جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

ويزاي جست و جوي كار آلمان

ويزاي جست و جوي كار آلمان

آلمان به عنوان يكي از مهاجرپذيرترين كشورهاي دنيا شناخته شده است شرايط خوب صنعتي و اقتصادي حاكم در اين كشور سبب شده مهاجران زيادي اين كشور را براي اقامت خود انتخاب كنند، ويزاي جست و جوي كار يكي از پرتقاضاترين انواع ويزاي آلمان مي باشد كه شخص متقاضي با داشتن اين ويزا مي تواند در مدت زماني كوتاه شغل مورد نظر خود را پيدا كرده و نسبت به اقامت دائم در اين كشور اقدام كند. در ادامه ي مطلب به ذكر نكاتي در مورد ويزاي جست و جوي كار و شرايط دريافت آن خواهيم پرداخت.

درباره كشور آلمان

كشور آلمان يكي از قطب هاي اقتصادي دنيا به حساب مي آيد كه با كشورهايي مانند دانماك، بلژيك، سوئيس، جمهوري چك، فرانسه همسايه مي باشد اين كشور با درياي بزرگ بالتيك و درياي شمال مرز مشترك دارد.

آلمان با مساحت 357 هزار كيلومتر مربع به عنوان شصت و سومين كشور پهناور دنيا شناخته مي شود اين كشور از لحاظ سياسي و اقتصادي پيشرفت هاي زيادي داشته است و با جمعيت حدود 82 ميليون نفر پرجمعيت ترين كشور قاره ي اروپا به حساب مي آيد، از آن جا كه كشور آلمان جزء كشورهاي محدوده ي شينگن است شما مي توانيد با دريافت ويزاي توريستي آلمان به ساير كشورهاي عضو اين پيمان سفر كنيد. بسياري از شركت هاي معروف دنيا به خصوص در زمينه ي خودروسازي در آلمان قرار دارند. اين كشور از نظر گردشگري هم رونق بسياري دارد و مردم آن داراي مذهب هاي مختلف هستند ولي اكثريت به زبان آلماني صحبت مي كنند.

درباره كشور آلمان

اخذ ويزاي جستجوي كار آلمان

يكي از برنامه هاي اداره مهاجرت براي افرادي كه تمايل دارند در كشور آلمان به كار مشغول شوند و در اين كشور اقامت دائم داشته باشند ويزاي جست و جوي كار مي باشد اين ويزا كوتاه مدت بوده و براي متقاضياني كه هدفشان اشتغال در كشور آلمان است صارد مي شود لازم به ذكر است كه اين ويزا به معناي اجازه ي كار كردن شما نيست بلكه به شما اجازه مي دهد در كشور آلمان به پيدا كردن شغلي مناسب بپردازيد. ويزاي جست و جوي كار با اعتبار شش ماهه به افرادي تعلق مي گيردد كه مدرك دانشگاهي معتبر و سابقه ي كاري همراه با بيمه دارند البته تسلط به زبان آلماني و ارائه ي مدرك از جمله شرايط الزامي براي اخذ ويزاي جست و جوي كار مي باشد.

مراحل اخذ ويزاي جستجوي كار آلمان

به طور كلي ويزاي جست و جوي كار آلمان امكان اقامت كوتاه مدت و پيدا كردن كار مناسب در كشور آلمان را به شما مي دهد براي دريافت ويزاي جست و جوي كار آلمان فرد متقاضي بايد با مراجعه به سايت سفارت وقت سفارت آلمان را دريافت كنيد و بعد از آن با تهيه مدارك مورد نياز و تكميل فرم هاي مربوط به اخذ ويزا با مراجعه به سفارت آلمان به صورت حضوري ويزاي جست و جوي كار آلمان را دريافت كنيد.

انواع ويزاي كاري آلمان با داشتن دعوت نامه

ويزاي آلمان شامل انواع مختلفي مي باشد كه با توجه به هدف شخص متقاضي از سفر به كشور آلمان براي مدت زمان مشخصي صادر مي شود به طور كلي دعوت نامه يكي از موارد مهمي است كه روند دريافت ويزا را تسريع مي بخشد اما براي دريافت ويزاي جست و جوي كار آلمان نيازي به دعوت نامه نيست ولي براي دريافت ويزاي دائم و اقامت دائم در كشور آلمان بايد از سوي شركت يا كارفرما دعوت نامه اي داشته باشيد و به اداره ي مهاجرت ارائه دهيد. به عبارت ديگر دعوت نامه ، ضمانت نامه اي است كه ميزبان به دولت ارائه مي دهد تا نشان دهد تمامي مسئوليت شخص متقاضي را بر عهده گرفته است. دعوت نامه هم انواع گوناگوني دارد مانند دعوت نامه ي كاري، خانوادگي، تحصيلي و…

شرايط دريافت ويزاي جستجوي كار آلمان

يكي از الزامات دريافت ويزاي جست و جوي كار آلمان ارائه ي مدرك معتبر همراه ريز نمرات مي باشد فرد متقاضي بايد بعد از اتمام دوران تحصيل و دانشجويي خود مدرك معتبري از دانشگاه دريافت كند و به همراه ساير مدارك خود از جمله سابقه كاري و بيمه نامه ارائه دهد. ارائه ي مدرك زبان آلماني يكي ديگر از الزامات دريافت ويزاي جست و جوي كار آلمان مي باشد اين ويزا براي افرادي صادر مي شود كه به دنبال كار و اقامت دائم در كشور آلمان هستند اين افراد بعد از پيدا كردن كاري مناسب بايد اقدام به دريافت ويزاي بلند مدت كاري كنند.

