چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

تور گلاسگو

تور گلاسگو

اگر قصد داريد به گلاسگو سفر كنيد تور گلاسگو را مي توانيد رزرو نماييد. اين شهر در بريتانيا و ايرلند از نظر جمعيت توانسته است سومين شهر محسوب شود. شهر گلاسكو بزرگ ترين شهر اسكاتلند است.گلاسگو از 2 جهت رودي به نام كلايد گسترش يافته است و اقيانوس اطلس شمالي در غرب آن قرار دارد. با تور تفريحي گلاسگو از جاذبه هاي ديدني اين شهر بازديد خواهيد كرد و سفر لذت بخشي را تجربه مي كنيد. در اين مقاله به بررسي تور گلاسگو خواهيم پرداخت تا در سفر به اين شهر اطلاعات لازم را داشته باشيد.

راهنماي سفر به شهر گلاسگو

گلاسگو در قرن 19 ميلادي از نظر بزرگي دومين شهر در بريتانيا بوده است و در سال 1990 توانسته بود به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا شناخته شود. گلاسگو بعد از لندن به عنوان بزرگترين مركز براي خريد به شمار مي آيد. برند ورساچه كه معروف است اولين فروشگاه خود را در اين شهر افتتاح كرد. مردم گلاسگو بسيار صميمي و خونگرم هستند. گلاسگو از قرون وسطي تا قرن 17 دچار تغييرات زيادي شده است و از يك روستاي معمولي به شهري بزرگ در بريتانيا تبديل شده است.

وقتي در اين شهر دانشگاه بنيان گذاري شد رشد آن سرعت يافت طوري كه در دوره روشنگري اسكاتلند اين شهر نقش مهمي را ايفا كرده است. اين شهر به داشتن دانشگاه هاي زياد شهرت يافته است و علاوه بر دانشگاه پارك، موزه و بناهاي تاريخي زيادي در خود دارد كه در تور گلاسگو مي توان از آن ها بازديد كرد. درست است كه اين شهر مدرن شده است اما هنوز هم حس و حال روستايي دارد و تركيب اين دو كنار هم باعث افزايش جذابيت آن شده است.

راهنماي سفر به شهر گلاسگو

وضعيت آب و هواي شهر گلاسگو

گلاسگو از آب و هواي معتدلي برخوردار است و ميزان بارندگي سالانه آن زياد است يعني اين امكان وجود دارد كه در ماه هاي خشك سال نيز در اين شهر شاهد بارندگي باشيد. ماه گرم براي تور گلاسكو جولاي و يا همان تيرماه است كه دما 14.5 درجه سانتي گراد خواهد بود. ماه سرد در اين شهر دي ماه و يا همان ژانويه است كه دما به 3 درجه سانتي گراد نيز خواهد رسيد.

بهترين زمان سفر با تور گلاسگو

از آنجا كه گلاسگو آب و هوايي ملايم و اقيانوسي دارد سفر به آن در هر فصلي امكان پذير است و به سليقه مسافر بستگي دارد. برخي تمايل دارند در ماه هاي گرم و زماني كه جشن هاي مختلف برگزار مي شود به اين شهر سفر كنند، برخي فصل زمستان و تفريحات آن را دوست دارند. در حالت كلي بهترين زمان براي رزرو تور گلاسگو ماه هاي مارس تا آگوست خواهد بود يعني از فروردين ماه تا مرداد زمان خوبي مي باشد زيرا دماي هوا بالا است و روزهاي طولاني در آن وجود دارد كه امكان بازديد از جاذبه ها در تور گلاسگو براي شما فراهم مي شود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه هاي گلاسگو

شهر گلاسگو داراي 2 فرودگاه بين المللي است كه به معرفي آن ها خواهيم پرداخت:

فرودگاه بين المللي با كد GLA

موقعيت اين فرودگاه جنوب غرب شهر مي باشد و با مركز آن 13 كيلومتر فاصله دارد. پروازهاي زيادي به طور مستقيم از اين فرودگاه به شهرهاي اروپايي، خاورميانه، آسيا، آمريكاي مركزي، آمريكاي شمالي و جزاير كارائيب انجام مي شود. در اين فرودگاه براي رفتن به گلاسگو و شهرهاي كناري اتوبوس و تاكسي وجود دارد و اين امكان وجود دارد كه اتومبيل كرايه كنيد.

