جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بليط هواپيماي مونته نگرو

بليط هواپيماي مونته نگرو

با بليط هواپيماي مونته نگرو به كشوري اروپايي خواهيد رفت كه در تمام سال جاذبه هاي خاص خود را دارد. اين كشور بعد از جنگ هاي مختلفي كه در آن رخ داده است، مساحت بيشتري پيدا كرده است. با تهيه بليط مونته نگرو سفري به ياد ماندني را تجربه خواهيد كرد و تجربه هاي جديدي به دست خواهيد آورد. در اين مقاله به بررسي بليط هواپيماي ارزان مونته نگرو خواهيم پرداخت تا با اطلاعات جامعي سفر خود به اين كشور را آغاز كنيد.

آشنايي با كشور مونته نگرو

مونته نگرو بر اساس آمار سال 2011 جمعيتي برابر با 620029 نفر دارد و پايتخت آن پودگوريتسا است، موقعيت اين كشور كرانه درياي آدرياتيك است. نام اين كشور به معني كوه سياه است و واحد پول آن يورو مي باشد. بخش كوهستاني را در قسمت هاي شمالي اين كشور خواهيد ديد كه هر چه به سمت جنوب و غرب مي رويم ارتفاع آن كم مي شود تا اينكه به درياي بالتيك برسيم. بوبوتوف كوك بلندترين قله اين كشور است كه مربوط به كوه دورميتور است و 2522 متر ارتفاع دارد. اين كشور با كرواسي، بوسني و هرزه گوين، درياي آدرياتيك، آلباني و صربستان همسايه است. بيشترين عامل جذب گردشگري اين كشور، شهرهاي ساحلي و مناطق كوهستاني آن هستند. ساعت اين كشور در 6 ماهه اول 3 ساعت و نيم و در شش ماهه دوم 2 ساعت و نيم، عقب تر از تهران است. مردم مونته نگرو به زبان مونته نگرويي صحبت مي كنند و به زبان هاي آلبانيايي، بوسنيايي، صربي و كرواتي آشنا هستند و صحبت مي كنند.

براي اقامت كمتر از ميزان سه ماه داشتن كارت شناسايي يا پاسپورتي كه معتبر باشد كافي است، واحد پول اين كشور يورو است و براي گشت و گذار در شهر بهترين گزينه ماشين خواهد بود كه امكان گشتن در همه نقاط را به فرد مي دهد. اين كشور جاده هاي پر پيچ زيادي دارد كه بايد مراقب بود و سرعت مجاز آن 80 كيلومتر بر ساعت است. در مونته نگرو استفاده از اتوبوس و قطار چندان رايج نيست، زيرا آهسته و نا منظم هستند. سفر به مونته نگرو به صورت كلي سفر ارزاني خواهد بود. در اين كشور خانه بويمان را مي توانيد اجاره كنيد و يا در هتل اقامت داشته باشيد كه در هر صورت قيمت ارزان و مناسبي دارند. آب برخي از منطقه هاي اين كشور و سواحل آشاميدني نيست، اما به طور كلي از نظر سلامتي مشكلي در اين كشور وجود نخواهد داشت. سوغاتي هايي كه از مونته نگرو مي توانيد خريداري كنيد شامل تنديس هاي زيبا، جواهرات دست ساز و قهوه تازه ترك برشته شده هستند.

آشنايي با كشور مونته نگرو

اقليم و آب و هواي مونته نگرو

شرايط آب و هوايي مونته نگرو به گونه اي است كه حتي در اواسط تابستان در كوهستان هاي آن نياز به ژاكت خواهيد داشت. مناطق ساحلي آن براي آفتاب گرفتن بسيار مناسب هستند. اين كشور اقليم متفاوتي دارد كه در هر شهري با توجه به موقعيت و منطقه آن خواهد بود، مثلاً سواحل آن در فصل زمستان آب و هواي معتدلي دارد اما كوهستان هاي آن در اين فصل سخت و ناملايم هستند، در فصل تابستان هوا گرم خواهد بود اما در سواحل به دليل نسيم هايي كه مي وزد هوا خنك تر است، هواي باراني را در فصل پاييز مشاهده خواهيد كرد. تنوع زيستي و جانوري اين كشور ناشي از همسايگي آن با درياي آدرياتيك و موقعيت جغرافيايي آن است. مونته نگرو به صورت كلي از آب و هواي معتدلي برخوردار است و با خريد بليط هواپيماي مونته نگرو و رفتن به سواحل آن، هواي مديترانه اي را در سواحل خواهيم ديد.

