جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

راه ها و روش هاي مهاجرت به پرتغال

راه ها و روش هاي مهاجرت به پرتغال

در ميان خيل عظيمي از مردم كه هر ساله اقدام به مهاجرت به كشورهاي مختلف مي نمايند، عده اي نيز علاقه مند به سفر به مهاجرت به پرتغال هستند. كشور پرتغال حدود 11 ميليون نفر جمعيت دارد. مرزهاي اين كشور از دو سو با مرزهاي آبي محدود شده و در زمره يكي از كشورهاي مهاجرپذير است. پرتغال از جمله كشورهاي مدرن و پيشرفته اروپايي است كه جزو اتحاديه اروپا نيز محسوب مي شود. بنابراين اخذ اقامت اين كشور بسيار سودمند بوده و به شما اجازه مي دهد كه بدون ويزا به ديگر كشورهاي اروپايي عضو اتحاديه اروپا سفر كنيد. زبان رسمي مردم پرتغال، پرتغالي است و كمتر پيش مي آيد كه فردي انگليسي بداند. كشور پرتغال از قديمي ترين كشورهاي قاره اروپا است كه توانسته مرزهاي خود را حفظ نمايد. اين كشور روابط نزديكي با كشورهاي آسيايي، آمريكايي و آفريقايي دارد و فرهنگي غني دارد. در اين قسمت شرايط مهاجرت به پرتغال را مرور مي كنيم.

 

راه ها وروش هاي مهاجرت به پرتغال

با شرايط اخذ اقامت دائم و پاسپورت پرتغال آشنا شويد

گرفتن اقامت دائم پرتغال و تابعيت پرتغالي، يعني اخذ ويزاي طلايي 5 ساله يا همان اقامت موقت. در صورت نداشتن سو سابقه و يا پرونده جنايي مي توانيد اين ويزا را دريافت كنيد. همچنين لازم است توانايي مالي خوبي داشته و در سطح مبتدي زبان پرتغالي را بشناسيد. اگر ويزا داريد در كمتر از 24 ماه بايد به پرتغال سفر كنيد و در آن اقامت داشته باشيد تا ويزايتان تمديد شود. اقامت بعد از گذشت 5 سال مي تواند بنا به درخواست شما به دائم و تابعيت ارتقا يابد و مي توانيد پتسپورت دوم خود كه اروپايي است را بگيريد.

دلايل مهاجرت چيست؟

تعداد زيادي از مردم علاقمند به سفر، به مهاجرت به پرتغال مي انديشند. مهاجرت به پرتغال يكي از مسائلي است كه ذهن افراد بسياري را مشغول خود كرده است. اين كشور عضو اتحاديه اروپاست پس افراد زيادي به فكر مهاجرت به پرتغال هستند تا از اين طريق قادر به تردد در كشورهاي اروپايي باشند. پرتغال برنامه بسيار خوبي براي اقامت در اروپا براي افراد سرمايه گذار فراهم كرده است ؛ با اين راهكار بعد از 6 سال مي توانيد پاسپورت يك كشور اروپايي را بدست آوريد. پرتغال جايگاه خود را به عنوان كشوري بسيار امن و صلح طلب تثبيت كرده  كه داراي آب و هواي مطبوع و مناسبي نيز است. پرتغال در جذب توريست نيز موفق بوده است. امكانات عالي رفاهي و هزينه زندگي كم باعث جذابيت پرتغال شده است. وضعيت خوب آب و هوايي پرتغال، هر ساله هزاران نفر را به اين كشور مي كشاند و باعث شده است مهاجرت به پرتغال طرفداران بسيار داشته باشد.

راه هاي مهاجرت به پرتغال كدامند؟

چند راه اصلي براي مهاجرت به پرتغال وجود دارد كه با آن ها آشنا مي شويم. اين ها محبوب ترين راه هاي مهاجرت به اين كشورند.

راه هاي مختلفي براي مهاجرت به پرتغال وجود دارد كه افراد يكي از آن راه ها را براي مهاجرت خود انتخاب مي كنند. مهاجرت از طريق پناهندگي، مهاجرت از طريق ازدواج، مهاجرت از طريق سرمايه گذاري، مهاجرت از طريق كار و تخصص، مهاجرت از طريق تحصيل

دريافت اقامت پرتغال از طريق برنامه ويزاي طلايي پرتغال چيست؟

ويزاي طلايي از طريق سرمايه گذاري در پرتغال قابل دسترسي است. اين نوع اقامت باعث مي شود بدون ويزا توانايي سفر به تمام اروپا را داشته باشيد. اين ويزا به صورت يك كارت است. ميزان آشنايي به زبان براي اين ويزا تعيين كننده نيست و آشنايي اوليه با زبان كافيست تا بعد از 5 سال كار در سال ششم ويزايتان را دريافت كنيد.

