت استراتژيكي مناسب براي فعاليت هاي تجاري و اقتصادي توسط دولت هاي غربي پشتيباني مي شود. در حال حاضر اين كشور به عنوان كشور مناسبي براي سرمايه گذاري و امور صادرات و واردات مورد توجه بسياري از سرمايه گذاران قرار گرفته است.

تفليس يكي از شهرهاي بسيار زيباي گرجستان و پايتخت اين كشور است كه سالانه توريست هاي بسيار و افرادي را كه عاشق سفر هستند به خود جذب مي كند. تفليس شهر بسيار قديمي است كه در حاشيه رودخانه كورا واقع شده است و در محل تقاطع بين آسيا و اروپا قرار دارد. در شهر تفليس علاوه بر قدمت طولاني كه دارد انواع مختلفي از معماري نئوكلاسيك، هنر مدرن و ساير سبك ها را نيز به نمايش مي گذارد.

يكي از زيباترين مجسمه هاي اين شهر الهه محافظ اين شهر است كه شمشير عدالت خود را استوار نگه داشته است. ارتفاع اين مجسمه ۲۰ متر است و از آلومينيوم ساخته شده است. و محل آن بر فراز تپه سولولاكي است. اين مجسمه با نام مادر كارتلي شهرت دارد. در سال ۲۰۰۸ بين روسيه و گرجستان جنگي درگرفته بود كه پس از اتمام آن خطر شديد ناشي از جنگ زدگي وجود داشت كه حتي كشورهايي تبعه هاي شان را از سفر به اين كشور منع كرده بودند. اما از آن زمان تاكنون ايمني گردشگري بهبود پيدا كرده است و در سال ۲۰۱۷ در بين شاخص هاي بين المللي جرائم گرجستان رتبه هفتم را از بين ۱۲۵ كشور كسب نمود و به همين سبب هفتمين كشور امن دنيا شناخته شده است.

آشنايي با كشور گرجستان

اقليم و آب و هواي گرجستان

به دليل كوهستان ها و دره هايي كه در اطراف گرجستان وجود دارد و نسيمي كه در آن مي وزد، هميشه آب و هواي اين كشور پاكيزه است. در فصل تابستان دماي اين منطقه به ۲۵ درجه و در سردترين فصل زمستان اين دما به ۹- درجه مي رسد. از فصل آذر ماه تا اسفند ماه دماي هوا براي مدتي حدود ۳۰ تا ۳۵ روز به زير صفر مي رسد. متوسط بارندگي سالانه اين كشور ۵۰۵ ميليمتر در سال است و حدودا ۲۵ تا ۳۰ روز از فصل تابستان بسيار گرم بوده و دماي آن به ۳۰ درجه مي رسد.

بهترين زمان براي سفر به كشور گرجستان

براي سفر كردن به كشور گرجستان دو روش وجود دارد. يا مي توانيد به صورت انفرادي و با خريد بليط هواپيما لحظه آخري گرجستان و رزرو هتل در اين كشور اقدام نماييد و يا با خريد تورهاي گرجستان به تفليس پايتخت اين كشور و ديگر نقاط ديدني آن سفر كنيد. در سفر با تور مي توانيد از مناطق قديمي كشور گرجستان ديدن نماييد و به بهترين رستوران ها و اقامتگاه هاي اين كشور سري بزنيد. بهترين زماني كه براي سفر با تور گرجستان و خريد بليط هواپيماي گرجستان پيشنهاد مي شود فصل بهار و يا اوايل فصل پاييز است. ماه هاي آوريل، مي، ژوئن، سپتامبر و اكتبر زمان بسيار مناسبي براي سفر به اين كشور مي باشد.

فرودگاه هاي بين المللي كشور گرجستان

كشور گرجستان به طور كلي داراي ۱۸ فرودگاه است كه ۱۱ تاي آن فرودگاه همگاني و ۷ فرودگاه نظامي دارد. از بين فرودگاه هاي همگاني اين كشور ۴ فرودگاه بين المللي است كه در شهر هاي تفليس، باتومي، كاتائيسي و پوتي قرار دارد كه مسافراني كه بليط هواپيماي گرجستان را دارند بايد در نظر داشته باشند كه اين فرودگاه ها ميزبان آن ها خواهد بود. از بين فرودگاه هاي كشور گرجستان دو فرودگاه بين المللي مهم وجود دارد كه در شهرهاي تفليس و باتومي هستند.

فرودگاه بين المللي تفليس

نام قبلي اين فرودگاه نوو الكسيوكا بوده است. فرودگاه بين المللي تفليس در فاصله ۱۷ كيلومتري جنوب شرق شهر تفليس كه پايتخت كشور گرجستان است قرار دارد و از نوع فرودگاه عمومي در كشور گرجستان است. يكي از فرودگاه هايي كه دارندگان بليط گرجستان به مقصد تفليس در آن فرود مي آيند اين فرودگاه بين المللي مي باشد و ارتفاع آن از دريا ۴۹۵ متر مي باشد.

