جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

راه ها و روش هاي مهاجرت به دومينيكا

راه ها و روش هاي مهاجرت به دومينيكا

دومينيكا از جمله كشورهايي است كه افراد بسياري براي مهاجرت به آن اقدام مي كنند. كساني كه متقاضي گرفتن ويزا، اقامت دائم و مهاجرت به دومينيكا مي توانند از چهار طريق كار يا تخصص، كار آفريني، تحصيل يا ازدواج اقدام به مهاجرت به دومينيكا نمايند. در مجموع اگر شما هم علاقه مند به زندگي در اين كشور هستيد مي توانيد در ادامه با ما همراه باشيد. به دلايل بسياري امروزه افراد به كشورهايي كه مي توانند در آن ها شرايط زندگي بهتري از بابت تحصيل، كار، اقتصادي، رفاهي و غيره داشته باشند، سفر و مهاجرت مي كنند. جزيره دومينيكا نيز مرزهاي خود را براي مهاجرت افراد براي زماني كوتاه مدت يا بلند مدت باز نگاه داشته و افراد بسياري را به خود جذب مي كند. دومينيكا را مي توان تنها كشوري دانست كه به راحتي و به سرعت به افراد متقاضي و واجد شرايط پاسپورت و در نهايت حق شهروندي مي دهد. چگونه اين كشور به اين سرعت به افراد حق اقامت دائم را مي دهد؟ در ادامه به اين سوال پاسخ خواهيم داد.

راه ها و روش هاي مهاجرت به دومينيكا

دلايل مهاجرت به دومينيكا

دومينيكا در واقع جزيره و كشوري در درياي كارائيت و شرق قاره آمريكاست كه پايتخت آن روسو نام دارد. پس از سال 1978 كه اين كشور توانست استقلال خود را به دست آورد، در زمينه هاي كشاورزي، جهانگردي و ماليات بسيار پيشرفت كرده و امروزه شرايط زندگي در آن بسيار مناسب است. زبان رسمي مردن آن انگليسي و فرانسه بوده و هر چند بيشتر مردم آن سياه پوست هستند اما سفيد پوستان نيز در اين كشور بسيارند. كساني كه براي مهاجرت به دومينيكا اقدام مي كنند و مي توانند اقامت اين كشور را بگيرند، امتياز و اجازه سفر به 119 كشور دنيا را بدون ويزا كسب مي كنند. چرا كه دومينيكا عضو اتحاديه كشورهاي مشترك المنافع و از اعضاي سازمان ملل است. همچنين اگر كشوري هم جزو كشورهاي مشترك منافع نباشد، به سرعت و به راحتي مي توانيد ويزاي آن را دريافت نماييد. از كشورهايي كه براي سفر به آن ها نياز به ويزا نداريد مي توان به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، انگلستان و مراكز تجاري هنگ كنگ اشاره كرد. از ديگر مزايايي كه مهاجرت به دومينيكا و گرفتن اقامت دائم در اين كشور، پايين بودن و مقرون به صرفه هزينه هاي زندگي و تحصيل در آن است.

ديگر مزاياي مهاجرت به دومينيكا

كشور دومينيكا به تابعيت فعلي يا قبلي كساني كه براي مهاجرت به اين كشور درخواست مي دهند، توجه نمي كند. در نتيجه از هر كشوري كه باشيد مي توانيد براي مهاجرت به ومينيكا اقدام كنيد و مطمئن باشيد كه پرونده مهاجرت شما بررسي مي شود. حتي افراد بسياري را در اين كشور پيدا خواهيد كرد كه تابعيت دوگانه دارند و هيچ گونه محدوديتي ندارند. با دريافت پاسپورت دومينيكا در حقيقت از تمام مزايا و امكانات دولتي بهره مند شده و همانند ديگر شهروندان دومينيكا تلقي خواهيد شد. اگر شما براي مهاجرت به دومينيكا و گرفتن تابعيت كامل و پاسپورت دومينيكايي اقدام نماييد، در مدت زمان 4 تا 6 ماه مدارك شما بررسي مي شود. پس از اعطاي پاسپورت دومينيكا به شما، اين پاسپورت اعتبار چند ساله داشته و قابل تمديد نيز هست. كساني كه پاسپورت دومينيكا و اقامت دائم اين كشور را دارند، مي توانند به راحتي و بدون ويزا براي ادامه تحصيب يا اقامت در كشورهاي اروپايي و انگلستان درخواست دهند.

