یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

راه ها و روش هاي مهاجرت به سوئيس

راه ها و روش هاي مهاجرت به سوئيس

سوئيس از جمله كشورهاي صلح طلب و بسيار محبوب در ميان كشورهاي اروپايي است. در نتيجه بسياري از افراد به فكر مهاجرت به سوئيس مي افتند. هر چند كه اقتصاد اين كشور بسيار قوي است اما كمتر پيش مي آيد كه مهاجري بپذيرد. در نتيجه تنها كساني كه موفق به گرفتن اقامت دائم اين كشور مي شوند، جزو موفق ترين آدم ها خواهند بود. در ادامه برايتان از روش هاي مهاجرت به سوئيس و شرايط آن توضيح خواهيم داد و بيشتر شما را با اين موضوع آشنا مي نماييم.

در مجموع مهاجرت به كشوري به غير از زادگاه خود، كاري سخت و دشوار بوده است. در اين ميان كساني كه به دنبال شرايط بهتر براي زندگيشان هستند، به فكر مهاجرت مي افتند. كساني كه مهاجرت دائم به كشوري را دارند مي توانند اقامت دائم آن كشور را دريافت كرده و پس از گذراندن شرايط مخصوص آن كشور، حق شهروندي آن را هم دريافت مي نمايند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادي هستيد كه به دنبال دريافت تابعيت شهروندي سويئس هستيد، در ادامه با ما همراه باشيد.

دلايل اصلي مهاجرت به سوئيس

دلايل اصلي مهاجرت به سوئيس

مهاجرت از كشورهاي جهان سوم يا كشورهاي ديگر به كشورهاي پيشرفته هر ساله خواهان بيشتري مي يابد. انسان ها به دلايل مختلفي هانند تحصيل در كشورهاي پيشرفته براي دريافت مدرك و موقعيت شغلي بالاتر، پيدا كردن كاري مناسب و عالي براي بهبود زندگي و در مجموع بالا بردن سطح زندگي به فكر مهاجرت به كشورهايي همانند سوئيس مي افتند. در اين ميان نبود شرايط مطلوب زندگي در كشور مبدا همانند جنگ مي تواند انگيزه افراد را براي مهاجرت بيشتر نمايد. شما با يكي از اين دلايل همانند زندگي با خانواده در خارج، ازدواج، سرمايه گذاري در سوئيس و كار آفريني در سوئيس مي توانيد براي مهاجرت به اين كشور اقدام نماييد.

مزاياي مهاجرت به كشوري همانند سوئيس

اگر تمام شرايط مهاجرت به كشور سوئيس را داشته باشيد مي توانيد از مزاياي آن بهره مند شويد. به شما تابعيت و پاسپورت سوئيس داده مي شود. پس از آن كه تابعيت سوئيس را گرفتيد به شما مكاناتي از قبيل خدمات درماني و بهداشتي رايگان دريافت مي كنيد. به دليل اينكه سوئيس جزو حوزه شينگن است، به راحتي مي توانيد به ديگر كشورهاي اين حوزه سفر كنيد و ديگر نيازي به ويزا نداريد. از ديگر خدماتي كه به شما داده مي شود، حساب بانكي تجاري معتبر است كه به شما اين اجازه را مي دهد كه با تمام تاجرهاي دنيا كار كنيد و همچنن اجازه تحصيل رايگان را در دانشگاه هاي دولتي خواهيد داشت. براي نيروي كاري كه مهاجرت به سوئيس را انجام مي دهند گفته مي شود كه نه تنها خودشان سود مي كنند، بلكه به آن كشور مبدا نيز منفعت مي رسانند و باعث رشد اقتصاد آن كشور خواهند شد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادي هستيد كه با سرمايه گذاري قصد سفر به سوئيس را داريد، در حقيقت باعث ورود ارز و سرمايه به اين كشور مي شويد.

تابعيت سوئيس و شرايط آن

اگر مي خواهيد كه تابعيت سوئيس را دريافت كنيد بايد يك سري شرايط را داشته باشيد. يكي از اين شرايط اين است كه آن فرد متولد سوئيس باشد. از ديگر راه هاي مهاجرت به سوئيس داشتن تابعيت كنفدراسيون هاست. همچنين اگر با فردي كه شهروند سوئيسي است ازدواج كنيد، تابعيت سوئيسي را دريافت خواهيد كرد. همچنين اگر فرزندي از زني كه تابعيت سوئيسي دارد به دنيا بياوريد، آن فرزند تابعيت سوئيسي دريافت خواهد نمود.

