چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

تاثير رواني سبز در رنگ اتاق خواب

تاثير رواني سبز در رنگ اتاق خواب

رنگ سبز از آن رنگ‌هايي است كه به آدم اميد مي‌دهد. كافي است تصور كنيد تمام درختان دنيا قرار بود يك رنگ ديگر باشند. رنگ سبز احساس آرامش و امنيت با خود به همراه دارد. رنگ سبز تاثير معجزه‌آسايي در طراحي داخلي منزل شما دارد. اين رنگ پس از آبي از پرطرفدارترين رنگ‌ها در سراسر جهان است.

رنگ سبز طيف‌هاي متنوعي دارد و به اشكال مختلف مي‌تواند در دكوراسيون داخلي منزل شما به كار رود. اما استفاده از اين همه تنوع و هماهنگ كردن آن با رنگ‌هاي ديگر نياز به نگاه حرفه‌اي دارد و بدون آگاهي از همنشيني رنگ‌ها حتي مي‌تواند طراحي داخلي خانه شما را زشت و بي‌قواره كند.

طبيعت، بهترين گزينه براي رنگ اتاق خواب

سبز زيتوني بهترين انتخاب براي القا كردن حس وقار در بيننده است. دقت كنيد كه اين رنگ چندان گزينۀ مناسبي براي فضاي نشيمن و پذيرايي نيست و بيشتر مناسب فضاهاي شخصي است.

براي رنگ اتاق خواب اين رنگ در تركيب با خاكستري فوق‌العاده عمل مي‌كند. رنگ نارنجي هم به صورت محدود (مثلا رنگ قاب عكس‌ها يا اشياي تزئيني) مي‌تواند هماهنگي دلپذيري در دكوراسيون داخلي اتاق شما ايجاد كند.

تحقيقات نشان دادهاند كه رنگ سبز تاثير بسيار خوبي در خلاقيت شما دارد؛ بنابرين انتخاب به جايي براي رنگ اتاق كار شما مي‌تواند باشد. اگر نمي‌خواهيد ديوارها را به رنگ سبز درآوريد مي‌توانيد از چند گلدان يا صندلي سبز استفاده كنيد.

تركيب رنگ سبز با نور آفتاب و چند گلدان كوچك و بزرگ تاثير فوق‌‌العاده‌اي در رنگ اتاق خواب شما دارد. اگر به دنبال دكوراسيون‌ مدرن هستيد، مي‌توانيد از يك ديوار با رنگ سبز تند استفاده كنيد. اما نكته‌اي كه در اين قسمت وجود دارد، اين است كه تمام ديوارها را به رنگ سبز تيره در نياوريد، چراكه تقريبا ديوانه مي‌شويد. تنها يك ديوار را به رنگ سبز تيره رنگ‌آميزي كنيد و ساير ديوارها را سفيد كنيد. همچنين تركيبات چوبي و حصيري در كنار رنگ سبز، طبيعت را به معناي واقعي درون اتاق شما مي‌آورد.

bedroom-color-decorating-ideas

خاصيت آرامش بخشي رنگ سبز را دست كم نگيريد

رنگ سبز يكي از بهترين گزينه‌ها براي خواندن و مطالعه كردن است. اگر شما هم مانند من اتاق خوب و كار و مطالعه‌تان يكي است، با انتخاب سبز براي رنگ اتاق خواب ، با يك تير چند نشان گرفته‌ايد. اگر در اتاق خود كتابخانه داريد، مي‌توانيد ديواري كه كتابخانه روي آن قرار دارد را به رنگ سبز درآوريد و ساير ديوارهاي اتاق را با رنگ‌هاي روشن مثلا سفيد و خاكستري رنگ‌آميزي كنيد. فقط ممكن است آنقدر اتاق دلنشيني پيدا كنيد كه مهمان‌ها از پذيرايي به اتاق خواب شما هجوم بياورند.

bedroom-color-decorating-ideas

اگر رنگ سفيد را براي اتاق خود ترجيح مي‌دهيد، مي‌توانيد از تابلوهايي با پس‌زمينه سبز براي اتاق خود استفاده كنيد.

bedroom-color-decorating-ideas

تركيب سبز و كرم چه دلبري‌ها كه نمي‌كند

سبز هماهنگي فوق‌العاده با رنگ كرم دارد و يكي از بهترين گزينه‌ها براي طراحي دكوراسيون داخلي منزل شماست. اگر از اين تركيب در اتاق پذيرايي و نشيمن استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد از ديوارهاي به رنگ كرم همراه با فرش و مبلمان سبز استفاده كنيد. همچنين اگر دكوراسيون شما كرم رنگ است، استفاده از تابلوهايي با پس‌زمينه سبز فضايي فوق‌العاده در منزل شما ايجاد مي‌كند.

bedroom-color-decorating-ideas

سبز بخوابيد

عدۀ زيادي از روان‌شناسان معتقدند كه رنگ سبز مي‌تواند تاثير قابل توجهي در رفع خستگي داشته باشد. به اين ترتيب باز هم سبز برندۀ نهايي بازي رنگ اتاق خواب شماست. رنگ سبز چشم‌ها را خسته نمي‌كند.

اگر قصد تغيير رنگ ديوارها را نداريد، يا منزل شما اجاره‌اي و نمي‌خواهيد براي صاحبخانه هزينه كنيد، مي‌توانيد از پتو، رو تختي و سرويس خواب سبز استفاده كنيد.

همچنين اگر رنگ ديوار اتاق خواب شما به رنگ‌هاي خنثي يا كرم است، انتخاب سرويس خواب سبز به اتاق خواب شما رنگ و جلاي ويژه‌اي مي‌بخشد.

bedroom-color-decorating-ideas

رنگ سبز در فضاي حمام

در فرهنگ شرقي رنگ‌هاي روشن به خصوص سفيد نماد تميزگي و پاكيزگي هستند. يكي از بهترين گزينه‌ها براي حمام استفاده از انواع طيف‌هاي آبي و سبز در كنار يكديگر براي كاشي‌هاي حمام است. اين تركيب يادآور تازگي و طراوت آب و سبزينگي هستند. نكته‌اي كه در استفاده از رنگ‌هاي حمام وجود دارد، اين است كه از رنگ‌آميزي زياد و درهم استفاده نكنيد؛ چراكه فضاي حمام شما را كدر و گرفته نشان مي‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.