ديگر مزيت هاي ويزاي طلايي

امكان تردد آزادانه بدون هيچ گونه ويزايي به منطقه شنگن اولين مزيت ويزاي طلايي است. حق كار در پرتغال و اقامت همزمان در يك كشور ديگر مزيت بعدي ويزاي طلايي است. امكاناتي نظير بيمه اجتماعي، خدمات درماني، تحصيلي و غيره همچون شهروندان اصلي خود پرتغال در دسترس شما هستند.

مهاجرت و تحصيل در پرتغال

از ديگر شيوه هاي مهاجرت به كشور پرتغال اقدام از طريق تحصيل است. اين روش يكي از ايمن ترين و آسان ترين روش ها براي بالا بردن سطح علمي خود و در نهايت مهاجرت به اين كشور است. سطح علمي دانشگاه هاي پرتغال بسيار بالا بوده و تموم دروس به زبان انگليسي تدريس مي شود. كساني كه در دانشگاه هاي پرتغال تحصيل مي كنند، مي توانند براي دانشگاه هاي آمريكا، اسپانيا و برزيل درخواست دهند. چرا كه بسياري از دانشگاه هاي دنيا با دانشگاه هاي پرتغال برنامه نقل و انتقال دانشجو دارند. كساني كه در آيلتس رتبه 6 داشته باشند، مي توانند به راحتي براي دانشگاه هاي پرتغال و مهاجرت به اين كشور اقدام نمايند.

در مجموع هزينه هاي تحصيل و زندگي در پرتغال بسيار پايين است و همين موضوع باعث پر طرفدار شدن دانشگاه هاي اين كشور در ميان دانشجويان شده است. هزينه تحصيل بين 10 تا 12 يورو بوده كه براي هر دانشجوي ايراني در پرتغال اين مبلغ بين 2 تا 3 هزار يورو در سال هزينه دارد. با اين حال هر دانشجو امكان كار كردن را در اين كشور داشته و مي تواند خرج تحصيل خود را با كارهاي دانشجويي تا حدودي تامين نمايد. اگر همراه نيز داشته باشيد، او نيز مي تواند كار كند. از ديگر مزيت هاي تحصيل در پرتغال، توان بورسيه گرفتن براي ادامه تحصيل است. همچنين هيچ گونه محدوديت سني براي ادامه تحصيل نداريد و تا هر زمان كه بخواهيد حتي تا مقطع دكترا مي توانيد ادامه دهيد. كساني كه براي مقطع دكترا درخواست مي دهند مي توانند در هفته بين 20 تا 30 ساعت كار كنند. جداي از اين بورسيه هاي خوبي نيز براي دانشجويان در نظر گرفته شده است. امكاناتي كه براي دانشجويان پرتغال فراهم شده است بسيار مناسب و البته فراوان بوده كه همين موضوع از ديگر دلايل مهاجرت و تحصيل در پرتغال است. مهمترين مطلبي كه دانشجويان ايراني بهتر است بدانند تاييد بيشتر مدارك دانشگاهي پرتغال در ايران است كه توسط وزارت علوم و كل دانش آموختگان مورد تاييد قرار گرفته است و فرصت و امتياز خوبي براي امور كار بعد از تحصيل دانش آموختگان در ايران محسوب مي شود.

چند نكته در باب مهاجرت تحصيلي

آموزش در مقطع كارشناسي در اكثر رشته ها، به زبان پرتغالي است. اين اولين مورد مهم و پيش نياز براي دانشجويان علاقمند ايراني است. تسلط به زبان انگليسي. طبعا مقاطع بالاتر از كارشناسي نيز، به زبان انگليسي ارائه مي شود. مسئله اعتبار يكي از موارد بسيار مهمي است كه بايد درباره آن كمي كار كنيد. درباره اعتبار دانشگاه از وزارت علوم اطلاع بگيريد. اين كار باعث مي شود براي دريافت ارز دانشجويي با مشكلي رو به رو نشويد. احتمال دارد سفارت پرتغال در تهران از شما تقاضاي مدرك و تضمين پشتيباني مالي كند. شما يابد نشان دهيد يكي از دوستان و خويشاوندان شما در خارج از ايران هست و وضع مالي مناسبي دارد. اگر بتوانيد اين كار را انجام دهيد هيچ مشكلي در سفارت نخواهيد داشت. يكي از دانشگاه هاي كه مي توانم به شما معرفي كنم دانشگاه كومبرا است.