فرودگاه بين المللي پرستويك با كد PIK

اين فرودگاه نيز در جنوب غرب شهر قرار دارد و از آن 51 كيلومتر فاصله دارد. موقعيت اين فرودگاه منطقه ايرشاير مي باشد. انواع شركت هاي هواپيمايي ارزان قيمت كه كل اروپا را تحت پوشش قرار مي دهند در اين فرودگاه به زمين مي نشينند. از جمله اين ايرلاين ها مي توان به رايان اير و ويز اير اشاره كرد كه گلاسگو را از طريق اين فرودگاه به شهرهاي اروپايي مرتبط مي كنند. در اين فرودگاه ايستگاه راه آهن به صورت درون شهري و يا برون شهري وجود دارد و تنها فرودگاه در اسكاتلند است كه ايستگاه راه آهن دارد. از طريق قطار بعد از 45 دقيقه به مركز شهر خواهيد رسيد و اتوبوس و تاكسي نيز در اختيار مسافران قرار داده مي شود.

از تهران ( فرودگاه امام خميني ) و بسياري از شهرستان هاي بزرگ به مقصد گلاسكو پروازهاي مستقيمي انجام مي گيرد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور گلاسگو

ساعت در شهر گلاسگو 3:30 دقيقه از تهران عقب تر است. واحد پول گلاسگو پوند استرلينگ است كه معادل 4137 تومان مي باشد. زبان مردم در اين شهر انگليسي اسكاتيش مي باشد و مردمي بسيار خونگرم مي باشند. در تور گلاسگو با پياده روي امكان بازديد از بسياري از جاذبه ها را خواهيد داشت و از آنجا كه خيابان هاي اين شهر به هم شبيه است براي جلوگيري از گم شدن نقشه و يا راهنماي اماكن ديدني را همراه خود داشته باشيد.

بهترين جاذبه هاي ديدني و تفريحي

كليساي جامع گلاسگو

در گلاسگو كليساي جامعي وجود دارد كه به آن كليساي جامع سنت مانگو نيز مي گويند و امروزه تبديل به انجمن كليساي اسكاتلند شده است. عنواني كه كليسا كسب كرده است جنبه تاريخي و افتخاري دارد. قدمتي كه اين كليسا دارد مربوط به دوران قبل از اصلاحات است و موقعيت آن شمال هاي استريت و قسمت شرقي خيابان كليسا است و در كنار آن درمانگاه سلطنتي گلاسگو ديده مي شود. كليساي جامع شاهكار قرون وسطي است و بازديد از آن در تور گلاسگو پيشنهاد مي شود. اين كليسا را گنجينه اسكاتلند مي دانند و در آن شيشه كاري هاي منقوش كه مربوط به دوران پس از جنگ است به چشم مي خورد.

مركز علوم در تور گلاسگو

يكي از جاذبه هاي گلاسگو مركز علوم آن است كه در حاشيه شهر واقع شده است و در آن تجهيزات و وسايل علمي ديده مي شود. در تور گلاسگو از اين مركز حتما بازديد كنيد. در اين مكان تئاتر نمايشي علوم برگزار مي شود كه در فصل هاي مختلف در ساعت هاي متفاوتي برگزار مي شود.

پارك كلوين گروپ

در گلاسگو پاركي به نام كلوين گروپ وجود دارد كه بعد از يك روز گشت و گذار در شهر مكان خوبي براي استراحت است. در اين پارك كلاسيك دوران ويكتوريايي امكانات ورزشي فراهم شده است و مشرف به رودخانه است. استفاده از امكانات ورزشي آن در تور گلاسگو براي عموم مردم آزاد است.

مدرسه هنر در تور گلاسگو

يكي از جاذبه هاي گردشگري گلاسگو مدرسه هنر آن است كه مركز هنري معتبري مي باشد. اين مدرسه از معدود مدارس هنري است كه به صورت مستقل در بريتانيا فعاليت مي كند. دانشجويان و هنرمندان زيادي از سراسر جهان كه تعداد آن ها به 1600 نفر مي رسد در اين مدرسه فعاليت مي كنند. طراحي ساختمان مركزي مدرسه هنر توسط چارلز رني صورت گرفته است كه فارغ التحصيل همين مدرسه بوده است و هنرمند و معمار مشهوري مي باشد.