اقامت دائم در دومينيكا

افرادي كه قصد مهاجرت به اين كشور را دارند، ابتدا بايد به سازمان مهاجرت دومينيكا يا سفارت اين كشور مراجعه نموده، فرم درخواست مهاجرت و اقامت موقت را دريافت كنند. پس از پر كردن فرم درخواست تنها يك سال زمان داريد تا آن را به سازمان مهاجرت دومينيكا بدهيد. پس از ارائه تمام مدارك و پر كردن تمام گزينه هاي درون اين فرم، كشور دومينيكا مدارك را بررسي مي نمايد كه آيا آن شخص مي تواند پاسپورت و اقامت دومينيكا را دريافت نمايد يا خير. پس از تاييد دولت به شخص متقاضي كارت اقامت موقت يا كارت اقامت يك ساله داده مي شود. پي از تمام شدن يك سال، مي توان اين كارت را تمديد نمود. اگر بيش از 5 سال در اين كشور اقامت داشته باشيد، به شما كارت اقامت دائم دومينيكا داده مي شود. در نتيجه در ابتدا بايد فرم اقامت دائم را دريافت كنيد.

شرايط اقامت دائم در دومينيكا

همانطور كه قبلا گفته شد، كساني كه بيش از 5 سال در دومينيكا اقامت داشته باشند مي توانند اقامت دائم را دريافت نمايند. افرادي كه براي مهاجرت به دومينيكا ويزاي اين كشور را درخواست داده و مي گيرند، دو ماه زمان دارند تا خود را به اين كشور برسانند. پس از ورود به جزيره دومينيكا بايد براي كارهاي قانوني از قبيل ثبت اثر انگشت، چك كردن پاسپورت و بررسي امضا و مدارك ديگر به اداره مهاجرت برويد. براي انجام كارهاي گفته شده تنها يك ماه زمان داريد. به جز اين مي توانيد از طريق ازدواج، درخواست كار، تحصيل يا كار آفريني نيز به اين كشور مهاجرت نماييد.

مهاجرت به دومينيكا از طريق كار يا تخصص

به دليل پيشرفت بالاي كشور دومينيكا از نظر اقتصادي و باز بودن امكان سرمايه گذاري، اين كشور موقعيت خوبي را براي افراد خارجي به وجود آورده است. در نتيجه كساني كه واجد شرايط لازم از طريق كار يا تخصص باشند مي توانند از هر نقطه از جهان براي ورود به اين كشور اقدام نمايند. با اين روش دومينيكا تلاش مي كند تا اقتصاد كشور خود را بالا ببرد، همچنان كه به اشخاص ماهر اجازه اقامت در كشور نيز داده مي شود. با اين حال يك سري شرايط لازم دارد. در اين روش افراد بايد بتوانند از يك كارفرما يا شركت دومينيكايي قرارداد كاري دريافت كند. آن شركت يا كارفرما بايد درخواست شغل مورد نظرشان را ارائه دهند و پس از آن شما فرم درخواست را پر نماييد.

اگر شما درخواست كاري براي زماني بيش از 6 ماه داشته باشيد، اجازه اقامت و كار در دومينيكا را دريافت خواهيد نمود. ابتدا به شما اقمت موقت يك ساله براي مهاجرت به دومينيكا داده مي شود و پس از يك سال به راحتي مي توانيد اين اجازه را تمديد نماييد. در دومينيكا سازمان هايي جود دارند كه كارشان بررسي پرونده اشخاص و در نهايت پيدا كردن كار براي آن افراد است. بعد از بررسي هاي لازم به فرد متقاضي اجازه كار داده مي شود. اگر از اين طريق مي خواهيد به دومينيكا مهاجرت كنيد، فرم درخواست كار در شركت مورد نظر را پر نموده و در نهايت با آن ويزاي دومينيكا را دريافت نماييد.