بهترين زمان سفر به مونته نگرو

بهترين زمان پرواز به مونته نگرو براي بازديد از جاذبه ها و گشت و گذار در اين كشور، فصل بهار و تابستان است. ژوئن تا سپتامبر نيز ماه هاي مناسبي براي پرواز به مونته نگرو هستند. اگر قصد داريد در اين كشور به جنگل برويد و از گردش در كوهستان ها لذت ببريد، ماه هاي ژوئن تا سپتامبر يعني از 11 خرداد ماه تا 10 مهرماه بهترين زمان براي پرواز به مونته نگرو هستند كه امكان كوه نوردي و طبيعت گردي را فراهم مي كنند.

فرودگاه بين المللي مونته نگرو

در كشور مونته نگرو دو فرودگاه به اسم هاي تيوات و پودگوريتسا وجود دارد كه با تهيه بليط هواپيماي مونته نگرو در يكي از اين دو به زمين خواهيد نشست. مهم ترين فرودگاه آن فرودگاه بين المللي تيوات است كه در شهري به همين نام قرار دارد و مسافران زيادي را هر ساله جابه جا مي كند. فرودگاه بين المللي تيوات به شهرهاي مهمي پرواز دارد و افتتاح آن در سال 1957 بوده است. از شهر تهران به فرودگاه بين المللي تيوات به صورت مستقيم پرواز وجود ندارد. امكانات تقريباً مناسبي در پايانه اين فرودگاه وجود دارد كه از جمله آن ها مي توان به اينترنت رايگان، رستوران، فروشگاه، كافه و خودپرداز اشاره كرد.

شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط مونته نگرو

شركت هاي هواپيمايي مختلفي پرواز به فرودگاه هاي مونته نگرو را انجام مي دهند از جمله هواپيمايي تركيش، آليتاليا، اتريشي، ايرفلوت و مونته نگرو كه هر كدام خدمات و قيمت متفاوتي دارند. برخي از اين شركت هاي هوايپمايي تنها از تهران و برخي از شهرهاي ديگري چون مشهد، تبريز، شيراز و اصفهان به سمت مونته نگرو پرواز خواهند داشت. هواپيمايي تركيش در استانبول توقف خواهد داشت و سپس به سمت مونته نگرو پرواز مي كند. آليتاليا در رم ايتاليا توقف مي كند و سپس به سمت مونته نگرو مي رود. اتريشي در وين اتريش توقف خواهد داشت و ايرفلوت در مسكو روسيه توقف مي كند. هواپيمايي مونته نگرو پروازي از شهرهاي ايران نخواهد داشت و تنها پروازهاي داخلي مونته نگرو و كشورهاي اروپايي به اين كشور را انجام خواهد داد.

شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط مونته نگرو

رزرو و خريد بليط هواپيماي مونته نگرو

براي تهيه بليط هواپيماي مونته نگرو به صورت اينترنتي مي توانيد اقدام كنيد و آن را به صورت آنلاين رزرو نماييد. براي اين منظور ابتدا با مراجعه به سايت، مبدأ و مقصد را مشخص نماييد كه مبدأ شهر محل زندگي و يا شهري است كه قصد داريد سفر را از آنجا آغاز كنيد و مقصد نيز مونته نگرو است. يك طرفه و يا دو طرفه بودن بليط هواپيماي مونته نگرو را مشخص نماييد و تعداد مسافران و نوع آن ها كه بزرگسال، كودك و يا نوزاد هستند را تعيين نماييد تا تخفيفاتي كه براي رده هاي سني مختلف در نظر گرفته شده است در آن اعمال شود. با زدن گزينه جستجو ليستي از انواع بليط ها به نمايش در خواهد آمد كه نوع ايرلاين و قيمت آن ها متفاوت خواهد بود. با توجه به بودجه اي كه داريد بليط مونته نگرو خود را انتخاب نماييد و يا آن را بر اساس نوع ايرلاين و قيمتي كه مدنظرتان است جستجو كنيد تا در زمان كمتري آن را پيدا كنيد. اين امكان وجود دارد كه نوع پرواز خود كه مستقيم و با با توقف باشد را انتخاب كنيد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي مونته نگرو