در منطقه اي به نام گارنت هيل كه در مركز شهر مي باشد پرديس اصلي مدرسه وجود دارد و پرديس دوم آن در قسمت جنوبي شهر و پارك پلاهيوستون، درون يك ساختمان به نام خانه هنردوست قرار دارد كه توسط چارلز رني مكينتاش آماده شده است. چارلز رني را به عنوان بزرگ ترين معمار در گلاسگو مي شناسند و مدرسه هنر شاهكار او بوده است. در تور گلاسگو بازديد از مدرسه هنر و ساختمان هاي زيباي آن را از دست ندهيد و به گالري مبلمان آن سر بزنيد.

خانه پولوك گلاسگو

خانه پولوك كه موقعيت آن جنوب غربي شهر گلاسگو است مربوط به خانواده ماكسول است كه به وسيله ويليام آدام و پسرانش در سال 1752 ساخته شده است. بخشي از جذابيت اين خانه در تور توريستي گلاسگو به دليل آثار نقاشي اسپانيايي است كه در آن وجود دارد و هنر افرادي چون گويا، موريلو و ال گركو مي باشد. بخش ديگري از جذابيت خانه به دليل آثار ويليام بليك است همچنين سري عتيقه جات ارزشمند نيز در آن وجود دارد. بازديد از اين خانه در تور گلاسگو در ساعت هاي 17-10 امكان پذير مي باشد.

خانه پولوك

ميدان جرج گلاسگو

ميدان جرج يكي از جاذبه هاي گلاسگو است كه به گل مزين شده است و فضاي سبزي در آن وجود دارد. در اطراف اين ميدان 12 تنديس كه مربوط به اشخاص سرشناس شهر است وجود دارد از جمله تنديس والتر اسكات و يا تنديس ملكه ويكتوريا كه در اين ميان به چشم مي خورد.

در تور گلاسگو با رفتن به اين ميدان در انتهاي شرقي آن تئاتر شهر را خواهيد ديد كه برج بلندي دارد و تكميل آن در سال 1890 صورت گرفته است. بخش تجاري و قديمي شهر را چند انبار مربوط به قرن 19 تشكيل داده اند كه به كافه، بوتيك و رستوران تبديل شده اند و در بوتيك هاي آن برندهاي مشهوري ديده مي شود. در بازار خياباني آن كه باراس نام دارد هزار فروشنده هر هفته محصولات خود را به فروش مي رسانند، اين محصولات شامل عتيقه جات، غذا، پوشاك و سوغاتي مي باشد.

موزه و گالري هنري كلوينگراو

يكي از خيابان هاي فعال در گلاسگو كه در آن مركز سرگرمي و خريد وجود دارد Sauchiehall نام دارد كه تبديل به پياده رو شده است و فروشگاه هاي زيادي در آن وجود دارد. انتهاي اين خيابان به خيابان ديگري به نام Argyle مي رسد كه در محله وست اند قرار دارد و در آن فروشگاه هاي معتبر، هتل هاي بزرگ و رستوران هاي شيكي وجود دارد. يكي از مناطق ديدني در اين خيابان موزه و گالري هنري كلوينگراو نام دارد كه افتتاح آن در سال 1901 صورت گرفته است. در اين موزه آثار هنرمنداني چون ون گوگ ديده مي شود.

يافته هاي باستاني اسكاتلند در اين موزه وجود دارد. اين يافته ها شامل زيورآلات، ابزارهاي عصر برنز و اشيايي از دوران هاي مختلف است. نمايشگاه هاي متعددي در اين موزه برپا مي شود كه يكي از آن ها نمايشگاه سلاح و زره مي باشد و انواع شمشير، ابزارهاي جنگي، سلاح و كلاه كه مربوط به قرن 15 و 16 هستند به نمايش در مي آيد. بخش ديگري در اين موزه مربوط به زيورآلات، منسوجات، ظروف نقره اي، شيشه اي و ظروف سفالي هستند. در تور گلاسگو از ساعت 17-10 امكان بازديد از اين موزه را خواهيد داشت و هيچ گونه ورودي از فرد گرفته نخواهد شد.