مهاجرت به دومينيكا از طريق كار يا تخصص

شرايط مورد نياز براي دريافت اجازه كار

  • حتما بايد گزارش پزشكي كامل مربوط به سلامت جسمي و رواني داشته باشيد.
  • بايد گزارشي كامل راجع به عدم سو سابقه و عدم ارتكاب جرم و جنايت را از كشور مبدا خود دريافت كنيد.
  • بايد بليط برگشت به كشور مبدا را به همراه داشته باشيد
  • برگه اي كه نشان دهنده استخدام شما در شركت مورد نظرتان است.
  • بايد برگه پيشنهاد كاري كه از طرف كارفرما برايتان فرستاده شده را به همراه داشته و برگه پذيرش آن شغل را داشته باشيد.
  • نامه هايي مربوط به مبالغ مالي بانكي
  • نامه كارفرما مربوط به نوع كار، شرايط، حقوق و همچنين پيشنهاد قرارداد يك ساله
  • بايد هزينه اي نيز به مبلغ 300 دلار براي درخواست پرداخت نماييد

مهاجرت از طريق ازدواج به دومينيكا

يكي از روش هاي مهاجرت به دومينيكا، مهاجرت از طريق ازدواج است كه مي توان گفت روشي آسان محسوب مي شود. چرا كه زماني كه با فردي كه شهروند دومينيكا است، ازدواج مي كنيد، مي توانيد شهروند دومينيكا باشيد. با اين حال بايد شرايط و معيارهاي قانوني براي شهروند شدن دومينيكا را داشته باشيد. يكي از اين شرايط شرايط سني است. بدين معني كه فردي كه ازدواج مي كند بايد سني بالاي 15 سال داشته باشد. همچنين اين فرد بايد با اختيار و ميل خود اقدام به ازدواج با فرد ديگر نمايد. در حقيقت بايد ازدواج شما كاملا قانوني باشد تا بتوانيد براي مهاجرت به دومينيكا اقدام نماييد.

چه مداركي براي مهاجرت به دومينيكا از طريق ازدواج لازم است؟

  • به همراه داشتن اصل و كپي پاسپورت و اصل و كپي شناسنامه
  • به همراه داشتن شناسنامه خارجي و ترجمه آن به علاوه كپي از آن ها
  • مداركي مربوط به سند ازدواج
  • مدرك اقامت دائم همسر دومينيكايي
  • به همراه داشتن مدارك و سند اعلام سوگند ازدواج در يك دفتر اسناد رسمي
  • اگر يكي از اين افراد قبلا طلاق گرفته باشد بايد كپي مدارك طلاق و ترجمه آن ها را به همراه خود داشته باشد
  • دو فرد به عنوان شاهد كه جزو اعضاي خانواده نباشد

تمام مداركي را كه گفته شد براي هر دو طرف زوجه و زوجين بايد فراهم باشد تا بتوانيد براي ازدواج در دومينكا اقدام نماييد. بايد اصل مدارك و كپي پاسپورت، سند ازدواج، دو نفر شاهد و باقي مدارك آماده باشد. همچنين بايد به سايت رسمي كشور دومينيكا رفته و براي مهاجرت از طريق ازدواج فرم مربوطه را تكميل كنيد. براي گرفتن اقامت از اين طريق ازدواج در دومينكا بايد مدارك گفته شده را در اين سايت مطالعه نماييد. اگر پيشنهاد ازدواج از يك شهروند دومينيكايي داشته باشيد و مخصوصا اگر آن فرد مرد باشد، به راحتي مي توانيد پاسپورت دومينيكا را بگيريد.