علوم ورزشي، رشته هاي فني مهندسي و علوم انساني در دانشگاه  كومبرا رشته هاي فرارواني دارند. از طريق سايت اين دانشگاه مي توانيد اطلاعات مفيدي كسب كنيد.

مهاجرت به پرتغال از طريق ازدواج چگونه است؟

از طريق ازدواج مي توانيد تابعيت آن را بگيريد. پس از گرفتن تابعيت پرتغال، شما داراي دو تابعيت مي شويد. ازدواجي كه رسما ثبت شده باشد و مدارك رسمي و حقيقي آن وجود داشته باشد مورد تاييد پرتغال نيز هست و هر چيز غير اخلاقي و ازدواج هاي صوري آن خلاف محسوب مي شود. پس از سه سال در صورت اقامت در پرتغال مي توانيد اقامت دائم دريافت كنيد. در سفارت پرتغال در خصوص ازدواج با تبعه پرتغالي با شما مصاحبه مي شود . در خصوص اين مصاحبه آماده باشيد. شايد از شما خواهش كنند خلاصه اي از زندگي خود را از كودكي تا حال را شرح دهيد يا اگر قبلا همسري داشته ايد. پرسش از وضعيت اقتصادي شما نيز خواهد شد. آشنايي با زبان براي تاييد توان ارتباط خوب شما با همسرتان نيز مهم است. بهتر است هر چه بيشتر با زبان پرتغالي يا انگليسي آشنايي داشته باشيد. محل مناسب زندگي زناشويي بايد مشخص شود. و آخرين چيز، شغل و ميزان در آمد شماست. شغل و ميزان درآمد از مهمترين موارد در زمينه ازدواج است.

مهاجرت به پرتغال از طريق ازدواج

با مهاجرت به پرتغال از طريق كار آشنا شويد.

از روش هاي مهاجرت به پرتغال مهاجرت از طريق تخصص يا كار است. البته كشورهاي اروپايي نياز چنداني به مهاجر خارجي كارگر ندارند، اگر مي توانيد تخصص خوبي ياد بگيريد. با داشتن ويزاي كاري شما مي توانيد پس از اخذ اقامت، براي تابعيت درخواست دهيد. اگر بتوانيد با شركت هاي اروپايي مكاتبه كنيد شايد فردي با تخصص شما نياز داشته باشند. در صورت نياز به شما براي شما دعوت نامه اي مي فرستند. براي جذب نيرو از خارج كشور در پرتغال، كارفرما مدت زمان سه ماه در روزنامه آگهي منتشر مي كند، بعد از سه ماه ديگر آگهي ديگري براي خارج از اروپا هم بايد منتشر كند. پس از سه ماه مي تواند براي شما دعوتنامه بگيرد. در اين زمان مي توانيد مطمين تر روي زمان كارتان و مهاجرت كار كنيد. با قوانين پرتغال تا جايي كه مي توانيد آشنا شويد. هر تبعه خارجي كه به دنبال كار در پرتغال است به اجازه كار نياز دارد. در اين نوع ويزا بايد زندگي تان را از طريق كار در پرتغال تامين كنيد. براي شروع اين كار داشتن گذرنامه معتبر نياز است.

مهاجرت به پرتغال از طريق خريد ملك چگونه است؟

از راه هاي مهاجرت به پرتغال و اقامت در آن جا، مهاجرت از طريق خريد ملك است. پانصد هزار يورو در زمينه املاك نياز داريد تا بتوانيد به گرفتن مهاجرت پرتغال نزديك شويد. امكان خوبي كه در پرتغال ايجاد شده گرفتن اقامت با خريد ملك پانصد هزار يوروي است. در راه كاري ديگر مي توانيد ملكي كه امكان نوسازي داشته باشد را بخريد. كمترين مبلغي كه مي توانيد با آن درخواست اقامت بدهيد مبلغ سيصد و پنجاه هزار يورو است كه در مقايسه با روش خريد ملك مدت زمان بيشتري براي طول مي كشد تا اقامت دريافت كنيد.