موزه ريورسايد در تور گلاسگو

يكي از جاذبه هاي گردشگري در تور گلاسگو موزه ريورسايد است كه نمايشگاه هاي مختلفي با موضوع  حمل و نقل در آن برگزار مي شود. اين نمايشگاه ها به ماشين آلات و سيستم حمل و نقل قديمي گلاسكو مي پردازند. اين وسايل حمل و نقل شامل درشكه، گالري، لكوموتيو، ماشين هاي قديمي، ماكت كشتي، تراموا و … است كه اكثر آن ها ساخته خود شهر گلاسگو مي باشند. در اين موزه خيابان بازسازي شده اي مربوط به سال 1938 را در گلاسكو خواهيد ديد و هم چنين نقاشي هنرمند مشهور LS Lowry كه بسيار معروف است در آن به نمايش در آمده است. در تور گلاسگو براي بازديد از اين موزه از ساعت 17-10 مي توانيد اقدام كنيد.

بهترين مراكز خريد و بازارها شهر گلاسگو

پاساژ Buchanan Galleries در گلاسگو

يكي از مراكز خريد در گلاسگو پاساژ Buchanan Galleries نام دارد كه در منطقه اي خوش آب و هوا قرار گرفته است. در تور گلاسگو براي خريد به اين پاساژ برويد و انواع محصولات با كيفيت را خريداري نماييد. امكان خريد سوغاتي در اين پاساژ وجود دارد و كالاهاي مختلفي در آن به فروش مي رسد كه قيمت مناسبي نيز دارند.

مركز خريد intu Braehead در گلاسگو

يكي از مراكز خريد در گلاسگو intu Braehead نام دارد كه بسيار بزرگ است و در تور گلاسگو از آن مي توانيد بازديد داشته باشيد. در اين مركز خريد انواع برندهاي با كيفيت به فروش مي رسد و براي خريد سوغاتي محل مناسبي مي باشد. با خريد از اين مركز كالاهاي با كيفيتي را خريداري خواهيد كرد.

مركز خريد intu Braehead در گلاسگو

نكاتي درباره تورهاي ارزان قيمت و لحظه آخري گلاسگو

در تور گلاسگو براي اينكه به ترافيك نخوريد و مشكلي در پارك كردن ماشين نداشته باشيد براي بازديد و گردش در شهر از مترو و يا اتوبوس استفاده كنيد. در اين شهر انواع جاذبه هاي فرهنگي، خط ساحلي، مراكز خريد و … وجود دارد كه با اتومبيل مي توان به راحتي از آن ها بازديد كرد. در تور گلاسگو با فرهنگ مردم آن آشنا خواهيد شد و سفري به ياد ماندني خواهيد داشت.

براي رزرو تور آنلاين گلاسگو به صورت اينترنتي مي توانيد آن را رزرو نماييد. براي اين منظور وارد سايت شده و به صورت آنلاين مبدا و مقصد را انتخاب نماييد كه در اينجا مقصد شهر گلاسگو و مبدا شهري است كه قصد داريد سفر را از آنجا آغاز كنيد. با مشخص كردن تاريخ حركت و زدن گزينه جستجو ليستي از تورهاي گلاسگو به نمايش در مي آيد كه هر يك داراي مشخصاتي چون قيمت، تعداد شب هاي اقامت، نوع ايرلاين و مشخصات هتل مي باشد. جزئيات هر تور گلاسگو را مي توانيد مشاهده كنيد تا تور مورد نظر خود را پيدا كنيد. براي جستجوي سريع و راحت تر تور گلاسگو اين امكان وجود دارد كه تور را بر اساس موردي كه بيشتر مورد اهميت شما است جستجو كنيد، مثلا اگر نوع ايرلاين براي شما اهميت دارد جستجو را بر اساس ايرلاين انجام دهيد تا انتخاب راحت تري داشته باشيد تا تنها تورهايي با همان ايرلاين نمايش داده شود.

با رزرو تور گلاسگو خدماتي نيز به مسافران ارائه خواهد شد تا سفر لذت بخشي را تجربه كنند. اين خدمات شامل ترانسفر فرودگاهي، ليدر فارسي زبان، گشت شهري، بليط هواپيما رفت و برگشت، دريافت ويزا، رزرو هتل همراه با صبحانه و … مي باشد. با توجه به بودجه اي كه داريد در هنگام رزرو تور گلاسگو اين خدمات را مي توانيد انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.