سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

بليط هواپيماي هند

بليط هواپيماي هند

دريافت بليط هواپيماي هند يكي از دلايل اصلي مراجعه افراد به دفاتر هواپيمايي و نيز سايت هاي فروش اينترنتي بليط داخلي و خارجي مي باشد. با توجه به استقبال افراد براي دريافت بليط كشور هند شركت هاي هواپيمايي معتبر پروازهاي مختلفي را در طول هفته و به صورت رفت و برگشت يا يك طرفه به هند ترتيب مي دهند. آنچه متقاضيان بليط هند بايد قبل از اقدام به خريد در نظر بگيرند دريافت اطلاعات لازم در مورد كشور هند، موقعيت آب و هوايي در زمان مسافرت، زمان مناسب براي گرفتن بليط، قيمت بليط و … مي باشد. با توجه به دريافت اطلاعات لازم مي توان در زمان مناسب و با مبلغ ارزان بليط هواپيماي هند را جهت سفرهاي كاري، تحصيلي، گردشگري، ملاقات هاي خانوادگي و … دريافت نمود.

آشنايي با كشور هند

كشور هند كه در زبان انگليسي INDIA ناميده مي شود در جنوب قاره آسيا واقع شده و پخش قابل توجهي از شبه قاره هند را در بر گرفته است. هند با مركزيت دهلي از جمله كشورهاي آسيايي پرجمعيت كشور مي باشد كه شامل يك ششم جمعيت دنيا است. كشور هند طبق سرشماري هاي معتبر دومين كشور پرجمعيت دنيا است كه داراي تنوع در نژاد، دين و آداب و رسوم مي باشد. علارغم اختلاف دين مردم كشور هند به صورت مسالمت آميز در كنار يكديگر زندگي مي كنند به صورتي كه در يك خانواده ممكن است هر فرد داراي مذهبي جدا از ديگران باشد. همسايگان كشور هند شامل بنگلادش، پاكستان، بوتان، چين و برمه مي باشند كه اين كشورها به استثناي پاكستان با هند روابط گسترده اي دارند. از نظر تقسيمات كشوري ،هند متشكل از 28 ايالت مي باشد.

آشنايي با كشور هند

اقليم آب و هوايي هند

هند يكي از كشورهايي است كه به دليل گستره وسيع و دارا بودن پوشش طبيعي از كوه، جلگه، رودخانه و … داراي آب و هواي متنوع مي باشد. بخشي از كوهستان هاي برفي هيماليا در هند قرار دارد و از طرف ديگر در قسمت جنوب اين كشور به دشت و كويرهاي وسيع مي توان اشاره كرد. از اين رو هر قسمت از هند داراي آب و هواي متفاوت مي باشد كه شامل چهار فصل سال مي شود. زمستان سرد و خشك، تابستان گرم، ماه هاي پربارش و سيل خيز از جمله ويژگي هاي آب و هوايي هند است. به طور ميانگين ميزان بارش باران در كشور هند چيزي بين 1000 تا 1500 ميلي متر مي باشد. از موارد مهم قبل از اقدام به دريافت بليط هواپيماي هند كسب اطلاع در مورد موقعيت آب و هوايي اين كشور انتخاب زمان مناسب مي باشد تا بتوان به بهترين نحو از اين سفر استفاده نمود. اطلاع از موقعيت آب و هوايي هند به خصوص براي راه اندازي تورهاي گردشگري از اهميت بالايي برخوردار است.

بهترين زمان براي پرواز به هند

در انتخاب بهترين زمان براي پرواز به هند و دريافت بليط اين كشور عوامل متعددي را بايد در نظر گرفت. يكي از اين عوامل زمان نشست و برخواست پرواز از مبداء به مقصد مي باشد. در سفرهاي پروازي مخصوصا با خانواده بايد زمان پرواز و فرود به گونه اي باشد كه دسترسي به امكانات رفاهي از جمله وسيله حمل و نقل و اقامت ايمن براي مسافر يا مسافران فراهم باشد. موضوع ديگر بهترين زمان پرواز از نظر شرايط آب و هوايي است كه بايد مدنظر قرار گيرد. به ويژه در سفرهاي غيراجباري مانند سفرهاي توريستي بايد به شرايط آب و هوايي كشور هند و منطقه مورد نظر جهت سفر دقت نمود. بهترين زمان براي سفرهاي توريستي با تور هند معمولا هنگام تعطيلات عيد و تعطيلي مدارس مي باشد كه با استقبال متقاضيان روبرو است.

