جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

بروكسل

بروكسل، شهري زيبا و مدرن است و به عنوان يك مقصد گردشگري براي يك سفر اروپايي به شمار مي رود. معماري اين شهر بسيار زيبا است و فضاي سبز فراواني دارد. اين شهر در عين تاريخي بودن، يك زندگي مدرن جاري است. بر.كسل يك شهر چند فرهنگي مي باشد. براي آشنايي بيشتر از شهر بروكسل با ما همراه باشيد.

آشنايي با شهر بروكسل

درسال 977 ميلاد، امپراتور آلماني، قلمرو دوك نشين لوتارينگيا را به چارلز، پسر تبعيدي شاه لويي چهارم فرانسه، اهدا كرد. بروكسل از آن زمان مورد توجه قرار گرفت و اسقف سنت گري در، كليساي كوچكي را روي جزيره كوچكي ساخت. يك قرن بعد از آنها سنت وينديسيانوس در آن جزيره شروع به زندگي كرد. هرچند كه عده اي از تاريخ نويسان معتقدند كه شهر بروكسل با ساخت يك قلعه كوچك توسط چارلز در سال 979 درجزيره سنت گري، تاسيس شده است. دوك چارلز، زيارتگاه كوچكي را در كليساي سنت گري ساخت تا از آثار مقدس سنت گودولا حفاظت شود. در سال 1695، شاه لويي چهاردهم فرانسه به بروكسل حمله كرد و با بمباراني كه در آن زمان رخ داد بخش هاي عظيمي از بروكسل و بيش از 4000 خانه مردم از بين رفت. در نهايت در سال 1830 انقلاب بلژيك رخ دارد و لئوپارد اول، اولين پادشاه بلژيك تاج گذاري كرد و بازسازي شهر را شروع كرد. چندي نگذشت در سال 1940 اين شهر بازهم بمباران شد اما اين بار توسط ارتش آلمان صورت گرفت و مجددا شهر آسيب ديد. شهر بروكسل به خاطر ارزش گذاشتن به تاريخش شهرت دارد. اين امر باعث شده كه بيش از 100 موزه در بروكسل وجود داشته باشد. قبل از سفر به اين كشور بايد ابتدا وقت سفارت بلژيك رزرو كنيد.

آشنايي با شهر بروكسل

شهر بروكسل پايتخت كشور بلژيك بوده و مقر اصلي بيشتر نهادهاي اتحاديه اروپا مي باشد. مساحت بروكسل بالغ بر 161 كيلومتر مربع بوده و جمعيتي حدود 1.1 ميليون نفر را در خود جاي داده است. از لحاظ زبان، مردم اين شهر به دو زبان هلندي و فرانسوي صحبت مي كنند. مدارس و موسسات آموزشي در بروكسل در هر دو زبان فعاليت دارند و اين موضوع كاملا عادي شده است. اما ارگان هاي دولتي در شهر بروكسل همگي به زبان فرانسوي صحبت مي كنند بنابراين اين موضوع باعث شده است كه افراد براي ادامه تحصيل در سطح دكترا زبان فرانسوي را ياد بگيرند داشته و مدرك زبان فرانسوي را اخذ كنند. در سطح شهر بروكسل بناهاي قديمي نماهاي آرت دكو و قرن نوزدهمي زيادي ديده مي شود در حاليكه در كنار آنها ساختمان هاي مدرن و شيشه اي مشاهده مي شود كه تضاد زيبايي را خلق كرده اند. اگر به هنر معاصر علاقه داريد، سفر به بروكسل را در بنامه هاي خود قرار دهيد تا از موزه ها و گالري هنرهاي مدرن ديدن كنيد.

فرودگاه هاي شهر بروكسل

شهر بروكسل يك فرودگاه بين المللي دارد كه با نام فرودگاه زوانتم شناخته مي شود. فرودگاه بين المللي بروكسل شلوغ ترين فرودگاه بين المللي در قاره ي اروپا به شمار مي رود چون سالانه بيش از 24 ميليون مسافر را جابجا مي كند. اين فرودگاه بين المللي در 12 كيلومتري شهر بروكسل، منطقه ديم مخلن پايتخت بلژيك قرار واقع شده است. شركت فرودگاهي بروسيل مسئول اداره اين فرودگاه بين المللي بوده و در حال حاضر 20 هزار نفر به صورت مستقيم در فرودگاه بروكسل مشغول كار هستند. در بخش ترانزيت فرودگاه چندين شركت تاكسيراني فعاليت دارند كه در رنگ هاي آبي و زرد تفكيك شده اند و آماده خدمت رساني مسافران هستند، با اين حال اگر مي خواهيد از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنيد اتوبوس ها و قطارهاي متعددي فراهم شده است. براي ورود به اين كشور نياز به ويزاي بلژيك داريد.

