جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با شهر زوريخ

آشنايي با شهر زوريخ

اين شهر در شمال مركزي كشور سوئيس و در دامنه كوه هاي آلپ جاي گرفته ‌است. زوريخ با مساحت 91.88 كيلومتر مربعي كه دارد حدود 2 ميليون نفر در آن زندگي مي كنند. با اين توصيفات بزرگ‌ ترين و پرجمعيت ترين شهر كشور سوئيس مي باشد. اين شهر از 12 منطقه يا حلقه تشكيل شده است كه اين منطقه ها به ترتيب از يك تا دوازده نامگذاري شده اند و منطقه 1 بخش قديمي شهر زوريخ به شمار مي رود. زوريخ در مجاورت رود بزرگ و زيبايي قرار گرفته و طبيعت چشم نوازي را به اين شهر داده است. در هر صورت، اگر قصد بازديد از يك شهر لوكس و عالي رتبه با بناهايي بزرگ و باشكوه داريد، شهر زوريخ انتخاب خوبي خواهد بود. مردم اين شهر به زبان آلماني صحبت مي كنند و گويش سوئيسي – آلماني دارند. وقتي صحبت از خريد سوغاتي كه مي شود، اولين گزينه هايي كه به ذهن مي رسد، پنير و شكلات است، اما از پنيرهاي رنگارنگ و شكلات هاي بي نظير زوريخ كه بگذريم، جعبه موزيكال، ساعت، ظروف مسي و صنايع دستي چوبي بهترين سوغاتي ها خواهند بود كه سال ها به ياد سفر به شهر زوريخ مي افتيد.

آشنايي با شهر زوريخ

زوريخ قطب اقتصادي كشور سوئيس است. بانك‌هاي مشهوري در اين شهر وجود دارند و افراد سياسي بزرگي در اين بانك ها حساب بانكي دارند. درواقع بايد زوريخ را شهر اقتصاد و تجارت نامگذاري كرد چراكه اكثر مسافران خارجي در اين شهر با اهداف تجاري و كاري وارد مي شوند. شهر زوريخ مقر سازمان هاي بزرگ و مهم كشوري از جمله سازمان بورس سوئيس و بسياري از كمپاني هاي معروف مي باشد. سازمان هاي بزرگ جهاني مثل سازمان فيفا نيز در زوريخ قرار دارند. با توجه به اينكه، شهر زوريخ پايتخت فرهنگي كشور سوئيس است و به عنوان يكي از شهرهاي هنرمند پرور قاره اروپا نيز شهرت دارد. از جمله رشته هاي هنري كه در كشور سوئيس بسيار به آن پرداخته مي شود، موسيقي است و ساليان سال است كه هنرمندان بسياري از شهر زوريخ به دنيا معرفي مي شوند. از ديگر افتخاراتي كه شهر زوريخ نسبت به ديگر شهرهاي اروپايي دارد، دانشگاه هاي اين شهر است. دانشگاه پلي تكنينك زوريخ كه در كنار خود دانشگاه هاي بسيار ديگري را جاي داده است، از جمله ي بهترين و سرآمدترين دانشگاه هاي جهان براي تحصيل علم مي باشد. از دانشگاه پلي تكنيك زوريخ تا به امروز 21 نفر، برنده جايزه نوبل شده اند كه معروف ترين آنها، آلبرت انيشتين مي باشد. براي سفر به زوريخ بايد ويزاي سوئيس دريافت كنيد.

فرودگاه هاي شهر زوريخ

فرودگاه بين المللي زوريخ بزرگ ترين فرودگاه كشور سوئيس مي باشد. فرودگاه زوريخ در سال 1948 راه‌اندازي شد. اين فرودگاه در 13 كيلومتري شمال شهر زوريخ واقع شده است. فرودگاه زوريخ 3 ترمينال مسافربري به نام‌هاي A، B و E براي پروازهاي داخلي و بين المللي دارد. در اين فرودگاه بيش از 70 ايرلاين از جمله سوئيس ايرلاينز، لوفت هانزا، بريتيش ايرويز، اير فرانس و امريكن ايرلاينز فعاليت دارند اما متاسفانه در حال حاضر پرواز مستقيم بين تهران و زوريخ انجام نمي‌گيرد.

در فرودگاه زوريخ روزانه 120 پرواز خارجي به سرتاسر دنيا انجام مي شود كه به طور ميانگين سالانه بيش از 27 ميليون مسافر جابجا مي شوند. از امكانات فرودگاه زوريخ مي توان به اينترنت واي‌فاي رايگان، دستگاه خودپرداز، گيشه تبديل ارز، فروشگاه هاي معاف از ماليات، اتاق مخصوص خانواده‌ها، اتاق بازي كودكانِ، مركز ورزشي، رستوران و كافه، خدمات درماني، ايستگاه شارژ موبايل، داروخانه، دفتر پست، اتاق استراحت مادر و كودك، حمام و اتاق مخصوص سيگار اشاره كرد. قبل از ورود به زوريخ و اين كشور بايد وقت سفارت سوئيس را دريافت كنيد.