فرودگاه هاي بين المللي هند

در شهرهاي مختلف هند فرودگاه هاي بين المللي متعدد مشغول فعاليت هستند كه هر روزه در قالب پروازهاي داخلي و خارجي هزاران مسافر را جابه جا مي كنند از جمله فرودگاه هاي شلوغ اين كشور مي توان به فرودگاه واقع در بمبئي اشاره كرد كه با نام فرودگاه چاتراپاتي شيواجي شناخته مي شود. بسياري از پروازهاي بين المللي از ايران به مقصد هند و بالعكس از طريق اين فرودگاه صورت مي گيرد. فرودگاه چاتراپاتي شيواجي بمبئي داراي دو ترمينال مجهز و جدا مي باشد كه به طور جداگانه پروازهاي داخلي و خارجي به مقاصد مختلف در آن صورت مي گيرد. اين پروازها كه به صورت يك طرفه و دو طرفه مي باشد توسط شركت هاي هواپيمايي مختلف صورت گرفته و بهترين امكانات در اين سفرها به مسافران ارائه مي گردد. اكثر پروازهاي شركت ايران اير به كشور هند به مقصد اين فرودگاه مي باشد.

از ديگر فرودگاه هاي معتبر اين كشور فرودگاه بين المللي اينديرا گاندي مي باشد. از جمله شركت هاي هواپيمايي ايراني كه به مقصد اين فرودگاه پرواز دارد شركت ماهان مي باشد. در فرودگاه بين المللي ايندريا گاندي بهترين خدمات مربوطه با نرخ خوب به مسافران ارائه مي گردد كه سبب كسب رضايت آنها شده است. در حال حاضر شركت هاي هواپيمايي متعدد از سراسر دنيا به صورت رفت و برگشت و يك طرفه در طول هفته به اين فرودگاه پرواز دارند.

فرودگاه هاي بين المللي هند

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط هند

براي دريافت بليط هند يكي از موارد مهم اطلاع از شركت هاي هواپيمايي فعال در زمينه ارائه اين بليط ها مي باشد. در حال حاضر شركت هاي هواپيمايي متعددي در ايران در حوزه پروازهاي خارجي فعاليت دارند كه برخي از آنها ارائه كننده بليط هواپيماي هند با مقاصد متعدد مي باشند. از طريق اين شركت هاي هواپيمايي هر روزه پروازهاي مختلف با هواپيماهاي مجهز به شهرهاي مختلف هند صورت مي گيرد. از جمله اين شركت هاي هواپيمايي شركت ايران اير مي باشد كه از اولين موسسات فعال در حوزه پروازهاي خارجي است. پروازهاي اين شركت از برخي شهر هاي بزرگ كشور به مقصد هند انجام مي گيرد كه عمدتا به مقصد فرودگاه چاتراپاتي شيواجي بمبئي مي باشد. خدمات درجه يك، پرواز بدون تاخير و بهره گيري از خط پرواز مطمئن توسط اين شركت هواپيمايي سبب استقبال مسافرين شده است.

شركت ماهان از ديگر شركت هاي هواپيمايي است كه به مقصد هند پرواز دارد و ارائه كننده بليط هواپيماي هند مي باشد. مقصد پرواز اين موسسه هواپيمايي فرودگاه بين المللي ايندريا گاندي دهلي است كه جزء فرودگاه هاي مجهز و پر كار مي باشد. از ديگر شركت هاي هواپيمايي ارائه دهنده بليط هند هواپيمايي معراج و … است كه بهترين خدمات را ارائه مي كنند. علاوه بر پروازهاي مستقيم به شهر هاي هند پروازهاي غير مستقيم نيز به اين منطقه صورت مي گيرد كه از آن جمله مي توان به پرواز تهران- دبي- بمبئي اشاره كرد كه با استقبال متقاضيان بليط هند روبرو است.