آب و هواي شهر بروكسل

آب و هواي شهر بروكسل

اين شهر داراي آب و هواي معتدل است. شهر بروكسل زمستان هاي سرد و يخبندان ندارد و ميزان بارش برف در آنجا اندك است. بنابراين از بهترين زمان هاي سفر به بروكسل، فصل زمستان مي باشد، در اين زمان چون تعداد گردشگران كم مي شود قيمت هتل ها و اجناس پايين خواهد بود ام فصل تابستان، فصل گردشگري اين شهر محسوب مي شود و از زمان شلوغ و پربازديد بروكسل مي باشد.

مشهورترين رستوران هاي شهر بروكسل

سفر به بروكسل علاوه بر ديدني هاي جذابي كه دارد، بهترين نوشيدني ها و غذاهاي محلي را در رستوران هاي بروكسل سرو مي شود. لذت خوردن اين خوشمزه ها را از دست ندهيد. غذاهاي شهر بروكسل ساده و دلچسب هستند. بروكسل به شهر اسنك هاي وسوسه آور و غذاهاي خوشمزه شهرت جهاني دارد. در اين بخش به معرفي تعدادي از بهترين رستوران هاي بروكسل پرداخته ايم. رستوران نوردزي به معني درياي شمال همانطور كه اسمش پيداست رستوراني با غذاهاي دريايي است. جاي دنجي در مركز شهر براي سرو غذاهاي دريايي مي باشد. رستوران اوزارمز بروكسل يكي از قديمي ترين رستوران هاي اين شهر به شمار مي رود كه به خاطر سروغذاهاي بلژيكي كلاسيك مثل مولس فريتس و كربوناده فلامانده معروف شده است.

مشهورترين رستوران هاي شهر بروكسل

سيستم حمل و نقل شهر بروكسل

شهر بروكسل يكي از شهرهاي گران اروپايي است و اغلب ثروتمندان به اين شهر سفر مي كنند. براي جابه جايي در سطح شهر بروكسل، ما پيشنهاد مي كنيم به جاي استفاده از تاكسي، از وسايل حمل و نقل عمومي مانند تراموا، اتوبوس و مترو استفاده كنيد. با توجه به موقعيت اقتصادي و سياسي شهر بروكسل، از بهترين سيستم هاي حمل و نقل اروپايي را برخوردار مي باشد. از اتوبوس گرفته تا قطار و تراموا و مترو، هر كدام را كه انتخاب كنيد، علاوه بر ارزان بودن، در زمان كمي هم به مقصد خواهيد رسيد. اما اگر به بازديد از ديدني هاي بروكسل در سطح شهر جابجا مي شويد بهتر است از مترو استفاده كنيد چون بيشتر نقاط توريستي بروكسل ايستگاه دارد.

جاذبه هاي گردشگري و تفريحي شهر بروكسل

بروكسل، با وجود اهميت فراواني كه دارد، بسيار كوچك است و به راحتي درر كمترين زمان به همه جاي آن دسترسي خواهيد داشت. با توجه به وسعت اندكش جاذبه هاي تفريحي و گردشگري كمي هم دارد ولي بدون شك بازديد از موزه هاي ديدني و گالري هاي هنري، آثار به‌جامانده از دوران‌هاي گذشته و بناهاي نمادين معماري و كليساهاي باشكوه به سبك گوتيك و باروك خالي از لطف نخواهد بود.

گراند پلاس

گراند پلاس يا ميدان بزرگ، دقيقا در مركز شهر بروكسل قرار دارد و ميدان اصلي شهر شناخته مي شود. اين ميدان يكي از قديمي ترين ميدان هاي اروپا به شمار مي رود. بيشتر جذابيت اين ميدان به خاطر وجود بناها و عمارت هاي تاريخي اش مي باشد. مهم ترين بناي تاريخي ميدان بزرگ، تالار شهر بوده كه در سال 1402 ساخته شده است.

گراند پلاس

كليساي جامع سن مايكل و سن گودالا

كليسايي جامع در شهر بروكسل به نام سن مايكل و سن گودالا وجود دارد كه در تپه ماهور واقع شده است و به عنوان يكي از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري بروكسل به شمار مي رود. ساخت اين كليساي زيبا حدود 300 سال به طول انجاميد.

اتميوم

اين بنا نماد شهر بروكسل مي باشد. اين بنا در واقع يك مولكول آهن است كه 165 ميليارد بار بزرگتر شده است و از 9 كره بزرگ ساخته شده است و از اين بين 5 از كره ها به روي مردم باز مي باشد. يكي از آن ها نمايشگاه دائمي اكسپو 58 است و يكي ديگر از كره ها براي نمايشگاه هاي موقت علمي استفاده مي شود.

اروپاي كوچك

اروپاي كوچك يكي از بهترين ديدني هاي شهر بروكسل است كه چند ساعت بازديد از آن زمان مي برد. پارك مينياتوري است كهدر آن  80 شهر به همراه 350 مكان گردشگري ساخته شده است. اين پارك در سال 1989 به وسعت 24 هزار متر مربع ساخته شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.