پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

سفر به آنكارا دومين شهر بزرگ تركيه

سفر به آنكارا دومين شهر بزرگ تركيه

اين شهر كه نام آن از كلمه سلتي انسيرا گرفته‌شده و معناي لنگر دارد، از شهرهاي دانشگاهي تركيه هم است و اكثر جمعيت آن ترك آناتولي هستند. اين شهر كه شاهراه ارتباطي و تجاري حمل‌ونقل در تركيه مي‌باشد، مثل اكثر پايتخت‌هاي ديدني جهات داراي تركيبي از بافت سنتي و مدرنيته در كنار هم است كه شكوه امپراتوري عثماني را در قلعه‌هاي باستاني و ساختمان‌هاي سنگي منعكس مي‌كند. همچنين وجود دانشگاه‌ها و سفارتخانه‌ها و پارلمان باعث شده است تا اين شهر، رسمي‌ترين شهر تركيه باشد. در سفر به آنكارا به شما احساس غربت دست نمي‌ٔ دهد چراكه فرهنگ آنان به فرهنگ ايرانيان نزديك است و مردم مهمان‌نوازي دارد. مطمئن باشيد غذاها و موسيقي‌ها در اين شهر اجازه نمي‌دهند احساس غربت كنيد. در سفر به آنكارا براي هر بودجه و سليقه‌اي هتل پيدا مي‌شود پس براي محل اقامتتان نگران نباشيد. آنكارا شهري است كه در آن فستيوال‌ها و جشنواره‌هاي زيادي برگزار مي‌شود. اگر خواهان شركت در اين برنامه‌ها هستيد بهتر است سفر به آنكارا را طوري تنظيم كنيد كه چند برنامه معروف و سرگرم‌كننده مثل فستيوال شكلات و قهوه، فستيوال موسيقي و جاز را در برنامه‌تان بگنجانيد.

سفر به آنكارا

آب و هوا

ازآنجايي‌كه سفر به آنكارا يكي از مقاصد اصلي توريست‌هايي است كه به تركيه سفر مي‌كنند، دانستن آب‌وهواي آن براي تنظيم بهترين وقت سفر به كمك شما مي‌آيد. آب‌وهواي اين شهر قاره‌اي است، تابستان‌هايي گرم و خشك دارد كه البته شب‌ها هوا خنك‌تر مي‌شود ولي آب‌وهوايش همچنان از شهرهاي ساحلي ديگر تركيه مطبوع و لطيف‌تر است. آنكارا به خاطر موقعيت جغرافيايي‌اش يعني ارتفاع از سطح دريا، زمستان‌هايي پربرف و سرد دارد. اگر قصد سفر به آنكارا راداريد، بهترين زمان براي انجام اين سفر و لذت بردن از اقامتتان در آنكارا ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد، شهريور و مهر است كه هواي مطبوع و دلپذيري دارد. فصل داغ گردشگري سفر به آنكارا از ژوئن تا سپتامبر است و احتمال بارش باران در آنكارا، اوايل ارديبهشت بالاست.

سفر به آنكارا

اطلاعات پرواز و فرودگاه

چهارمين فرودگاه بزرگ و مهم كشور تركيه در آنكارا قرار دارد و نامش فرودگاه بين‌المللي اسنبوگا (Esenboga) است. اين فرودگاه در سال بيش از ۱۵ ميليون جابه‌جايي مسافر دارد و نام آن از روستايي كه همين نام را دارد گرفته‌شده است. فاصله اين فرودگاه تا تهران حدود ۲ ساعت و نيم است و با شهر آنكارا ۲۸ كيلومتر فاصله دارد. در سفر به آنكارا مي‌توانيد از فرودگاه با تاكسي به شهر برويد يا از مركز شهر به فرودگاه بياييد ولي قطعاً گران تمام خواهد شد. در عوض مي‌توانيد از اتوبوس‌هاي شماره ۴۴۲كه از ۶ صبح تا ۱۱ شب‌كار مي‌كنند استفاده كنيد و ظرف ۴۰ دقيقه و فقط با پرداخت ۱۲.۵ لير براي هر نفر به مركز شهر برسيد.