دلايل سفر به هند و دريافت بليط هواپيماي ارزان هند

در طول سال افراد زيادي از ايران با دريافت بليط هواپيماي هند اقدام به سفر به اين كشور به صورت فردي و خانوادگي مي نمايند كه دلايل خاص خود را دارند. از دلايل اصلي رزرو بليط هند مي توان به راه اندازي تورهاي گردشگري و تفريحي اشاره كرد. كشور هند با دارا بودن قدمت و جاذبه هاي تاريخي و مكان هاي تفريحي از جمله كشورهاي توريستي در آسيا محسوب مي گردد. از ديگر دلايل اخذ بليط هواپيماي هند جهت سفر به اين كشور ادامه تحصيلات دانشگاهي از طريق دريافت بورسيه تحصيلي و يا به شكل آزاد مي باشد. در شهر هاي مختلف هند دانشگاه هاي مجهز و پيشرفته پذيراي دانشجويان خارجي است كه بهترين امكانات را در دسترس دانشجويان قرار مي دهند. در حال حاضر امكان تحصيل در مقاطع مختلف ليسانس، فوق ليسانس، دكتري و بالاتر براي همه دانشجويان داخلي و خارجي در هند فراهم مي باشد. بخش قابل توجهي از دريافت كنندگان بليط هواپيماي هند براي انجام فعاليت هاي اقتصادي به اين كشور سفر مي كنند. در كشور هند موقعيت هاي شغلي مناسب و نيز امكان سرمايه گذاري تجاري براي سرمايه داران فراهم مي باشد كه سبب جلب توجه اين افراد شده است. در كنار اين دلايل عمده برخي از متقاضيان بليط كشور هند جهت ديدارهاي خانوادگي به اين كشور سفر مي كنند.

دلايل سفر به هند و دريافت بليط هواپيماي ارزان هند

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي هند

براي رزرو بليط هواپيماي هند موارد متعددي را بايد در نظر گرفت كه از مهم ترين آنها زمان مناسب براي رزرو بليط مي باشد. اگر فرد داراي ويزاي كشور هند نيست بايد با اقدام به گرفتن ويزا و در نظر گرفتن مدت زمان صدور ويزا اقدام به اخذ بليط هواپيماي هند از مراجع قانوني نمايد. كساني كه ويزاي هند را دارند با توجه به نوع سفر خود و وضعيت آب و هوايي بايد تا دو هفته قبل اقدام به گرفتن بليط كشور هند بنمايند. به ويژه در زمان هايي مانند ايام تعطيلات يا زمان هاي خاصي از سال كه تقاضا براي دريافت بليط هند افزايش مي يابد بايد در اولين فرصت اقدام به رزرو بليط نمود. با محول كردن رزرو بليط به روزهاي آخر ممكن است نتوان بليط مورد نظر را تهيه نمود و يا اينكه بليط با هزينه بالاتر در دسترس متقاضي قرار گيرد. پس با مشخص شدن زمان سفر و تاريخ دريافت مدارك لازم مي توان اقدام به رزرو بليط هواپيماي هند نمود كه از طريق حضوري و اينترنتي امكان پذير مي باشد.

مدارك مورد نياز براي خريد بليط هواپيماي هند

براي رزرو بليط هواپيماي هند فرد يا افراد بايد مدارك مختلفي را آماده نمايند كه از مهم ترين آنها داشتن پاسپورت و ويزا با اعتبار زماني مناسب حداقل شش ماه مي باشد. مدارك مختلف شناسايي از قبيل كارت ملي و شناسنامه را بايد به همراه داشت. دارا بودن كارت عضو شبكه شتاب با موجودي كافي از ديگر مدارك لازم جهت رزرو بليط هواپيماي هند مي باشد كه بايد بدان توجه داشت. در حال حاضر با در دست داشتن مدارك لازم مي توان از طريق شركت هاي هواپيمايي و نيز از طريق فضاي مجازي اقدام به رزرو بليط نمود.

قيمت بليط هواپيماي هند در فصول مختلف سال

كساني كه درخواست بليط هواپيماي هند براي سفر در قالب تورهاي گردشگري، ديدار خانوادگي، امور تحصيلي و كار را دارند بايد قبل از هر چيز از قيمت اين بليط ها كسب اطلاع نمايند. قيمت بليط هند مانند ساير بليط هاي شركت هاي هواپيمايي در فصول مختلف سال داراي تغييرات مي باشد كه بايد مدنظر قرار داد.