بعد از خريد يك ملك در پرتغال، در مدت 6 ماه، مي توانيد اقامت كشور پرتغال را بگيريد. مي توانيد بعد از مدتي ويزاي خريد ملك را به ويزاي دائمي تبديل كرد. ويزاي اقامت موقت به دو ساله است و مي شود آن را مي توان براي بار دوم تمديد كرد. در پرتغال با گذشت 5 سال، اقامت موقت شما به اقامت دائم تبديل مي شود. با رعايت شرايطي كه براي اين ويزا لازم است به راحتي مي توانيد تابعيت بگيريد. حداقل 25 سال سن و نداشتن سو پيشينه يا سابقه كيفري الزامي است. بايد پيش از آن كه درخواستتان را بدهيد، كار سرمايه گذاري خود را شروع كرده باشيد. در پرتغال براي خريد ملك به مدت زمان يك تا 3 ماه زمان نياز داريد. دولت پرتغال  طي30 روز به درخواست شما رسيدگي مي كند. دريافت اين اقامت نياز به مصاحبه ندارد. كسي كه تقاضاي ويزا مي كند و اعضاي خانواده او، مي توانند در كشور پرتغال كار كنند و اجازه سفر در تمام كشور را دارند. با داشتن هر نوع مليتي مي تواند اقامت پرتغال را بگيرد. پس از 6 سال اقامت دائم مي توانيد دريافت كنيد. ديگر هيچوقت نيازي به تمديد ويزاي خود نداريد.

با مهاجرت به پرتغال از طريق كار آفريني آشنا شويد

اگر مي خواهيد با فراغ بال به پرتغال مهاجرت كنيد، مي توانيد سرمايه گذاري تحت ويزاي طلايي انجام دهيد.

اين روش با ثبت شركت آغاز مي شود. سپس مي توانيد از اقامت پرتغال بگيريد و به محض ورود به پرتغال مشغول امور كارآفريني مي شويد. اگر با اين روش اقدام كنيد هم اقامت اروپا را مي گيريد و هم از ابتداي ورودتان داراي كسب و كار هستيد. مهاجرت از طريق كارافريني به اين صورت است كه شما يك شركت ثبت مي كنيد. اين شركت بايد بتواند در حوزه هاي اقتصادي، علمي، تكنولوژي و فرهنگي پرتغال موثر باشد.

سه نوع شركت مي توانيد در پرتغال به ثبت برسانيد. اولين گزينه ثبت شركتي است كه مسئوليت محدود دارد.  كمترين ميزان سرمايه براي اين نوع شركت 5 هزار يورو است و بايد داراي دو سهامدار باشد. دومين نوع ثبت شركتي است به همراه سهامدارن تك در پرتغال است كه زياد در بين مردم محبوب نيست و در آخر شركت هاي عمومي هستند. اين شركت ها داراي سرمايه حداقلي نيستند.

با مهاجرت به پرتغال از طريق كار آفريني آشنا شويد

آشنايي با مهاجرت به پرتغال از طريق سرمايه گذاري قابل برگشت

براي مهاجرت به پرتغال راهي وجود دارد به نام سرمايه گذاري قابل برگشت.

از سه طريق مي توانيد در كشور پرتغال سرمايه گذاري كنيد. راه اول آن است كه مهاجران حداقل مقدار يك ميليون يورو را در يك شركت پرتغالي سرمايه گذاري كنند. دومين راه تاسيس يك شركت در پرتغال است كه بيش از ده نفر را براي اين شركت استخدام مي كنيد. راه آخر خريدن ملك است. ملكي كه خريداري مي كنيد بايد بيش از پانصد هزار يورو ارزش داشته باشد.

اين سرمايه گذاري سيصد و پنجاه هزار يوريي شما با سود 4 درصد قابل برگشت است كه با استفاده از آن مي توانيد علاوه بر كار مفيد، اقامت پرتغال را نيز دريافت كنيد.

آشنايي با مهاجرت به پرتغال از طريق پناهندگي

پناهندگي از روش هايي است كه غيرقانوني دانسته مي شود و هر ساله تعداد زيادي مهاجر از اين راه ها به سمت پرتغال مي روند. خطرات اين نوع مهاجرت بسيار زياد است. حتي بعد از رسيدن به مقصد سختي بسيار براي پناه جويان وجود دارد و مهاجران مجبورند با كمترين امكانات سر كنند كه مناسب شان نيست.