شرايط دريافت ويزاي جستجوي كار آلمان

مدت زمان لازم براي دريافت ويزاي جستجوي كار آلمان

كشور آلمان در ايران سفارت خانه دارد براي همين لازم است بعد از دريافت وقت سفارت در زمان مشخص شده با تهيه ي مدارك مورد نياز و تكميل فرمه هاي اخذ ويزا به سفارت اين كشور مراجعه كنيد بعد از تحويل مدارك مدت كوتاهي بايد منتظر بمانيد تا تاييديه ي اخذ ويزا براي شما صادر شود اين مدت ممكن است دو هفته تا دو ماه طول بكشد البته اين بازه ي زماني با توجه به شرايط فرد متقاضي متفاوت خواهد بود.

مدارك لازم جهت اخذ ويزاي جست و جوي كار آلمان

براي دريافت ويزاي جست وجوي كار آلمان بايد يك سري مدارك كلي كه براي دريافت هر نوع ويزايي لازم است تهيه كرده و به سفارت ارائه دهيد علاوه بر مدارك ذكر شده شما موظف به تهيه ي مدارك تخصصي با توجه به نوع ويزاي خود هستيد.

  1. بيمه مسافرتي
  2. تكميل فرم دريافت ويزاي جست و جوي كار
  3. رزرو بليط هواپيما
  4. چند قطعه عكس
  5. ارائه ي هدف فرد متقاضي از سفر به كشور آلمان
  6. ارائه ي مدرك تحصيلي به همراه ريز نمرات دروس
  7. اصل و كپي شناسنامه شخص متقاضي به همراه ترجمه ي آن
  8. اصل و كپي شناسنامه فرزندان به همراه ترجمه ي آن
  9. گذرنامه شخص متقاضي و همراهانش با حداقل شش ماه اعتبار
  10. رزرو هتل
  11. اصل و كپي سند ازدواج به همراه ترجمه
  12. اثبات تمكن مالي شخص متقاضي
  13. مداركي كه نشان دهنده ي ارتباط شخص متقاضي با كشور ايران باشد مانند سند مغازه ، زمين يا خانه

تمامي مدارك بايد به صورت رسمي به زبان انگليسي يا آلماني ترجمه شده باشند و داراي مهر دارالترجمه باشند.

توجه داشته باشيد كه با توجه به نوع ويزاي درخواستي ارائه ي دعوت نامه هنگام مراجعه ي حضوري به سفارت آلمان الزامي است.

مدارك لازم جهت اخذ ويزاي جستجوي كار آلمان براي مشاغل مختلف

براي دريافت ويزاي جست و جوي آلمان علاوه بر مدارك عنوان شده بايد مدارك شغلي خود را ارائه دهيد اين مدارك باتوجه به شغل افراد متفاوت خواهد بود يكي ديگر از شرايط دريافت ويزاي جست و جوي كاري ارائه ي بيمه نامه به همراه سابقه ي كاري مرتبط با شغلتان مي باشد به طور كلي علاوه بر مدارك عنوان شده بايد مدارك تخصصي ديگري نيز ارائه دهيد كه در ادامه ي مطلب ذكر شده است.

مدارك لازم جهت اخذ ويزاي جستجوي كار آلمان براي مشاغل مختلف

مدارك لازم براي تجار:

  • گردش شش ماه اخير حساب بانكي
  • رسيد پرداخت ماليات
  • اسناد شركت

مدارك لازم براي افرادي كه كار آزاد دارند:

  • ارائه ي گردش حساب شش ماه اخير حساب بانكي
  • رسيد پرداخت ماليات
  • پروانه كسب مغازه

مدارك لازم براي بازنشستگان:

  • ارائه ي گردش حساب شش ماه اخير حساب بانكي
  • ارائه ي حكم بازنشستگي

مدارك لازم براي كارمندان:

  • ارائه ي گردش حساب شش ماه اخير حساب بانكي
  • گواهي اشتغال به كار
  • فيش حقوقي
  • بيمه درماني

شرايط كار براي ايرانيان در كشور آلمان

با توجه به اقتصاد قوي و گستردگي صنعت كشور آلمان پيدا كردن شغل مناسب در اين كشور براي ايرانيان و متقاضيان كار مناسب است، ايرانياني كه سابقه كاري مرتبط به همراه شرايط تحصيلي مناسبي دارند مي توانند زندگي خوبي را در كشور آلمان شروع كنند لازم به ذكر است براي پيدا كردن شغل مناسب در مدت زمان شش ماه بايد تمكن مالي خود را اثبات كنيد و نشان دهيد كه قادر به تامين هزينه هاي خود هستيد.

شرايط كار براي ايرانيان در كشور آلمان

آدرس سفارت كشور آلمان در تهران

متقاضيان دريافت ويزاي جست وجوي كار آلمان مي توانند با مراجعه به سفارت اين كشور در شهر تهران و تكميل فرم درخواست ويزا و ارائه ي مدارك مورد نياز ويزاي جست و جوي كاري آلمان را دريافت كنند.

آدرس سفارت آلمان : تهران ، خيابان فردوسي پلاك 324

سايت سفارت آلمان : www.teheran.diplo.de

تلفن تماس سفارت آلمان : 02139991499

دريافت اقامت دائم با استفاده از ويزاي جست وجوي كار آلمان

شخص متقاضي بعد از پيدا كردن شغل مورد نظر خود در كشور آلمان بايد براي دريافت ويزاي بلند مدت كاري و بعد از آن اقامت دائم خود  در كشور آلمان اقدام كند كه البته هر كدام از اين مراحل نياز به ارائه ي مدارك خاصي دارند كه مي توانيد با ارائه ي اين مدارك و داشتن شرايط مطلوب اقدام به دريافت ويزا اقدام كنيد. به طور كلي اخذ ويزاي جست و جوي كاري آلمان راهي براي دريافت اقامت دائم در اين كشور مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.