قيمت بليط هواپيماي هند در فصل بهار

با توجه به نزديكي كشور هند و ايران فصول سال يكنواخت بوده و در فصل بهار شرايط آب و هوايي مساعدي در بخش هاي مختلف اين كشور حكم فرما است. از اين رو در ماه هاي بهار پرواز هواپيما به مقصد هند بيشتر بوده و بليط ها با قيمت بالاتري به فروش مي رسند. در حال حاضر بخش اعظمي از سفرهاي توريستي به اين كشور بزرگ در فصل بهار صورت مي گيرد.

قيمت بليط هواپيما هند در فصل تابستان

در فصل تابستان نيز سفرهاي گردشگري به صورت مرتب از طرف ايران به هند انجام مي گيرد كه داراي هزينه متنوع مي باشد. براي اطلاع از قيمت بليط هواپيماي هند مخصوصا در فصل تابستان مي توان از طريق نمايندگي ها و سايت هاي معتبر اينترنتي اقدام كرد كه اطلاعات به روز را در دسترس كاربران قرار مي دهد.

قيمت بليط هواپيماي هند درفصل پاييز

پاييز از فصولي است كه آمار مسافرت دانشجويان به هند در آن زياد مي باشد و از اين رو بليط هند با قيمت هاي مختلف در دسترس خريداران قرار مي گيرد. همچنين بسياري از متقاضيان كار در هند نيز در فصول مختلف سال از جمله پاييز با نرخ مناسب اقدام به رزرو بليط هواپيماي هند مي نمايند.

قيمت بليط هواپيماي هند درفصل پاييز

قيمت بليط هواپيماي هند در فصل زمستان

از ديگر فصولي كه مسافرت در آن به هند با قيمت استاندارد صورت مي گيرد فصل زمستان مي باشد. از دلايل كاهش هزينه هاي بليط هواپيماي هند در فصل زمستان مي توان به كاهش محسوس مسافرت به اين كشور به دليل سرماي زمستان اشاره نمود. سفرهاي توريستي به هند مخصوصا در فصل زمستان به شدت كاهش مي يابد.

نكات مهم در تهيه بليط هواپيماي هند

براي تهيه بليط هواپيماي هند بايد به نكات مختلفي توجه نمود كه از مهم ترين آنها رزرو بليط از طريق مراكز معتبر مي باشد. در حال حاضر امكان خريد بليط توسط شركت هاي معتبر در فضاي اينترنتي فراهم آمده است كه كار رزرو بليط هند را آسان مي نمايد. موضوع مهم ديگر در هنگام رزرو بليط توجه به روز و ساعت پرواز مي باشد. قيمت بليط كشور هند بسته به نوع شركت هواپيمايي و سن متقاضيان متنوع مي باشد. در برخي از شركت هاي هواپيمايي بليط ها افراد زير 12 سال نصف يا كمتر تخمين زده مي شود.

نحوه صحيح ارائه اطلاعات شخصي از ديگر موارد مهم در حوزه رزرو بليط مي باشد كه بايد مدنظر قرار گيرد. وضعيت آب و هوايي مكان مورد نظر براي سفر از اهميت بالايي برخوردار بوده، بهتر است قبل از خريد بليط اطلاعات كافي را گردآوري نمود. در تهيه بليط هواپيماي هند بايد از وضعيت پرواز شركت هاي هواپپمايي و ساعات حركات آنها مطلع شد. در صورت انصراف افراد از سفر قبل و بعد از موعد مقرر بخش از وجوه پرداخت شده مسترد مي گردد. پس بايد هنگام تهيه بليط هند به موارد مختلف توجه نمود و با آگاهي عمل كرد.

شرايط اقامت در كشور هند

قبل از اقدام به رزرو بليط هواپيماي هند از طريق سامانه هاي مجازي بايد در مورد نحوه اقامت در كشور هند اقدامات لازم را انجام داد. برخي از شركت هاي ارائه كننده بليط هواپيماي هند اقدام به ارائه اطلاعات لازم در مورد انواع هتل ها و محل اقامتي اين شهر بسته به مقاصد مورد نظر مي نمايند. همچنين از اين طريق مي توان اقدام به رزرو هتل نمود. نحوه استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و بهره گيري از مترجم خبره از ديگر مواردي است كه قبل از اقدام به رزرو بليط هند بايد بدان توجه نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.