انواع مهاجرت به سوئيس

اگر شما مي خواهيد كه به سوئيس مهاجرت كنيد، مي توانيد از يكي از روش هاي زير اقدام كنيد. از جمله با يك فرد سوئيسي ازدواج كنيد. در صورت گذشت چند سال، مي توانيد اقامت دائم سوئيس را دريافت كنيد. از ديگر روش هاي مهاجرت به سوئيس مي توان قصد تحصيل در اين كشور را مطرح كرد. همچنين با خريد ملك و خانه در سوئيس مي توانيد براي مهاجرت به اين كشور اقدام نماييد. اگر سرمايه گذار هستيد نيز با كار آفريني و سرمايه گذاري در سوئيس هم مي توانيد اقامت دائم سوئيس را دريافت كنيد. اين روش از بهترين روش هاي گرفتن اقامت دائم اين كشور است. اگر بتوانيد از طريق يك كارفرما درخواست كار در سوئيس بگيريد، مي توانيد بدون سرمايه گذاري و تاسيس شركت براي كار وارد اين كشور شويد.

 

مهاجرت از طريق ازدواج به سوئيس

از راه هاي آساني كه براي مهاجرت به سوئيس وجود دارد ازدواج با يك تبعه آن كشور است. در بحث حقوقي و مهاجرت تبعه سوئيس با مقيم سوئيس كاملاً دو مقوله مجزا هستند. طبق قوانين جديد مهاجرت يكي از راه هاي اخذ تبعيت بسياري از كشور ها از جمله سوئيس ازدواج با كسي است مليت آن كشور را دارد. در صورت ازدواج با تبعه سوئيس شما درعرض چند ماه مي توانيد اقامت دائم و سپس در عرض چند سال تابعيت سوئيس را دريافت كنيد. اما اگر با كسي كه مقيم كشور سوئيس است، ازدواج كنيد مدت زمان اخذ اقامت دائم مي تواند تا بيش از چند سال طول بكشد.

شرايط مهاجرت به سوئيس از طريق ازدواج چگونه است؟

مهاجرت به سوئيس از طريق ازدواج شرايطي دارد. حداقل سن ازدواج براي پسران 17 سال و براي دختران 16 سال تمام است. ازدواج در سوئيس بايد به صورت رسمي در شهرداري منطقه محل سكونت شخص مقيم ثبت شود. مسئول اداره ثبت احوال منطقه بايد قرار داد ازدواج را ثبت و تنظيم كند. اگر از كشوري غير از سوئيس هستيد بايد در هنگام ازدواج اجازه اقامت در آن كشور را گرفته باشيد. با داشتن اجازه اقامت يعني شما قوانين سوئيس را پذيرفته ايد كه از شروط اوليه ازدواج در سوئيس است و در هنگام عقد قرار داد بايد مجرد باشيد. پس از ازدواج مي توانيد در خواست اقامت دائم، تحصيل در دانشگاه ها و دريافت تابعيت سوئيس را بكنيد. اما در اولين قدم بايد براي اقامت دائم اقدام كنيد. در صورتي كه 5 سال اقامت دائم سوئيس را داريد و 3 سال از مدت زمان ازدواجتان با تبعه سوئيسي گذشته است يعني مي توانيد اقدامات لازم براي مهاجرت به سوئيس و گرفتن تابعيت اين كشور را شروع كنيد.

مهاجرت به سوئيس از طريق تحصيل چگونه است؟

با روش ديگر مهاجرت آشنا شويد. با گرفتن ويزاي تحصيلي و تحصيل در مراكز آموزش عالي سوئيس است. اما  بهتر است بدانيد كه اين روش براي گرفتن ويزا و اقامت دائم سوئيس كار راحتي نيست. در مدت تحصيلتان مي توانيد از اقامت موقتي كه براي شروع تحصيل به دانشجويان داده مي شود استفاده نماييد. طبعا پس از فارغ التحصيل شدن از هر مقطعي مدت اقامت موقت شما نيز به پايان مي رسد و اگر بخواهيد باز هم در سوئيس بمانيد بايد قبل از تمام شدن زمان براي تمديد اقامتتان با روش هاي موجود اقدام كرده باشيد. براي اين كار بايد از روش هاي ديگري براي گرفتن اقامت بيش تر يا حتي اقامت دائم استفاده كنيد كه اشاره خواهيم كرد.