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي مونته نگرو  از نظر قيمت، فصل هاي كم گردشگر است كه قيمت بليط با كاهش روبه رو مي شود. اوايل هفته و روز هايي كه مناسبتي در آن نيست، بهترين زمان رزرو بليط مونته نگرو خواهد بود. گردشگران زيادي فصل بهار و تابستان را براي سفر به مونته نگرو انتخاب مي كنند كه سبب افزايش قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو خواهد شد، به همين دليل بهتر است فصل هاي ديگر را براي داشتن سفري ارزان انتخاب كنيد و از گردش در شهرهاي مختلف اين كشور لذت ببريد.

مدارك مورد نياز براي خريد بليط هواپيماي مونته نگرو

براي تهيه بليط هواپيماي مونته نگرو نياز به كارت شناسايي همچون شناسنامه و كارت ملي خواهيد داشت. خريد اينترنتي بليط مونته نگرو راحت تر است و با سرعت بيشتري آن را مي توانيد خريداري نماييد. كارت ملي را همراهتان داشته باشيد تا در صورت لزوم در فرودگاه از آن استفاده كنيد. سعي كنيد يك ساعت قبل از ساعت پرواز در فرودگاه و گيت مسافران حضور پيدا كنيد.

مدارك مورد نياز براي خريد بليط هواپيماي مونته نگرو

قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو در فواصل مختلف سال

قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو در فصل بهار

فصل بهار در مونته نگرو با گردشگران زيادي همراه خواهد بود به همين دليل قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو با افزايش رو به رو خواهد شد. در اين فصل كوتور كه شهري ساحلي است سبب جذب مسافران زيادي از سراسر جهان مي شود و قيمت بليط مونته نگرو و اجاره هتل را با افزايش رو به رو مي كند. اگر به دنبال سفري ارزان هستيد اين فصل مناسب نخواهد بود، البته مي توانيد بليط هواپيماي مونته نگرو لحظه آخري آن را با قيمت مناسب تري خريداري كنيد و از سفر خود لذت ببريد.

قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو در فصل تابستان

فصل تابستان فصل پرگردشگر مونته نگرو است و اغلب مسافران سفر را از ارديبهشت ماه تا اوايل مهرماه  جهت گشت و گذار و تفريح در اين كشور انتخاب مي كنند، از اين رو قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو در فصل تابستان با افزايش همراه خواهد بود و سفر گراني براي تان رقم خواهد زد. براي سفر ارزان به مونته نگرو اين بليط را در روزهاي ابتدايي هفته انتخاب كنيد. اكر زيبايي هاي مونته نگرو را مي خواهيد لمس كنيد، فصل تابستان انتخاب مناسب براي تهيه بليط مونته نگرو خواهد بود.

قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو در فصل پاييز

فصل پاييز از نوامبر فصل سردي در مونته نگرو است و مسافران تمايل زيادي به سفر در اين فصل به مونته نگرو نشان نمي دهند. اگر قصد داريد جاذبه هاي اين كشور را به خوبي تماشا كنيد و از گردش لذت ببريد، اين فصل مناسب نخواهد بود زيرا سرد است. قيمت بليط مونته نگرو در فصل پاييز به دليل سرما ارزان تر است و سفر ارزاني براي تان رقم مي زند.

قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو در فصل زمستان

فصل زمستان از اوايل فوريه فصل سردي در مونته نگرو است و گردشگران كمتري آن را براي سفر انتخاب مي كنند. از آنجا كه گردشگران زيادي در اين فصل به مونته نگرو سفر نمي كنند قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو با كاهش رو به رو خواهد شد. براي داشتن سفري ارزان به مونته نگرو فصل زمستان مناسب خواهد بود، اگر چه سرد است و بازديد از جاذبه ها با سختي همراه خواهد بود.

