جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

ويزاي ژاپن

شرايط صدور ويزاي ژاپن چيست؟ انواع ويزاي ژاپن كدام است؟ شرايط دريافت ويزاي ژاپن چگونه است؟ ويزاي ژاپن با چه اهدافي صادر مي شود. با ما در ادامه ي اين مقاله همراه باشيد تا به تمامي سوالات شما پاسخ دهيم.

ويزاي ژاپن

فردي كه تصميم دارد به يك كشور خارجي سفر كند بايد علاوه بر داشتن گذرنامه يا پاسپورت مدرك ديگري به نام ويزا داشته باشد ويزا در واقع برگه اي است كه به پاسپورت پيوست مي شود و نشان دهنده ي موافقت نماينده ي آن كشور  براي ورود اتباع خارجي به كشورش  مي باشد.

در واقع ويزا نشان دهنده ي هدف مسافر از سفر به كشور بيگانه، مدت زمان مجاز براي اقامت و تاريخ ورود در آن كشور مي باشد البته توجه داشته باشيد اخذ ويزا به معناي ورود صد در صدي فرد متقاضي به كشور بيگانه نخواهد بود چرا كه ممكن است افسران در مرزها به دلايل مختلف مانع از ورود مسافر به كشور شوند.

چگونگي دريافت ويزاي ژاپن

ويزا دو حالت دارد ممكن است برخي از كشورها براي ورود اتباع خارجي از آن ها درخواست ويزا كنند و در مقابل برخي از كشورهاي ديگر بر اساس قراردادي كه بين خودشان منعقد كرده اند اتباع يكديگر را از ارائه ي ويزا معاف كنند پس براي ورود به هر كشوري ابتدا بايد بدانيد كه براي سفر به آن كشور نيازي به ارائه ي ويزا داريد يا خير.

علاوه بر اين خود ويزا هم با توجه به هدف مسافر از سفر به انواع مختلفي تقسيم مي شود كه در ادامه به بررسي آن مي پردازيم.

ويزاي ژاپن

انواع ويزاي كشور ژاپن

با توجه به هدف مسافر از سفر به كشور ژاپن ويزا به انواع مختلفي تقسيم مي شود برخي از انواع ويزا كه در تمامي كشورها رايج هستند عبارت است از كاري، پزشكي، توريستي، ازدواج . ويزا داراي تاريخ آغاز، پايان و مدت زمان مجاز براي اقامت در آن كشور مي باشد بنابراين فرد متقاضي بايد در برنامه ريزي سفر خود آن ها را در نظر بگيرد.

انواع ويزا از نظر تعداد دفعات ورود به كشور

ويزا را مي توان از نظر تعداد دفعات ورود به كشور به انواع مختلف يك بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود تقسيم كرد.

ويزاي يك بار ورود

با دريافت اين ويزا تنها اجازه ي يك بار ورود به كشور را خواهيد داشت به عنوان مثال با دريافت ويزاي يك بار ورود ژاپن به مدت چهار ماه در صورتي كه قبل از مدت زمان چهار ماه از كشور ژاپن خارج شويد ديگر نمي توانيد به اين كشور بازگرديد حتي اگر زمان اقامتتان در اين كشور به پايان نرسيده باشد.

ويزاي دوبار ورود

اين ويزا به شما اجازه ي دو بار ورود به كشور مقصد را در بازه ي زماني معين شده مي دهد به عنوان مثال با اخذ اين ويزا مي توانيد بعد از ورود به كشور ژاپن از آن خارج شده و در صورت باقي ماندن مدت اعتبار ويزايتان مجددا به ژاپن بازگرديد.

ويزاي چندبار ورود

با اخذ اين ويزا مي توانيد در مدت زمان تعيين شده به دفعات مكرر به كشور وارد و از آن خارج شويد به عنوان مثال در صورتي كه شخصي ويزاي ژاپن با اعتبار يك ساله را دريافت كرده باشد اجازه دارد در مدت يك سال هر چقدر نياز دارد از كشور خارج شده و مجددا وارد شود.

ويزاي ژاپن را مي توان از نظر هدف مسافر از سفر به اين كشور  به چند دسته تقسيم كرد شخص متقاضي موظف به ارائه ي مداركي است كه هدف از سفرش را ثابت مي كند به عبارت ديگر ويزاي مسافر بايد با فعاليت او در كشور بيگانه متناسب باشد. در ادامه ي مطلب با انواع ويزا از جهت هدف متقاضي از سفر به كشور ژاپن آشنا خواهيد شد.