شرايط مهاجرت از طريق تحصيل چگونه است؟

براي تحصيل در سوئيس نمي توانيد اقامت دائم دريافت كنيد. تنها راهي كه مي توانيد از آن استفاده كنيد در ابتدا براي گرفتن اقامت موقت بايد از دانشگاهي كه قصد تحصيل در آن را داريد، پذيرش بگيريد و آن را در مدارك اخذ ويزاي سوئيس ضميمه كرده و به سفارت تحويل دهيد. اين مورد جزو شروط گرفتن مهاجرت است پس بدون برنامه قصد چنين كاري را نداشته باشيد. در قدم بعدي اگر توانستيد اقامت موقت تحصيل در هر مقطعي را به دست بياوريد، مي توانيد تا مدت تحصيلتان از اين اقامت موقت استفاده كنيد كه زمان كمي نيست.

اگر بتوانيد در اين مدت مخارجتان را نيز تامين كنيد مي توانيد در امر مهاجرت موفق شويد. البته اين موضوع يادتان نرود كه هزينه هاي تحصيل و زندگي در سوئيس بسيار بالا است. پس پيش از اقدام براي مهاجرت به سوئيس اين نكته را مد نظر قرار دهيد و كمي پس انداز همراه داشته باشيد. شما پس از فارغ التحصيل شدن از هر مقطعي رسماً اقامت موقتتان به پايان رسيده و بايد از سوئيس خارج شده يا كاري پيدا كنيد. اما اگر هنوز هم علاقه به زندگي در سوئيس را داريد مي توانيد از راه هاي ديگري مثل ادامه تحصيل اقدام كنيد. در صورت موفقيت براي تحصيل در مقطع بالاتر مي توانيد دوباره اقامت سوئيس گرفته و مهاجرت به سوئيس از طريق تحصيل را انتخاب مي كنيد. اگر به دنبال يافتن يك شغل مناسب براي خود باشيد بهتر است تا بتوانيد مهاجرت به سوئيس را از طريق كار و اشتغال دريافت كنيد.

مهاجرت به سوئيس از طريق خريد ملك چگونه است؟

ايرانيان عزيز لازم است به اين نوع مهاجرت توجه بيشتر داشته باشند، چون اين نوع از مهاجرت به كشورهاي اروپايي و سوئيس در چند سال اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته است. با آن كه در كشورهاي كمي اين قانون هنوز پا برجاست اما در سوئيس اين روش به سختي قابل انجام است و حتي مي توانيم بگوييم  كاملاً نا اميدوارانه است. البته اين به آن معني نيست كه كاملاً آن راه را كنار بگذاريم. ولي به هر ترتيب در ادامه شرايط اخذ اقامت دائم و مهاجرت به سوئيس از طريق خريد ملك در سوئيس را توضيح دهيم.

با شرايط مهاجرت به سوئيس از طريق خريد ملك آشنا شويد

خريد ملك در بيش تر كشور هاي اروپايي از جمله سوئيس از پيش فرض هاي مهاجرت به سوئيس است. خريد ملك با ارزش حداقل 30000 يورو مي تواند شرايط اقامت را براي شمت فراهم كند. ايرانيان عزيز با توجه به تغييرات قوانين هر روز در اين روش بهتر است پيش از اقدام به چنين كاري در مورد آن  به خوبي تحقيق و مشورت كرده و از قوانين جديد سوئيس در اين باره آگاه شده باشند. مطلب مهم اين كه مهاجران در سوئيس پس از خريد ملك باز هم به تنهايي نمي توانند اقامت دائم بگيرند، مگر اين كه حداقل 5 سال در سوئيس زندگي كرده باشند و از تمكن مالي مناسبي نيز برخوردار باشند. مطالبي كه خوانديد حداقل شرايط لازم براي اخذ اقامت دائم و مهاجرت به سوئيس از اين طريق هستند.

