جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ثبت شركت در تورنتو

ثبت شركت در تورنتو

زندگي در كشور ثروتمند و توسعه يافته اي مانند كانادا، از اهداف بسياري از افراد مي باشد. ثبت شركت در تورنتو، يكي از راه هايي است كه دولت اين كشور، به متقاضيان اقامت كانادا پيشنهاد مي كند.

انواع شركت در تورنتو

افرادي كه متقاضي ثبت شركت در تورنتو مي باشند، با 3 گزينه‌ پيشنهادي رو به‌ رو هستند:

  • اقدام به ثبت شركت سهامي در تورنتو نمايند.
  • شركت مالكيت انحصاري، ثبت كنند.
  •  يا اينكه اقدام به ثبت شركت مشاركتي در تورنتو نمايند.

ثبت شركت سهامي در تورنتو

به گزارش سايت راهنماي ايرانيان كانادا متقاضيان ثبت شركت در تورنتو كه از تمكن مالي بالايي برخوردار هستند مي‌توانند شركت سهامي را در كشور كانادا به ثبت برسانند. زيرا اين نوع شركت ها، به رغم هزينه بالا براي ثبت، سودآوري بالايي نيز خواهند داشت. همچنين درصورتي ‌كه شركت سهامي در تورنتو ورشكسته و متضرر خسارات مالي شود، شخص سرمايه‌گذار ورشكسته نخواهد بود. اين شركت ها تقريباً مشابه شركت هاي سهامي عام و خاص در داخل كشور مي‌باشند.

ثبت شركت سهامي در تورنتو

ثبت در تورنتو

ثبت شركت در تورنتو از نوع مالكيت انحصاري در مقايسه با شركت سهامي، هزينه‌ كمتري دارد اما به دليل قوانين حاكم بر آن، و جمع شدن دارايي شخص سرمايه‌گذار و ثبت‌ كننده‌ شركت با دارايي هاي شركت، پرداخت ماليات بيشتري را منجر مي‌شود. چراكه در ثبت اين نوع شركت، فرد و تجارت يكي محسوب مي شوند و خود فرد مي بايست مسئوليت كليه‌ امور مالي و قراردادهاي شركت را بر عهده بگيرد. با وجود چنين شرايطي، ورشكستگي شركت منجر به ورشكستگي، شخص سرمايه‌گذار مي گردد.

ثبت شركت مشاركتي در تورنتو

در مورد شركت هاي مشاركتي بايد گفت كه يك نفر نمي تواند آن را به ثبت برساند و بايد توسط 2 يا چند نفر ثبت گردند. عمده‌ افرادي كه از اين شركت ها استقبال مي‌كنند زن و شوهرها هستند. مسائل حقوقي پيچيده‌ اي بر ثبت شركت در تورنتو، از نوع مشاركتي حاكم است. مشاركتي بودن شركت، سبب مي شود كه تمامي سود و زيان آن بين سهامداران تقسيم شود. كه در صورت ورشكستگي، ضرر كمتري را متوجه يك شخص، خواهد كرد.

شرايط كلي ثبت شركت در تورنتو

 ثبت شركت در تورنتو، مستلزم شرايطي است كه در اينجا به مهمترين موارد آن اشاره مي شود. به طور كلي، تمامي متقاضيان ثبت شركت در تورنتو مي بايست مجوز لازم براي سرمايه گذاري در كشور كانادا را كسب نمايد. اين شرط اساسي در قانون 1974 كشور كانادا قيد شده است. كليه اتباع خارجي كه قصد ثبت شركت در تورنتو را دارند، تحت كنترل دولت كانادا هستند و هويت آنها، منافعشان و همين طور امتيازاتي همچون حق راي تيز طبق قانون اين كشور براي آنها تعيين مي شود. برخي از قوانين مربوط به ثبت شركت در تورنتو توسط اتباع خارجي، در سال هاي اخير، دستخوش تغييراتي قرار گرفته است. اين تغييرات به نفع اتباع خارجي مي باشد. زيرا در گذشته، سرمايه گذاران خارجي با داشتن سهام 25 درصدي نيز مجاز به حق راي نبودند. اما شهروندان كانادايي با 10 درصد سهام حق راي داشتند. خوشبختانه اين قوانين لغو گرديده است و شرايط براي متقاضيان آسان تر شده است.

مراحل ثبت شركت در تورنتو

براي ثبت شركت در تورنتو لازم است كه در ابتداي امر، مجوز تجارتي از دولت كانادا را دريافت نمود و در صورت موافقت با درخواست متقاضي، حداكثر طرف 56 روز پس از صدور مجوز، اقدام به ثبت شركت نمود. تكميل اظهارنامه مالكيت به همراه فرم مشاركت و پرداخت هزينه هاي تعيين شده براي بررسي آن از مراحل بعدي ثبت شركت در تورنتو مي باشند. بعد از آن مي بايست يك نام تجاري مناسب براي شركت تعيين شد. تعيين محل برپايي شركت، موضوع شركت، نوع آن، ساختار و قالب شركت و شركاي شركت گام بعدي در ثبت شركت در تورنتو مي باشد. در مرحله بعد لازم است كه اعضاي هيئت مديره شركت تعيين شود. البته ممكن است دريافت مجوز هايي از ساير نهادها نيز، براي ثبت شركت لازم باشد. در مراحل بعدي ثبت شركت در تورنتو بايد به منظور واريز بيمه كاركنان شركت، با يكي از شركت هاي بيمه تورنتو قرارداد بست.