آب و هواي شهر زوريخ

شهر زوريخ داراي آب و هواي معتدل مي باشد. اين شهر تابستان هاي نسبتا گرم و زمستان هاي سرد و برفي دارد اما بهار و پاييز بسيار مطلوبي دارد. بهترين زمان سفر به شهر زوريخ بين ماه هاي ژوئن و آگوست است چون دما هوا ملايم است و امكان شنا كردن در درياچه‌ها وجود دارد. دماي هواي مطلوب در فصل تابستان، باعث شده است كه به فصل داغ گردشگري شهر زوريخ تبديل شود در نتيجه گران ترين فصل براي سفر خواهد بود. در زوريخ حتي در فصل‌هاي مثلا زمستان، قيمت هتل ها بالا است چون در زمستان اين شهر به مقصدي محبوب براي دوستداران اسكي تبديل مي شود.

آب و هواي شهر زوريخ

سيستم حمل و نقل شهر زوريخ

سيستم حمل ونقل شهر زوريخ بسيار پيشرفته و مدرن است. اصلي ترين وسايل حمل و نقل در اين شهر، اتوبوس و تراموا و همچنين قطارهاي محلي است كه مي توان گفت كل مسيرهاي سطح شهر را پوشش مي دهند. تاكسي در شهر زوريخ خيلي گران است و البته استفاده از آن هيچ ضرورتي ندارد مگر اينكه در شرايط خاصي قرار داشته باشيد. پايانه ي اتوبوس سيلكوآي، در 100 متري ايستگاه قطار شهر زوريخ قرار دارد. ايسگاه قطار معروف HB زوريخ را مي توان قلب خدمات حمل و نقل شهر زوريخ ناميد. اين ايستگاه، قطارهاي بين شهري در سوئيس و قطارهاي كشورهاي همسايه اي همچون، فرانسه، آلمان، اتريش و ايتاليا را در خود دارد.

جاذبه هاي گردشگري و تفريحي شهر زوريخ

اين شهر يكي از دل پذيرترين و جذاب ترين مقصدهاي گردشگري در دنيا براي گردشگران است. جاذبه هاي فراواني در زوريخ ميزبان گردشگران هستند.

جاذبه هاي گردشگري و تفريحي شهر زوريخ

موزه‌ هنرهاي زيبا

اين موزه يكي از برترين موزه هاي هنري دنيا است كه توسط انجمن هنر شهر زوريخ اداره مي شود. اين موزه آثار هنري هنرمندان بزرگي را نگه داري مي كند. از ديدني ترين آثار اين موزه مي توان به آثار سوررئال سالوادور دالي و ساير هنرمندان مكتب سوررئال اشاره كرد. علاوه بر تابلوهاي نقاشي، مجسمه هايي از ديگر هنرمندان مشهور اروپايي در اين مجموعه وجود دارد. در طبقه اول موزه نمايشگاهي از آثار هنرمندان معاصر مي باشد كه بهترين آثارشان به نمايش گذاشته شده است. در اين موزه لذت تماشاي بهترين آثار هنرمندان مشهور را خواهيد برد.

عمارت لوكوربوزيه

لوكوربوزيه يكي از بزرگ ترين معماران قرن بيستم است كه در سال هاي پاياني عمر خود را صرف ايجاد نمايشگاهي از آثار خود كرد. او كه به اولين پيشگام معماري مدرن و سبك بين المللي شهرت داشت. فضاي داخلي موزه اش پر از نقاشي، تنديس و نمونه هاي اوليه از آثارش است. اين موزه در ساحل شرقي درياچه زوريخ قرار دارد.

كليساي زنان

اين كليسا در سال 853 ميلادي براي زنان اشراف اروپايي ساخته شد. كليساي زنان داراي معماري با سبك گوتيك و رومانسك مي باشد. كليساي زنان داراي 5 پنجره بزرگ بوده كه با شيشه هاي رنگي پوشيده شده اند، اين پنجره ها اثري از Marc Chagall است كه در سال 1970 آنها را ساخت.

كليساي زنان

خانه‌ي اپراي زوريخ

ساختمان خانه اپراي زوريخ، بنايي بسيار مجلل و باشكوه به سبك نئوكلاسيك است كه قدمت آن به دهه 1890 ميلادي برمي گردد. در محوطه جلوي بنا، تنديس‌هايي از بزرگ ترين آهنگسازان دنيا قرار شده است. خانه اپراي زوريخ در سال 2014 جايزه بهترين اپراي بين المللي را از آن خود كرد.

باغ وحش زوريخ

در باغ وحش زوريخ بيش از 360 نوع از حيوانات مختلف نگهداري مي ‌شوند. اين باغ وحش، يكي از شاهكارهاي اروپا محسوب مي شود. حيوانات اين باغ وحش در محيطي بسيار شبيه به زيستگاه اصلي خودشان زندگي مي كنند. مثلا پلنگ هاي برفي در محيطي شبيه به صخره هاي هيماليا زندگي مي كنند و پنگوئن ها در استخرهاي آب سرد شنا مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.