انواع ويزا از نظر تعداد دفعات ورود به كشور

ارائه ي حضوري مدارك به سفارت ژاپن

فرد متقاضي موظف است تمامي مدارك خود را به صورت اصل در تاريخ و ساعت مقرر به مسئول امور ويزا در سفارت ژاپن تحويل دهد سفارت اين كشور مدارك شما را از طريق پست ، ايميل و يا فكس نمي پذيرد و مسئوليتي در قبال گم شدن مداركتان نخواهد داشت براي همين شخص متقاضي يا نماينده ي او بايد به صورت حضوري مدارك را به سفارت ارائه دهند.

ابتدا بايد به بخش كنسولي سفارت ژاپن كه در روزهاي يكشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8:30 تا  10:30 صبح مشغول به كار هستند برويد و بعد در روزهاي يكشنبه تا پنچ شنبه  از ساعت 15 تا 16 بعد از ظهر به بخش دريافت مدارك مراجعه كرده تا مدارك و گذرنامه ي تاييد شده ي خود را دريافت كنيد.

مدارك مورد نياز براي صدور ويزاي ژاپن

1.      يك قطعه عكس رنگي جديد با زمينه ي سفيد به ابعاد 4.5 در 4.5

2.     تكميل فرم درخواست ويزا

3.     ارائه ي گذرنامه ي شخص متقاضي

4.     شناسنامه ي شخص متقاضي همراه با ترجمه ي انگليسي آن

5.     رزرو هتل در كشور ژاپن

6.     گواهي رسمي درآمد شخص متقاضي در صورتي كه شخص متقاضي درآمد ثابتي نداشته باشد بايد پرينت گردش سه ماهه اخير حساب بانكي خود را به سفارت ارائه دهد.

7.      اثبات تمكن مالي شخص متقاضي

مدت زمان دريافت ويزاي ژاپن

در صورت كامل بودن مدارك از زماني كه درخواست ويزا مي دهيد تا زمان صدور آن مدت 5 روز كاري زمان لازم است البته اگر در فرم درخواست شما مشكلي وجود داشته باشد سفارت درخواست شما را براي وزارت امور خارجه ي ژاپن در توكيو ارسال مي كند در اين صورت صدور ويزا ممكن است تا يك ماه طول بكشد.

براي اخذ ويزاي ژاپن نيازي به مصاحبه ي حضوري نيست ولي علاوه بر مدارك ذكر شده فرد متقاضي بايد كارهاي جانبي ديگري به شرح ذيل انجام دهد:

دريافت گواهي واجد شرايط بودن ويزاي ژاپن

لازم است فرد متقاضي در صورتي كه قصد كار يا اقامت طولاني در اين كشور را دارد قبل از ارائه ي درخواست خود اقدام به دريافت اين گواهي كند در صورت نداشتن گواهي واجد شرايط بودن، مدت زمان صدور ويزا حتي در صورت كامل بودن فرم درخواست ويزاي اين كشور يك تا سه ماه زمان مي برد اين ويزا از طرف اداره ي مهاجرت كشور ژاپن صادر مي شود.

شرايط ترجمه ويزاي ژاپن

براي اخذ ويزاي كشور ژاپن شخص متقاضي بايد مدارك خود را ترجمه كرده و به سفارت اين كشور ارائه دهد علاوه بر اين مدارك بايد داراي مهر دارالترجمه رسمي بوده و بعد از تحويل به دادگستري تاييديه و مهر دادگستري را دريافت كند.

تمامي مدارك فارسي بايد به زبان انگليسي ترجمه شود به همراه تاييديه وزارت دادگستري در سه ماه اخير به سفارت اين كشور ارائه شود.

نحوه ي تمديد ويزاي ژاپن

مدت زمان اقامت شما در كشور ژاپن بستگي به نوع ويزاي دريافتي شما خواهد داشت در صورتي كه بخواهيد براي تمديد ويزاي خود اقدام كنيد بايد علاوه بر ارائه ي مدارك اوليه دلايل قانع كننده ي شخصي، كاري، پزشكي و… ارائه دهيد تا با تمديد ويزاي شما موافقت شود.