مبلغي كه براي اين راه خرج مي كنيد شايد بسيار زياد باشد. اين راه توصيه نمي شود.

مهاجرت به پرتغال و كسب تابعيت از طريق سيستم خون چيست؟

در پرتغال سيستم تابعيتي وجود دارد از طريق روابط خوني. اين سيستم خون يعني اگر يكي از اعضاي خانواده مانند پدر يا مادر، تابعيت كشور پرتغال را دارند، فرزند مي تواند در صورت تمايل تابعيت پرتغال دريافت كند.

آشنايي با مهاجرت به پرتغال و كسب تابعيت از طريق سيستم خاك

اگر پدر مادر فردي پرتغالي نباشند اما خود شخص در كشور پرتغال به دنيا آمده باشد، پس از ده سال اقامت پدر مادر او در اين كشور، فرد شايسته گرفتن تابعيت پرتغالي است و تابع پرتغال محسوب مي شود.

مزاياي دريافت اقامت پرتغال چيست؟

مزاياي بسيار كه اين كشور پس از دريافت اقامت براي شهروندان ارائه مي دهد باعث رونق گرفتن مهاجرت در اين كشور شده است. به محض گرفتن اقامت پرتغالي، حقوق مساوي با شهروندان پرتغالي در همه چيز داريد. حتي مي توانيد در انتخابات راي داده ، در دفاتر كار كنيد، پاسپورت داشته باشيد، و خدمات بهداشتي عالي دريافت مي كنيد. از آنجا كه پرتغال از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است شما بعد از اخذ تابعيت مي توانيد از تمام حقوق شهروندي اروپايي استفاده كنيد و لذت ببريد. پس از اخذ ويزا، فرد متقاضي ويزا، همسر و تمام بستگان و همراهانتان مي توانيد در پرتغال كار كنيد و بدون نياز به ويزا در كشورهاي اروپايي سفر كنيد.

مزاياي دريافت اقامت پرتقال چيست؟

چند نكته در باب كار و زندگي

بيمه پزشكي براي كساني كه مي خواهند براي هميشه در پرتغال باشند حائز اهميت بالاست. با آن كه شما در پرتغال از امكانات رفاهي و مراقبت هاي پزشكي خوب دولتي و همگاني برخورداريد. در پرتغال به مهاجران اجازه كار داده شده و مي توانند شروع به هر كسب و كاري كه مي توانند بكنند. اين تسهيلات باعث شده است مهاجرت به پرتغال در دنيا به اين درجه از استقبال برسد.

مهم ترين علل مهاجرت به پرتغال، هزينه هاي زندگي

كم بودن هزينه هاي زندگي مهاجرت به پرتغال را رواج بسيار داده است. پرتغال جزو ارزانترين كشورهاي اروپاست. خريد ملك و زندگي دانشجويي هر دو بسيار آسان و در دسترس هستند.حتي نسبت به دانشگاه هاي انگلستان كه هزينه تحصيل بسيار بالا است، پرتغال سطح كمتري براي دانشجويان هزينه دارد. هزينه هاي تحصيل در پرتغال تقريبا سالي هزار يورو است. خانواده هاي  بدون فرزند با سالي سه هزار يورو مي توانند خود را تامين كنند.  در مقايسه با كشورهاي اروپايي، اين هزينه بسيار مناسب بوده و عامل مهاجرت به پرتغال شايد همين مطلب به تنهايي باشد. براي گرفتن تصميم مناسب در باب مهاجرت با پرتغال و شرايط مهاجرت به پرتغال آشنا شويد و براي سوالات فرهنگي و اقتصادي و تحصيلي جواب هاي لازم را پيدا كنيد. كمي از اطلاعات را مي توانيد از طريق سفارت پرتغال در تهران كسب كنيد. پس از اين كار به سراغ موسسات حقوقي و مشاوران مهاجرت برويد و در انتخاب مشاور دقت نماييد. امكاناتي كه پرتغال براي مهاجراني فراهم مي كند بسيار خوب است. گرفتن اقامت اروپا نيز از طريق پرتغال سهل آسان است. شهروندي پرتغال و زندگي در اين كشور مي تواند بهترين فصل زندگي هر انسان باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.