خريد ملك و مهاجرت به دومينيكا

بسياري از افراد از طريق خريد ملك مي توانند براي مهاجرت به دومينيكا اقدام نمايند. با خريد ملك در دومينيكا همان ابتدا نه تنها صاحب خانه شويد بلكه به راحتي براي مهاجرت اقدام نماييد. در حقيقت شما با سرمايه گذاري و خريد خانه مي توانيد براي پاسپورت دومينكايي درخواست دهيد. مبلغ و سرمايه اي كه براي اين كار نياز داريد، هزينه اي به مبلغ 200 هزار دلار بوده و براي دريافت اقامت و پاسپورت دائم بايد حداقل 3 سال آن خانه را در اختيار داشته باشيد. اگر براي مدت 5 سال صاحب آن خانه باشيد در نهايت مي توانيد براي اخذ كارت شهروندي دومينيكا اقدام نماييد. از خوبي هاي اين كار اين است كه پس از گذشت اين 5 سال مي توانيد خانه را به افراد ديگري بفروشيد و سرمايه خود را بازگردانيد. كشور دومينيكا مناظر و چشم اندازهاي فوق العاده اي دارد كه براي خريد خانه مي توانيد در آن مناطق اقدام نماييد.

خريد ملك و مهاجرت به دومينيكا

ماليات ملكي

زماني كه اقدام به خريد خانه در دومينيكا مي نماييد، بر طبق قوانين اين كشور بايد ماليات هاي مربوط بع ملك را هم بپردازيد. خوشبختانه تمام كارهاي مربوط به ماليات از طريق بانكداري الكترونيكي و آنلاين صورت مي گيرد و گواهي آن نيز به همين شيوه به شما داده مي شود.

كارآفريني و مهاجرت به دومينيكا

افراد كار آفرين نيز مي توانند براي مهاجرت به دومينيكا اقدام نمايند. در اين كشور مي توانيد سرمايه گذاران بسياري را پيدا كنيد كه قصد سرمايه گذاري بر روي پروژه هاي كار آفريني داشته باشند. بسياري از افرادي كه به مهاجرت از طريق كار آفريني فكر مي كنند، به دنبال مهاجرت به دومينيكا، دريافت تابعيت اين كشور و در نهايت كسب و كار جديدي در كشوري ديگر هستند. كشور دومينيكا نيز قوانين و مقررات خود را به گونه اي وضع نموده كه شرايط جذب افراد كار آفرين را به اين شيوه فراهم نمايد و افراد بسياري را براي سرمايه گذاري به خود جذب كند.

كار آفريني و مهاجرت

اولين نكته اي كه بايد در مهاجرت به دومينيكا بدانيد، اين است كه دولت دومينيكا از كارآفرينان حمايت مي نمايد. چرا كه براي اين افراد ارزش زيادي قائل است و به راحتي مي توان از اين طريق به دومينيكا مهاجرت نمود. البته كشور دومينيكا در منطقه زماني همانند نيويورك قرار گرفته است و همين موضوع باعث پر طرفدار شدن اين كشور در ميان سرمايه گذاران و كار آفرينان شده است. اين كه در چه زمينه اي مي توانيد كار آفريني يا سرمايه گذاري داشته باشيد، بسته به ليستي است كه كشور دومينيكا فراهم نموده است. ليستي كه نشان دهنده كارهاي مورد نياز در اين كشور است.

شرايط كار آفريني دومينيكا

قطعا همانند ديگر كشورها، مهاجرت به دومينيكا از طريق كار آفريني داراي يك سري شرايط است كه بايد در نظر گرفته شود. اولين شرط سن فرد متقاضي است. فرد كار آفرين بايد سني بالاي 21 سال داشته و مي تواند با خود همراهاني نيز داشته باشد. شرط بعدي نداشتن هيچ گونه سو سابقه در كشوري كه در آن اقامت دارد يا ديگر كشورها است و همين طور نبايد مرتكب هيچ گونه جرم جنايتي شده باشد. از ظروط بعدي سلامت كامل فرد متقاضي است. فرد متقاضي مهاجرت به دومينيكا بايد كاملا سالم بوده و حتي از نظر جسمي و رواني مشكلي نداشته باشد. تست پزشكي براي تمام افراد متقاضي مورد نياز است. پيشنهاد مي دهيم كه قبل از اينكه براي مهاجرت به اين كشور از طريق كار آفريني اقدام نماييد، با متخصصين در اين زمينه مشورت كرده و حتي ديگر راه هاي مهاجرت را نيز بررسي نماييد. چرا كه مالياتي كه براي كار آفرينان در اين كشور برآورد شده است، بسيار بالا و معمولا به طور سالانه حدود 1000 دلار يا بيشتر در نظر گرفته مي شود. ماليات ها در اداره خدمات درآمد داخلي كشور دومينيكا پرداخت مي شود.