معمولا در برخي از كشورها تمديد ويزاي توريستي و ويزاهايي كه كمتر از شش ماه مهلت دارند امكان پذير نيست اما در ژاپن مدت اعتبار ويزاي توريستي سه ماهه بوده و در صورت نياز براي سه ماه ديگر قابل تمديد خواهد بود.

نحوه ي تمديد ويزاي ژاپن

انواع ويزا براساس هدف مسافر از سفر به كشور ژاپن

معرفي ويزاي تحصيلي ژاپن

براي دريافت ويزاي تحصيلي كشور ژاپن فرد متقاضي بايد شرايط پذيرش در دانشگاه هاي اين كشور را داشته باشد اولين شرط داشتن مدرك ديپلم دبيرستان است همچنين فرد متقاضي بايد در امتحان ورودي دانشگاه مورد نظر شركت كرده و نمره ي قبولي كسب كند.

دانشگاه هاي كشور ژاپن در سه نوع محلي، خصوصي و دولتي بوده در اين بين دانشگاه هاي محلي و دولتي تحت نظر وزارت علوم و فرهنگ ژاپن مي باشد ولي دانشگاه هاي خصوصي با مجوزي از طرف وزارت خانه فعاليت دارند و بخشي از هزينه هاي آن ها بر عهده ي دولت مي باشد كه البته تعداد آن ها نسبت به دانشگاه هاي محلي و دولتي بيشتر است.

شرايط تحصيل در كشور ژاپن

تحصيل در مقطع ليسانس كشور ژاپن چهار سال طول مي كشد و زبان تحصيل در اين مقطع ژاپني مي باشد. دانشگاه هاي پزشكي اين كشور يكي از معتبرترين دانشگاه هاي جهان مي باشند به همين دليل تحصيل در رشته ي پزشكي طرفداران زيادي دارد.

براي تحصيل در مقطع فوق ليسانس داشتن مدرك ليسانس و كسب نمره قبولي در امتحان ورودي دانشگاه الزامي است مدت زمان تحصيل در اين مقطع دو سال است و تسلط به زبان انگليسي و آشنايي با مكالمات روزمره به زبان ژاپني جزء الزامات محسوب مي شود.

مدت زمان تحصيل در مقطع دكتري سه سال است و شرط آن داشتن مدرك فوق ليسانس و كسب نمره ي قبولي در اين مقطع مي باشد دانشجويان مي توانند بعد از دفاع مدرك خود را اخذ كنند. دانشجويان براي تامين هزينه هاي خود مي توانند از بورسيه هاي تحصيلي استفاده كرده يا به كار نيمه وقت يا دانشجويي مشغول شوند.

معرفي ويزاي كاري ژاپن

به طور كلي در چند دهه ي اخير كسب و كار در كشور ژاپن رونق گرفته است براي همين متقاضيان زيادي خواهان كار و اقامت در اين كشور هستند. براي دريافت ويزاي كاري ژاپن بايد مهارت يا دانش بالايي داشت براي همين امكان انجام كارهاي ساده اي مانند كارگري براي تبعه ي خارجي وجود ندارد از ديگر ويزاهاي كاري اين كشور مي توان ويزاي كارآموزي يا ويزاي كارگران نيمه وقت در مقاطع تحصيلي مختلف را نام برد.

شرايط اخذ ويزاي كاري ژاپن

گونه هاي مختلفي از ويزاي كاري كشور ژاپن وجود دارد كه به حدود دوازده دسته مي رسد كه با اخذ هر كدام از انواع ويزا مي توانيد در آن فعاليت با حقوق مشغول كار شويد به عنوان مثال در سمت مهندس، مربي يا هنرمند.

در صورت داشتن پيشنهاد كاري مي تواند راحت تر ويزاي اين كشور را دريافت كنيد به عنوان مثال وكلا، پزشكان و معلمان مي توانند بعد از دريافت مجوز از اداره ي مهاجرت اقدام به دريافت ويزاي كاري اين كشور كنند.

معرفي ويزاي ازدواج ژاپن

اين ويزا براي افرادي كه قصد اقامت دائم يا تابعيت كشور ژاپن را دارند مناسب است از طريق ازدواج با يك فردي كه تبعه ي كشور ژاپن است مي توانيد اين ويزا را دريافت كنيد فرد متقاضي در صورت رعايت قوانين كشور مي تواند تابعيت ژاپن را بگيرد.