همچنين براي سفر به آنكارا بهترين پيشنهاد، پروازهاي مستقيم است كه توسط هواپيمايي ايران اير و ماهان انجام مي‌شود. ايران اير هفته‌اي ۴ پرواز مستقيم (يكشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها) به آنكارا دارد كه ۲ تاي آن پرواز رفت (از تهران) ساعت ۱۸ هستند و ۲ تاي آن برگشت به تهران در ساعت ۲۰: ۲۵ هستند. هواپيمايي ماهان اما از ايران اير پركارتر است و هفته‌اي پنج پرواز رفت و ۵ پرواز برگشت جهت سفر به آنكارا انجام مي‌دهد كه در روزهاي شنبه، دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه انجام مي‌شود. ساعت پرواز رفت ۷: ۲۰ و ساعت پرواز برگشت ۱۱: ۰۰ است. البته همه اين ساعت‌ها و روزها ممكن است در روزهاي خاص يا مناسبت‌ها كه جمعيت مسافرين كم‌تر يا بيشتر مي‌شود تغيير كنند.

سفر به آنكارا

جاذبه هاي ديدني و گردشگري در سفر به آنكارا

آنكارا شهري سرزنده و زيباست كه جاذبه‌هاي گردشگري فراواني دارد، مي‌توان در سفر به آنكارا از موزه‌ها و جاذبه‌هاي تاريخي و باستاني و پس‌كوچه‌هاي سنگ‌فرش شده گرفته تا جذابيت‌هاي مدرن و مراكز خريد شيك و رستوران‌هاي بي‌نظير را تجربه كرد و رد پاي تاريخ از عصر برنز تابه‌حال را مي‌توان در اين شهر پيدا كرد.

مسجد قوجاتپه

 مسجدي باشكوه و زيبا و بزرگ به سبك معماري عثماني كلاسيك است كه از جاذبه‌هاي هنري سفر به آنكارا مي‌باشد و در منطقه كيزيلاي آنكارا قرارگرفته است كه مثل مسجد اياصوفيه ۴ مناره دارد و بزرگ‌ترين خصوصيت اين مسجد در اين است كه از هر نقطه شهر قابل‌رؤيت است.

سفر به آنكارا

حمام تركي

 اين حمام يكي از جاذبه‌ها و تفريحات يكتاي تركيه است كه در سفر به آنكارا مي‌توانيد تجربه كنيد. مي‌توانيد آن را هم به‌صورت جدا در چشمه‌هاي آب گرم آنكارا تجربه كنيد و هم در خيلي از هتل‌ها كه خدمات حمام تركي با ماساژ ارائه مي‌شود. يكي از چشمه‌هاي آب گرم آنكارا چشمه مليك شاه است كه در منطقه‌اي به نامچوبوك قرار دارد و در سفر به آنكارا، براي ريلكسيشن پيشنهاد خوبي به شمار مي‌آيد.

سفر به آنكارا

برج آتاكوله

ضمن سفر به آنكارا از برج آتاكوله يكي از مرتفع‌ترين ساختمان‌هاي آنكارا است كه ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و برجي مخابراتي است بازديد كنيد. اين برج يك بناي توريستي هم است و گردشگران مي‌توانند با بالا رفتن از آن منظره زيبايي از آنكارا را از بلنداي آتاكوله تماشا كنند. همچنين پايين ساختمان آن تعدادي مراكز فروشگاهي وجود دارد كه البته قسمت اعظم آن به يك هتل تبديل‌شده ولي هنوز اندكي از مغازه‌ها مشغول به‌كار هستند. اگر با تور انكارا سفر كرديد بازديد از نماي شهر بر فراز آتاكوله را از دست ندهيد.

مقبره ي آتاتورك

آرامگاه پدر تركيه نوين روي يك تپه در محله آنيت، در بخشي از شهر به نام آنتيپ ساخته‌شده و ايده‌ي معماري آن تركيبي از سنت و مدرنيته است كه  يكي از جاذبه‌هاي سفر به آنكارا است. در اين موزه و مقبره،يك مجسمه‌ي مومي آتاتورك و نوشته‌ها و عكس‌هايي از او در دوران زندگي‌اش قرار دارد. اگر تابستان قصد سفر به آنكارا داشتيد، شب‌هاي تابستاني اين موزه را از دست ندهيد، برنامه‌هاي جذابي از نمايش نور و صدا برگزار مي‌شود!

سفر به آنكارا

معبد آگوستوس و روم آنكارا

اين معبد از جذابيت‌هاي تاريخي سفر به آنكارا است كه در منطقه‌اي به نام يوليوس قرارگرفته و امپراتور روم آن را پس‌ازاين كه آناتولي مركزي را فتح كرد بنا كرد كه البته بعدها به كليسا تبديل شد. اين بنا در كنار مسجد به نام حاجي بايرام قرار دارد. روي سنگ‌نوشته باقي‌مانده از اين بنا شرحي از زندگي و جنگ‌هاي اولين امپراتور روم،‌ آگوستسوس حك‌شده است كه توسط خود او نوشته‌شده‌اند.