شرايط مهاجرت به سوئيس از طريق خريد ملك

با روش مهاجرت به سوئيس از طريق كار آفريني آشنا شويد

طريق كار آفريني و تجارت و سرمايه گذاري در اين كشور يكي از روش هاي ايده آل كسب اقامت دائم سوئيس است. البته مهاجرت به سوئيس از طريق كار آفريني نياز به سرمايه زياد و تجربه و علاقه كافي براي گرداندن يك شركت دارد. البته بايد اين را در نظر داشته باشيد كه كسب و كار شما اين تضمين را به دولت بدهيد كه با ديگر تجارت ها متفاوت بوده و سود زيادي را به كشور سوئيس خواهيد رساند و در اقتصاد اين كشور نيز تاثير گذار خواهيد بود. در صورت تهيه اين چيزها مهاجران خيلي زود و سريع مي توانند اقامت دائمشان را دريافت كنند و خانواده شان را نيز براي مهاجرت به سوئيس همراه بياورند. با توجه به سختي اين گزينه اين روش مزاياي بسيار خوبي نيز دارد. در صورت موفقيت و دستيابي به اين شرايط شما علاوه بر اين كه يك شغل مستقل و درآمدزا خواهيد داشت، اقامت دائم اين كشور پر هزينه را نيز دريافت مي كنيد. كار آفرينان در صورت خلاقيت و داشتن تخصص مي توانند تجارتشان را گسترش داده و با ديگر كشور هاي حوزه شينگن به راحتي تجارت داشته باشند.

شرايط مهاجرت از طريق كار آفريني چگونه است؟

براي مهاجرت به سوئيس از طريق كار آفريني و ثبت شركت در اين كشور شرايط خاصي وجود دارند. توجه كنيد كه در اين قسمت پيش از اقدام به هر كاري بايد در درخواست ويزاي خود موضوع ثبت شركت را قيد كرده و اساسنامه شركت خود را تنظيم نماييد. با دقت و آرامش مدارك را كامل كنيد و يادتان باشد در اساسنامه بايد اطلاعاتي همچون محل فعلي كه براي شركت در نظر گرفته ايد، نام و اطلاعات مديران و سهام داران و كاركنان شركت، موضوع كار شركت، حداقل سرمايه اي كه براي اين كار اختصاص داده ايد، نام شركت و البته يك قبض تلفن مربوط به آدرس محل شركت ارائه نماييد كه براي اثبات درستي حرف شما مفيد است. بسته به نوع شركتي كه مي خواهيد تأسيس و ثبت نماييد، حداقل سرمايه مورد نياز طبق قوانين كشور سوئيس متفاوت خواهد بود. پيشنهاد مي كنيم نوع شركتتان از نوع شركت هاي با مسئوليت محدود و شراكت محدود باشد، تا هم هزينه كم تري به عنوان سرمايه اوليه در نظر بگيريد، هم ماليات كم تري بپردازيد و هم چنين بتوانيد از بانك ها تسهيلات و وام دريافت كنيد.

با موفقيت در ثبت شركت و پس از 5 سال اقامت و كار در سوئيس شما مي توانيد براي دريافت اقامت دائم اقدام كنيد.

مهاجرت به سوئيس از طريق تخصص يا كار چگونه است؟

مهاجرت به سوئيس از طريق كار كردن گزينه اي است براي دريافت اقامت دائم اين كشور. سوئيس از كشور هاي ثروتمند جهان محسوب مي شود. طبعا هزينه زندگي در اين كشور ثروتمند نيز بسيار بالا است. حقوق و درآمد ساليانه مردم در اين كشور نيز به مراتب زياد است، و براحتي مي توانند زندگي مناسبي فراهم كنند. البته عملي شدن اين روش هم تنها به شما بستگي ندارد. شرايط موافقت با ويزاي شما به شرايط كارفرمايي بستگي دارد كه قصد دارد شما را استخدام كند.

با شرايط مهاجرت از طريق تخصص يا كار آشنا شويد

ايرانيان با دو روش مي توانند ويزاي كار و در ادامه اقامت دائم كشور سوئيس را دريافت كنند. با روش اول در بحث ويزاي تحصيلي و مهاجرت به سوئيس از طريق تحصيل آشنا شديم. دانشجويان در سوئيس پس از اتمام يك دوره تحصيلي به صورت رسمي مي توانند كار كنند و حقوق داشته باشند و مزيت ديگر مي توانند براي اين كار اقامت كاري نيز اخذ نمايند و پس از چند سال زندگي و كار در اين كشور اقامت دائم خود را نيز بگيرند.