ژاپن كشوري مدرن و پيشرفته است ولي در عين حال به آداب و رسوم خيلي معتقد است به طوري كه قوانيني مانند منع تعداد زوجات، منع ازدواج كودكان در اين كشور حاكم است.

برخي از مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي ازدواج كشور ژاپن به شرح ذيل است:

  1. پرداخت ماليات از سمت همسر ژاپني
  2. گواهي سكونت همسر تبعه ي ژاپن در اين كشور
  3. پاسپورت
  4. مدارك اشتغال همسر ژاپني
  5. ارائه ي گواهي پرداخت ماليات بر درآمد براي همسر غير ژاپني كه در اين كشور به كار مشغول است.

معرفي ويزاي ازدواج ژاپن

ذكر چند نكته درخصوص اخذ ويزاي ازدواج ژاپن

در صورت اقامت شخصي كه ويزاي ازدواج دريافت كرده است به مدت سه سال در اين كشور همچنين پرداخت ماليات، رعايت قوانين و مقررات، تمكن مالي براي پرداخت هزينه ها و نداشتن سابقه ي كيفري قادر خواهد بود اقامت دائم در اين كشور دريافت كند.

اگر فردي ويزاي تحصيلي يا كاري ژاپن را دريافت كرده باشد در صورت ازدواج با يك تبعه ي ژاپني مي تواند ويزاي خود را به ويزاي ازدواج تغيير دهد.

انواع ويزاي كوتاه مدت كشور ژاپن

معرفي ويزاي توريستي ژاپن

كشور ژاپن به عنوان سرزمين آفتاب تابان معروف است اين كشور با فرهنگي كهن و غني هر ساله گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند ژاپني ها كشور خود را با نام “نيپون كوكو” به معناي خاستگاه خورشيد مي نامند كشور ژاپن در اقيانوس آرام و آسياي شرقي واقع شده و در بين آب محصور است اين كشور سومين رتبه ي اقتصاد جهان را از نظر توليد ناخالص داخلي به خود اختصاص داده است.طبيعت زيبا، بناهاي جذاب، غذاهاي بي نظير همگي دلايلي براي پرطرفدار بودن ويزاي توريستي اين كشور مي باشد. ويزاي توريستي ژاپن سه ماه اعتبار دارد كه مدت زمان اقامت در ژاپن بستگي به نظر سفارت خواهد داشت.

علاوه بر مداركي بايد به سفارت اين كشور تحويل دهيد ارائه ي مدركي كه نشان دهنده ي اشتغال به كار باشد همراه با حقوق  و تاييديه ي مرخصي براي درخواست ويزاي توريستي ژاپن بايد به سفارت اين كشور ارائه دهيد در ضمن ارائه ي مدارك فارسي نيازي نيست و تنها ترجمه ي انگليسي به همراه مهر وزارت دادگستري كافي مي باشد.

معرفي ويزاي پزشكي ژاپن

كشور ژاپن علاوه بر اينكه از نظر آموزشي در سطح بالايي قرار دارد از نظر توليد تجهيزات هم كشور مجهزي محسوب مي شود. معمولا ايرانيان براي اهداف درماني به كشورهاي اروپايي مهاجرت مي كنند شرايط دريافت ويزاي پزشكي اين كشور با شرايط كشورهاي اروپايي در يك سطح است بيمار بايد مدارك خود را به سفارت كشور ژاپن ارائه دهد اين مدارك بايد ثابت كند كه امكان ادامه ي معالجه در كشور خودش وجود ندارد و بيمار براي ادامه ي مراحل درماني خود بايد به ژاپن سفر كند همچنين ارائه ي نامه اي از سوي بيمارستان مبني بر به عهده گرفتن معالجه ي فرد بيمار همچنين مدت زمان درمان و تاريخ شروع معالجه بايد عنوان شود علاوه بر اين شخص متقاضي بايد در اين مدت تحت پوشش بيمه ي درماني مسافرتي قرار گيرد.

آدرس سفارت ژاپن در تهران

سفارت ژاپن در تهران منطقه ي زعفرانيه خيابان مقدس اردبيلي پلاك 162 واقع شده است.

ساعات كاري سفارت: سفارت ژاپن همه روزه از ساعت 8:30 الي 12:00 ، 12:45 الي 17:00 به جز جمعه و شنبه آماده ي خدمت رساني به متقاضيان مي باشد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.