سفر به آنكارا

قلعه آنكارا

امكان ندارد در سفر به آنكارا از نماد شهر آنكارا يعني قلعه آنكارا ديدن نكنيد. اين قلعه كه بنايي قرون‌وسطايي است، در همان منطقه يوليوس كه معبد آگوستوس بناشده،‌ بر روي تپه‌اي مرتفع توسط ميداسپادشاه ساخته‌شده است قدمت آن به بيش از ۱۰۰۰ سال پيش مي‌رسد. اين قلعه براي راحتي گردشگران داراي كافه و رستوران و گالري‌هاي صنايع‌دستي است. به دليل اينكه قلعه روي ارتفاع ساخته‌شده است، تصوير زيبايي از نماي شهر به شما مي‌دهد. موزه مردم‌شناسي آنكارا از جاهايي است كه مي‌توانيد ضمن سفر به آنكارا، در آن عصاره فرهنگ و تمدن تركيه را ببينيد. اين موزه شامل ۱۰ سالن مختلف در موضوعات مختلف مردم‌شناسي و نمايش فرهنگ و تمدن تركيه است. سالن‌ها شامل يك كتابخانه، سالن گلدوزي، صنايع‌دستي، پارچه، لباس، زيورآلات و غيره است.

سفر به آنكارا

محله تاريخي هامامونو

يكي از محله‌هاي زيبا و تاريخي در سفر به آنكارا كه بافت و حال و هواي قديمي خودش را حفظ كرده محله تاريخي هامامونو است. پيشنهاد مي‌كنيم بازديد از اين محله را به‌هيچ‌وجه از دست ندهيد، قدم زدن در آن تجربه حس و حال گشتي در دوران عثماني تركيه را دارد، خيابان‌ها با خانه‌هاي چوبي كه به سبك عثماني ساخته‌شده‌اند آذين‌شده است و كوچه‌هاي باريك‌راه خود را از ميان اين خانه‌ها باز مي‌كند. در اين منطقه كافه‌ها و رستوران‌هايي وجود دارد كه براي لحظاتي بنشينيد و در اين فضاي تاريخي چيزي نوش جان‌كنيد و از فروشگاه‌هاي صنايع‌دستي و سوغاتي ديدن كنيد.

مراكز خريد معروف آنكارا

سفر به آنكارا

قطعاً يكي از لذت‌بخش‌ترين قسمت‌هاي سفر به آنكارا خريد سوغاتي يا حتي خريدهاي شخصي براي خودتان است. چيزي كه به هيچ‌وجه نمي‌توان از آن چشم پوشي كرد. مراكز خريد و پاساژهايي مثل كيزبلاي كه مدرن هستند را مي‌توانيد در خيابان تونالي هيلمي در منطقه چانكايا پيدا كنيد كه شامل مراكز خريد مدرن ديگري مثل بيل كنت، آرمادا در سوگوت اورزو و گالريا در اوميت كوي است. اگر در سفر به آنكارا دنبال خريد معروف‌ترين برندهاي پوشاك و لوازم‌آرايشي هستيد مي‌توانيد سري به اوت لت اپتيموم بزنيد و با قيمت‌هاي مناسبي از آن جا خريد كنيد.

مركز خريد فروم آنكارا هم از آن مركز خريد معروفي است كه بيش از ۱۴۰ فروشگاه دارد و در 2 طبقه، مراكز تفريحي و خريد را در اختيار شما قرار مي‌دهد و در كنار مغازه‌ها، سينما و كافه تريا هم دارد. اگر هم در سفر به آنكارا از سر زدن به بازارهاي سنتي و بافت تجاري قديم خوشتان مي‌آيد مي‌توانيد سري به فروشگاه‌هاي قديمي كه در منطقه چيكريكچيلار يوكوشو بزنيد. يكي از جاذبه هايسفر به آنكارا در آن منطقه بازار مسگرها يا كيرجيلار چارشيسي است كه توريست‌هاي زيادي را به خود جذب مي‌كند. اين بازار فقط متعلق به مسگران نيست بلكه مي‌توانيد انواع زيورآلات و لباس و كارهاي صنايع‌دستي و سوزن‌دوزي، عتيقه‌جات، خوراكي و ادويه و آجيل را در اين بازار پيدا كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.