فرودگاه بين المللي باتومي

فرودگاه بين المللي باتومي واقع در كشور گرجستان، در ۲ كيلومتري جنوب شهر باتومي قرار دارد و تنها ۳۲ متر از سطح دريا فاصله دارد. به دليل اين كه فرودگاه بين المللي باتومي در ۲۰ كيلومتري از شهر آرتوين كشور تركيه قرار دارد و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بين دو كشور گرجستان و باتومي در سال ۲۰۰۷ اين فرودگاه به عنوان يكي از فرودگاه هاي داخلي كشور تركيه نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين به گونه اي است كه مسافراني كه حتي بليط هواپيماي گرجستان را ندارند و عازم آرتوين تركيه هستند، در فرودگاه باتومي فرود آمده و به تركيه ترانسفر مي شوند.

فرودگاه هاي بين المللي كشور گرجستان

شرايط خريد بليط هواپيماي گرجستان

براي تهيه بليط هواپيماي گرجستان و سفر كردن به اين كشور و به شهر تفليس دو راه وجود دارد:

  1. تورهاي تفليس كه به دو شيوه زميني و هوايي وجود دارد و مسافران مي توانند با خريد بليط گرجستان به مقصد تفليس از اين تورها بهره ببرند.
  2. به صورت شخصي كه هر شخص يا خانواده مي تواند با تهيه بليط هواپيماي ارزان گرجستان به صورت هوايي، يا به صورت زميني يعني با اتوبوس يا راه هاي تركيبي و يا حتي توسط ماشين شخصي خود به اين كشور سفر كند.

پس از تهيه بليط هواپيماي گرجستان و اقدام براي خروج از كشور ايران بايد عوارض خروج از كشور پرداخت شود كه اين عوارض براي بار اول مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومان، بار دوم ۳۳۰۰۰۰ تومان و بار سوم به بعد مبلغ ۴۴۰۰۰۰ تومان مي باشد كه اين مبلغ را مي توانيد از پايگاه هاي اينترنتي شركت هاي مختلف هواپيمايي پرداخت نماييد و يا اينكه به صورت حضوري در فرودگاه ها يا پايانه ها پرداخت كنيد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي گرجستان

اگر به دنبال بليط هواپيماي گرجستان با قيمت مناسب و ارزان هستيد بهترين كار تهيه بليط در زماني كمي زودتر از موعد پروازتان است. رزرو بليط ارزان قيمت گرجستان در زمان مناسب مي تواند قيمت بليط را تا حدودي افزايش يا كاهش بدهد. لازم است بدانيد كه زمان تهيه بليط هواپيماي گرجستان لازم نيست كه خيلي زودتر از تاريخ پروازتان باشد. فصل هاي مختلف سال نيز هر يك مي تواند در تصميم شما براي خريد بليط گرجستان تاثير گذار باشد به عنوان مثال معمولا در فصل بهار بهترين زمان براي تهيه بليط هواپيماي گرجستان و سفر به اين كشور اواخر فروردين ماه تا اواسط خرداد ماه است. در اين دو ماه بارندگي اين كشور كم تر است و هوا گرم و آفتابي است و از اين جهت سفر شما لذت بخش تر خواهد بود.

اگر قصد داريد در طول مدت اقامت خود در كشور گرجستان تفليس را بگرديد بهتر است كه زمان سفرتان را در فصل تابستان و به خصوص تير و مرداد انتخاب نكنيد. زيرا دماي هوا گاهي ممكن است به ۴۰ درجه برسد و رطوبت هوا نيز در بخش هاي ساحلي اين شهر بالا مي رود و براي كساني كه با آب و هواي شرجي و گرمسيري رابطه خوبي ندارند، ممكن است ناخوشايند باشد. براي تهيه بليط گرجستان در فصل پاييز بهتر است باتومي را براي سفر انتخاب نكنيد زيرا گرجستان در پاييز سردتر است. اما فصل پاييز براي تفليس گردي بسيار عالي است. با وجود رنگ آميزي زيباي طبيعت در اين فصل نيز به دليل متغير بودن شرايط آب و هوايي روزهاي گرم و سرد بسياري وجود دارد. در فصل زمستان گرجستان برفي و سرد است. اگر مي خواهيد شهرهاي گرجستان را برفي ببينيد اين زمان بهترين موقع جهت اقدام شما براي بليط گرجستان مي باشد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي گرجستان

مدارك لازم براي خريد بليط هواپيماي گرجستان

كشور تركيه جزو كشورهاي اروپايي محسوب مي شود كه پس از ورود به اين كشور تا ۹۰ روز اجازه ماندن در اين كشور وجود دارد. همچنين كشور صربستان نيز مسافران ايراني تا ۳۰ روز اجازه حضور در اين كشور را دارند. براي كشور گرجستان پس از ورود به اين كشور تا ۴۵ روز مي توانيد در اين كشور اقامت داشته باشيد ولي ويزا در مرز براي شما صادر خواهد شد. بنابراين مسافراني كه بليط هواپيماي گرجستان را دارند از اين بابت نبايد ابراز نگراني كنند.