اما روش دوم به اين صورت است كه كارفرمايي در سوئيس براي استخدام در شركت خود متخصص دعوت كند و رسماً  دعوت نامه كاري ارسال كند. البته در اين روش ديده مي شود كه بيش تر براي افراد تحصيل كرده با مدارج بالا اتفاق مي افتد. كارفرما طبق قوانين اروپا ابتدا بايد در خواست كار خود را 3 ماه در روزنامه هاي داخل سوئيس منتشر كند. اگر درخواستي براي كار وجود نداشت و يا فرد مورد نظر به هر دليلي انتخاب نشد، آگهي بايد به مدت 3 ماه هم در اتحاديه اروپا منتشر شود. در اين حالت نيز اگر متقاضي براي  كار پيدا نشد. آن گاه فردي در ديگر كشور هاي جهان از جمله ايران مي تواند اين درخواست را بپذيرد و اگر در مصاحبه شغلي نيز پذيرفته شد، آن گاه كارفرما دعوت نامه اي براي او ارسال كرده و مخارج و حقوق فرد را قبول مي كند. پس از استخدام شدن و پس از گذشت 5 سال زندگي در سوئيس مي توانيد در خواست اقامت دائم به كشور بدهيد.

با شرايط مهاجرت از طريق تخصص يا كار آشنا شويد

هزينه هاي زندگي در سوئيس چقدر است؟

سوئيس يكي از كشور هاي ثروتمند و قدرتمند اقتصادي اروپا است و هزينه زندگي در اين كشور بسيار بالا است. شما براي زندگي و مهاجرت به سوئيس نياز به درآمد ساليانه بيش از 40000 دلار داريد، كه در مقايسه با كشور هاي ديگر دنيا رقم بسيار زيادي است. پس بهتر است پيش از مهاجرت به سوئيس به اين موارد و هزينه بالاي زندگي در اين كشور توجه داشته باشيد. اگر مي خواهيد از طريق تحصيل اقامت سوئيس را بگيريد، بايد بدانيد در هنگام تحصيل شما مجاز به اشتغال و درآمد زايي به صورت رسمي نيستيد و تنها مي توانيد ساعات محدودي در هفته را كار كنيد.

مدارك لازم جهت مهاجرت به سوئيس چيست؟

مدارك كلي كه براي اخذ ويزا و مهاجرت به سوئيس نياز داريد، شامل موارد زير است:

اصل شناسنامه، اصل پاسپورت (حداقل اعتبار 3 ماه)، سند ازدواج، فيش حقوقي 6 ماه اخير، گواهي اشتغال به كار، مدارك رزرو هتل براي اقامت موقت، چند قطعه عكس، مداركي كه نشان دهند شما از تمكن مالي مناسبي برخورداريد و هزينه سفر به سوئيس و زندگي و برگشت را داريد. داشتن دعوت نامه مي تواند كمك بسياري به شما بكند. بقيه مداركي كه نياز داريد بنا به هدفي كه براي مهاجرت خود انتخاب كرده ايد متفاوت است.

مراحل مهاجرت به سوئيس

تمام مراحلي كه بايد براي رفتن به سوئيس طي كنيد، به اين شكل است كه خواهيد خواند.

ابتدا بايد درخواست ويزاي خود را به سفارت سوئيس در ايران ارسال كنيد. اگر با درخواست شما موافقت شد بايد وقت سفارت كشور سوئيس را بگيريد و در موعد سفارت با تمام مدارك لازم به سفارت و كنسولگري سوئيس در تهران مراجعه نماييد. در وقت سفارت مدارك مورد نياز را تحويل سفارت داده و مراحل انگشت نگاري را انجام مي دهيد. پس از گذشت 2 تا 3 هفته نتيجه درخواست ويزاي شما اعلام مي شود. سپس مي توانيد براي پيكاپ ويزا و پاسپورت خود اقدام كنيد. بعد از ورود به سوئيس نيز اگر تمام شرايط لازم را براي اخذ اقامت دائم داشتيد مي توانيد مراحل قانوني اين كار را ادامه دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.