قبل از اينكه براي كار آفريني در دومينيكا درخواست دهيد، تمام فرم هاي مربوط به آن را گرفته و بررسي نماييد. همچنين با قوانين و ضوابط آن آشنا شويد. جداي از اين مورد، بايد تمام مدارك هويتي خود را به همراه ترجمه انگليسي آن ها به همراه داشته و براي انجام امور اداري تحويل دهيد.

كسي كه از اين طريق قصد مهاجرت به دومينيكا را دارد بايد مبلغي به اندازه 75 هزار دلار به صورت نقدي در حساب هاي بانكي خود داشته باشد. با اين حساب، اموالي مانند ملك و زمين براي شخص متقاصي امتياز محسوب نمي شود و فرد بايد تمامي سرمايه خود را به صورت نقد و در حساب شخصي خود داشته باشد تا بتواند براي مهاجرت از طريق كار آفريني به دومينيكا اقدام كند.

تحصيل و آموزش در دومينيكا و مهاجرت به اين كشور

از ديگر روش هاي مهاجرت مي توان به تحصيل در دومينيكا اشاره كرد. براي اين منظور بايد به يكي از موسسات دولتي آموزشي يا دانشگاهي كه داراي اعتبار و رتبه كافي است درخواست فرستاده و از طرف آن ها پذيرش بگيريد. در نهايت براي اينكه بتوانيد وارد دانشگاه يا موسسه دولتي آموزشي در دومينيكا شويد، بايد ويزاي تحصيلي اين كشور را بگيريد. از مزاياي تحصيل در اين كشور براي دانشجويان، پايين بودن هزينه زندگي و مقرون به صرفه بودن آن است و اگر فردي هيچ گونه سوسابقه نداشته باشد، به راحتي مي تواند از خدمات آموزشي در دومينيكا بهره مند شود. براي اين كار بايد ابتدا مدارك خود را تكميل نماييد. يكي از اين مدارك اين است كه بايد مدركي دال بر نبودن هيچ مشكلي در پرداخت هزينه هاي تحصيلي داشته باشيد. بايد نشان دهيد كه به گونه اي حمايت مالي مي شويد. بايد بتوانيد هزينه هايي همانند هزينه محل سكونت، هزينه تحصيل و بيمه درماني را پرداخت نماييد. هر چند كه براي دانشجويان شرايط كار كردن نيز همراه با تحصيل فراهم است. هزينه تحصيل براي فردي كه قصد مهاجرت به دومينيكا را دارد، حدود 15 هزار دلار بوده و امكان بورسيه شدن نيز وجود ندارد. دولت دومينيكا، امكان بورسيه را تنها براي دانشجويان بومي خود در نظر گرفته است.

تحصيل و آموزش در دومينيكا و مهاجرت به اين كشور

زبان تحصيلي در دومينيكا

تسلط كامل به زبان انگليسي از شرايط اصلي تحصيل در اين كشور است. چرا كه زبان تحصيلي دومينيكا انگليسي است. بنابراين اگر قصد مهاجرت به دومينيكا و تحصيل در مقاطعي همچون ليسانس يا فوق ليسانس را داريد، بايد زبان انگليسي بدانيد. فرقي هم نمي كند كه براي دانشگاه هاي خصوصي درخواست داده باشيد يا دانشگاه هاي دولتي. زبان فرانسوي استثنا بوده و تنها در برخي رشته ها مي توانيد به زبان فرانسوي تحصيل كنيد. نمره آيلس شما براي ورود به دانشگاههاي دومينيكا بايد حداقل 6 باشد. در ضمن سيستم آموزشي در كشور دومينيكا همانند سيستم آموزشي انگلستان است.