براي اين كه سفر بدون دغدغه و نگراني را براي خود رغم بزنيد بهتر اين است كه حداقل 2 ساعت قبل از پروازتان در فرودگاه حضور پيدا كنيد و براي پرواز نيز نيازي به داشتن پرينت بليط گرجستان نداريد و صرفا تصوير و شماره بليط گرجستان بعلاوه مدارك شناسايي خودتان براي ارائه به متصديان كافي مي باشد.

قبل از سفر به گرجستان و دريافت بليط هواپيماي گرجستان ابتدا بايد براي گرفتن پاسپورت خود و رواديد اقدام نماييد. براي ورود به برخي از كشورها مانند تركيه احتياجي به رواديد نداريد و برخي ديگر از كشورها را نيز مي توان در فرودگاه رواديد را دريافت نمود. براي رفتن به گرجستان احتياجي به ويزا و رواديد نيست و لازم نيست كه بابت آن هزينه اي پرداخت كنيد. در هنگاه عبور از مرز تنها مهر ورود براي شما مي زنند و به اين صورت به راحتي مي توانيد براي بليط گرجستان و سفر به اين كشور زيبا اقدام نماييد.

قيمت بليط هواپييماي گرجستان در زمان هاي مختلف سال

تحقيقي كه صورت گرفته است بيان مي كند كه اگر بخواهيد براي سفرهاي داخلي بليطي زودتر از ۴۵ روز تهيه كنيد و براي سفرهاي خارجي بليط را زودتر از ۶۰ روز تهيه نماييد، معمولا بايد به بهاي بالاتري بليط خريداري نماييد. چون شركت هاي هواپيمايي در ۶ تا ۷ هفته قبل از پرواز محدوديت هاي خود را برمي دارند كه خود باعث كاهش در قيمت بليط ها مي شود و بليط گرجستان نيز از اين قاعده مستثني نيست.

پروازهاي گرجستان قاعدتا اگر بخواهيد بليط هواپيماي گرجستان را براي ايام تعطيلات مانند عيد نوروز و كريسمس تهيه نماييد، به دليل اين كه تقاضا براي بليط در اين زمان زياد است بايد بابت بليط گرجستان هزينه بيشتري پرداخت نماييد. خوب است بدانيد كه در ۲۴ ساعتي كه وجود دارد، بهترين زمان براي پرواز صبح زود مي باشد زيرا اغلب پروازها در اين زمان به دليل كم تر بودن مشكلات آب و هوايي كمتر دچار نوسانات مي شوند. بعلاوه صبح زود، تاخيرات بلند مدت و خسته كننده كم تر ديده مي شود.

به طور كلي اگر در خريدن بليط هواپيما منعطف هستيد و براي شما تفاوتي ندارد كه چند روز ديرتر يا زودتر در مقصد مورد نظرتان باشيد، بهتر است كه از بليط هاي ارزان قيمتي كه در شركت هاي هواپيمايي و سايت ها وجود دارد استفاده نماييد و يا از چارترها براي تهيه بليط هواپيماي گرجستان استفاده نماييد.

قيمت بليط هواپييماي گرجستان در زمان هاي مختلف سال

نكات مهم در زمان اقامت در كشور گرجستان

زبان رسمي كه مردم گرجستان و تفليس به آن صحبت مي كنند گرجي مي باشد اما افراد زيادي هم هستند كه انگليسي بلد هستند. پس از دريافت بليط هواپيماي گرجستان و سفر به اين كشور بهتر است بدانيد كه ساعت كشور گرجستان ۳۰ دقيقه از ساعت ايران عقب تر است. اگر نسبت به آب و غذاي كشور مردد هستيد و اطمينان نداريد مي توانيد از آب جوشيده استفاده كنيدكه در سطح شهر تفليس نيز قابل دسترس است. لبنيات كشور گرجستان سالم هستند و تنها از گوشت و ماهي استفاده نماييد كه به خوبي پخته شده باشند. پس از دريافت بليط گرجستان و قبل از پرواز به اين كشور بهتر است برخي از داروهايي كه ضروري هستند و يا مورد استفاده شما است به همراه داشته باشيد و از قانوني بودن اين داروها قبل از سفرتان اطمينان حاصل نماييد.

ساليانه در شهر تفليس جشنواره هاي زيادي برگزار مي شود كه مي توانيد بليط هواپيماي گرجستان را در زمان مناسب برگزاري اين جشنواره ها تهيه نماييد و از حضور در آن ها در فصل مناسب خود لذت ببريد. اين جشن ها شامل جشنواره هولي يا رنگ در بهار، جشنواره گل در ۲۶ مي و روز استقلال در گرجستان، جشنواره بين المللي تئاتر در ماه اكتبر، جشنواره پنير در ماه اكتبر، جشنواره بستني در ماه جولاي و ساير مناسبت ها اشاره نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.