قيمت بليط هواپيماي مونته نگرو در فواصل مختلف سال

نكاتي در مورد تهيه بليط مونته نگرو

براي تهيه بليط هواپيماي مونته نگرو بهتر است 2 ماه قبل از تاريخي كه براي سفر در نظر داريد اقدام نماييد، در اين صورت قادر خواهيد بود بليط هواپيماي مونته نگرو را با قيمت ارزان و مناسبي خريدار كنيد و بهترين مسير را انتخاب كنيد. بليط مونته نگرو را بعد از اينكه ويزا دريافت نموديد تهيه نماييد تا مجبور به كنسل كردن و پرداخت جريمه هاي سنگين نباشيد. بليط ها در دو نوع چارتي و سيستمي هستند كه در نوع چارتري، كنسل كردن همراه با جريمه هاي سنگين خواهد بود، اما در نوع سيستمي اين جريمه مطابق با قوانين هواپيمايي كشور مي باشد و كمتر است.

جاذبه هاي ديدني و تفريحي مونته نگرو

منطقه كوتور مونته نگرو

با تهيه بليط هواپيماي مونته نگرو به منطقه اي فلات مانند خواهيد رفت كه صخره هاي آهكي آن را احاطه كرده اند. نهر ها و دهكده هاي اين منطقه همانند گردنبندي از برگ و ابريشم هستند. اين شهر زيبا كه كوتور نام دارد در وسط كوهستان واقع شده است و خيابان هاي آن زنده و جذاب هستند. در اين منطقه زيبا شهرهاي ديگري همچون هرسگ نووي وجود دارد كه صومعه و دژي معروف دارد. معماري باروك را در شهر پرسات خواهيد ديد كه در آثار جهاني يونسكو نيز به ثبت رسيده است.

پارك ملي بيوگرادسكا گورا مونته نگرو

در مونته نگرو دو رود به نام هاي تارا و ليم قرار گرفته است كه پارك ملي بيوگرادسكا گورا در بين اين دو رود است و مملو از علفزارهاي سبز، درياچه ها و رودهاي خروشان است. جنگلي قديمي در اروپا در اين پارك قرار دارد كه تاكنون از بين نرفته است. با وجود كوچك بودن اين پارك ملي، جانوارن و گياهان زيادي در آن وجود دارند و درختي 500 ساله نيز در آن ديده خواهد شد. درياچه اي يخي در وسط پارك قرار دارد كه عامل اصلي جذب گردشگران در اين منطقه است. پارك ملي بيوگرادسكا گورا  در بين جاذبه هاي برتر مونته نگرو به شمار مي آيد زيبايي هاي آن هر گردشگري را مجذوب خود مي كند. با خريد بليط هواپيمايلحظه آخري مونته نگرو بازديد از اين درياچه يخي را از دست ندهيد.

پارك ملي بيوگرادسكا گورا مونته نگرو

شهر اسوتي استفان مونته نگرو

شهر اسوتي استفان در ابتدا روستايي كوچك بوده است كه در خانه هايش سقف سفالي وجود داشت. مردم بومي آن با ماهيگيري زندگي خود را مي گذرانند. اين شهر اقامتگاه هايي رويايي دارد كه هم اكنون نيز پابرجا هستند و گردشگران را مجذوب خود مي كنند. ورود به روستا تنها مختص ساكنين اقامتگاه ها است و گردشگران با خريد بليط مونته نگرو در سواحل اين شهر به تفريح مي پردازند. هتل هاي جزيره اسوتي استفان براي اقامت بسيار مناسب هستند.

كوه لاوسن مونته نگرو

كوه لاوسن در تور مونته نگرو براي عاشقان طبيعت منطقه اي ديدني خواهد بود. اين كوه 1700 متر است و از جاذبه هاي برتر مونته نگرو به شمار مي آيد. دو قله بزرگ از جنس گرانيت در اين كوه وجود دارد و بازديد از آن بسيار لذت بخش است. كوه لاوسن را سمبل اين كشور مي دانند و از آن مي توان كل آن ناحيه را تماشا كرد. در مجاورت اين كوه مقبره شاعر و كسي كه سرود ملي مونته گر را سراييده و نام آن Njegos است وجود دارد. از كوه تا اين مقبره فاصله كمي وجود دارد و با تهيه بليط هواپيماي مونته نگرو، به راحتي از آن ها مي توانيد ديدن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.