معرفي دانشگاه هاي دومينيكا

دانشگاه هاي اين كشور تازه تاسيس شده اند و همگي مربوط به قرن جديد مي باشند. رشته هاي مختلفي در زمينه هاي مهندسي، پزشكي، پيرا پزشكي و كسب و كار و مديريت در اين دانشگاه ها تدريس مي شوند. در نتيجه اگر قصد تحصيل در اين كشور را داريد مي توانيد براي يكي از اين رشته ها درخواست دهيد.

تحصيل در مقاطع مختلف كارشناسي، ارشد و دكتري در دومينيكا

شما به راحتي در هر يك از رشته هاي اين دانشگاه ها مي توانيد در مقطع كارشناسي يا فوق ليسانس مشغول به تحصيل شويد اما براي مقطع دكتري چندان شرايط مناسبي ندارد. چرا كه دانشگاه هايي كه براي مقطع دكتري دانشجو مي پذيرند بسيار اندك  محدود بوده و هيچ گونه امكانات بورسيه اي ندارند. در نتيجه بايد تمام هزينه هاي تحصيل راا خودتان پرداخت نماييد.

ويزاي تحصيلي در دومينيكا

اگر مي خواهيد تنها در يك دوره آموزشي كمتر از 3 ماه در دانشگاه ها و يا موسسات دولتي دومينيكا شركت كنيد، نيازي به ويزاي تخصصي نداريد. اما اگر بخواهيد در دانشگاهي پذيرش گرفته و در مقاطع تحصيلي دانشگاهي تحصيل نماييد بايد ويزاي دومينيكا را بگيريد. براي اين نوع ويزا بايد مدركي دال بر پذيرش دانشگاه مورد نظرتان داشته باشيد.

بيمه و زندگي دانشجويي در دومينيكا

هر فردي كه قصد تحصيل در دومينيكا را دارد بايد خود را بيمه سلامت نمايد. در نتيجه بايد روند دريافت بيمه سلامت را در خارج از كشور بدانيد.

براي زندگي و اقامت در دومينيكا مي توانيد همراه يك خانواده ميزبان شويد. اما جداي از اين مي توانيد در خوابگاه هاي دانشجويي هم مستقر شويد و از امكانات درون خوابگاه ها استفاده نماييد. براي هر دوي اين شيوه ها، سازمان هاي دولتي و دانشگاه ها كمك كننده شما خواهند بود. براي مهاجرت به دومينيكا هيچ گونه مدرك جعلي و تقلبي ارائه ندهيد. چرا كه ممكن است درخواست شما براي دريافت ويزاي اين كشور رد شود و قادر به تحصيل در اين كشور نباشيد. هرگز چنين ريسكي را انجام ندهيد. هر گونه اطلاعات و مدارك غلط باعث عدم پذيرش شما در اين كشور و در نهايت عدم دريافت پاسپورت دومينيكا مي شود.

پس از خواندن مطالب گفته شده اگر قصد مهاجرت به دومينيكا را داريد و مي خواهيد از طريق مهاجرت تحصيلي، مهاجرت از طريق خريد ملك و مهاجرت از طريق كار آفريني يا ازدواج اقامت دائم دومينيكا را دريافت كنيد، بهتر است كه با مشاورين و متخصصين در اين زمينه در سرتاسر كشور مشورت نماييد. مشورت با موسسات وكلاي حقوقي و كاشناسان مجرب را از دست دهيد تا بتوانيد در نهايت موفق ترين و سريع ترين راه را براي مهاجرت به دومينيكا پيدا نماييد. پس از انجام كارهاي مهاجرت به دومينيكا مي توانيد در اين كشور اقامتي عالي و بدون هيچ دردسري را داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.