مراحل ثبت شركت در تورنتو

تكميل اساسنامه يكي از مراحل مهم ثبت شركت در تورنتو

تكميل اساسنامه به عنوان يكي از مراحل اساسي ثبت شركت در تورنتو بايد شامل موارد زير باشد:

عنوان پيشنهادي براي شركت، ساختار آن، نحوه انتقال سهم هر يك از شركاي شركت، تعداد شركت هاي وابسته به اين شركت، كليه مقررات مربوط به شركت، مشخصات و آدرس دقيق اعضاي هيئت مديره. در صورت تغيير هر يك، مي بايست، در اساسنامه اعمال شوند.

مزاياي ثبت شركت در تورنتو

ثبت شركت در تورنتو، مزاياي بسياري را به همراه خواهد داشت. مهمترين آن كه در واقع هدف اصلي اكثريت افراد از ثبت شركت در كشور كانادا نيز تحقق همين هدف مي باشد، رسيدن به رفاه اجتماعي بالا است. چرا كه كانادا كشوري توسعه يافته است و امكانات رفاهي آن در سطح بالايي قرار دارند. افرادي كه اقدام به ثبت شركت در اين كشور مي نمايند، بستر لازم براي بهره وري از اين امكانات را فراهم مي سازند. افراد واجد شرايط ثبت شركت در كشور كانادا، با اين كار، مجوز لازم براي ورود به اين كشور را كسب مي نمايند و بعد از مدتي مي توانند اقامت دائم اين كشور را دريافت كنند. در فاصله كوتاهي خانواده اين افراد نيز اقامت كانادا را اخذ مي نمايند و از امتيازات ويژه آن از جمله برخورداري از امتيازات تحصيلي فرزندان، برخورداري از خدمات درماني رايگان تا پايان عمر، امكان دريافت پاسپورت كانادا، امكان افتتاح حساب در هر يك از بانك هاي اروپايي، سفر آسان به كشور هاي اروپايي عضو شينگن، برخورداري از تخفيف در پرداخت ماليات و غيره بهره مند شوند.

از طرفي مهاجرين ايراني در تورنتو نيز بسيار مي باشند و اين امر مي تواند برقراري با ديگران را براي خانواده هاي ايراني آسان نمايد. همچنين شخصي كه در كشور كانادا سرمايه گذاري مي كند و اقدام به ثبت شركت مي نمايد از طرف دولت اين كشور، تحت حمايت زيادي قرار مي گيرد. با توجه به اين كه كانادا كشور ثروتمند و پيشرفته اي است، مواد اوليه و مورد نياز براي توليد نيز، به فراواني يافت مي شود و توليد كنندگان و سرمايه گذاران، فارغ از دغدغه هاي اين چنيني مي توانند شاهد سود دهي سرمايه گذاري خود در اين كشور باشند. خوشبختانه محدوديت هاي ثبت شركت نيز در اين كانادا، چندان زياد نيست.

مزاياي ثبت شركت در تورنتو

هزينه ثبت شركت در تورنتو

مهاجرت به تورنتو، نيازمند سرمايه و اثبات تمكن مالي شما به دولت اين كشور مي باشد. حال اگر با ثبت شركت، قصد ورود به كانادا را داشته باشيد بايد توانايي پرداخت كليه هزينه هاي لازم براي ثبت و تاسيس آن را نيز داشته باشيد. به عبارتي دولت كانادا بايد به قدرت مالي شما براي اين كار پي ببرد تا مجوز هاي لازم براي آن را صادر نمايد. هزينه ثبت شركت در تورنتو براي گزينه هاي مختلف سهامي، مشاركتي و مالكيت انحصاري يكسان نخواهد بود. همانطور كه در ابتداي مقاله اشاره شد ثبت شركت سهامي در تورنتو نيازمند سرمايه اوليه بسيار بالاتري نسبت دو شركت مشاركتي و مالكيت انحصاري مي باشد. با اين حال يك سري هزينه ثابت براي ثبت هر نوع شركت در اين كشور، وضع شده است كه متقاضي بايد به آن پايبند باشد.

سرمايه حداقلي كه براي اين منظور، عنوان شده است چيزي بالغ بر 160000 دلار كانادا مي باشد. اين سرمايه حداقلي براي ثبت شركت در كانادا علاوه بر سرمايه نقدي مي تواند شامل ملك و سهام نيز باشد. هزينه ي ديگري كه سرمايه گذار براي ثبت كشور بايد متحمل شود، واگذاري مبلغ 800000 دلار كانادا به دولت اين كشور بدون درخواست بهره بانكي است. مدت زماني كه براي اين منظور در نظر گرفته شده است، 5 سال مي باشد. گزينه ديگري نيز مي تواند جايگزين اين كار باشد. يعني اين كه، سرمايه گذار خارجي 180000 دلار كانادا را به يكي از بانك هاي كشور كانادا بسپارد. كه در اين صورت بهره بانكي هم شامل حال او خواهد شد. بانكي كه انتخاب مي شود بايد مورد تأييد دولت كانادا باشد. به غير از اين هزينه ها، هزينه اي ديگري نيز در مراحل مختلف ثبت شركت، براي سرمايه گذار، پيش خواهد آمد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.