جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا

چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا
۱۵ دقيقه در يك ليوان آب جوش سر پوشيده.
پس از اين زمان تي بگ آبگيري شده و خارج شود (افراد با يبوست شديد تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفي اجمالي مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا :
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا يا پونه كوهي دقيقا مانند جراحي باي پس معده عمل ميكند، معده از يك بافت كش مانند تشكيل شده كه اين بافت پس از ساليان و مخصوصا پرخوري دفورمه يا بزرگ و از حالت طبيعي خود خارج مي شود، مصرف مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا به مرور و بعد از مدتي باعث مي شود كه بافت معده به حالت طبيعي و اوليه خود بازگردد و كوچك شود همچنين باعث بالا رفتن متابوليسم بدن شما شده و سوخت و ساز بدن شما را بالا مي برد دقيقا مانند كاري كه ورزش در بدن شما ايجاد مي كند اين خواصيت نعناع فلفلي با تركيب چاي سبز كه داراي كافئين و كاتچين است باعث چربي سوزي شده و به حفظ تناسب اندام از طريق كاهش وزن كمك مي كند. نعنا‌ع ‌فلفلي يك گياه دارويي معطر است كه دستگاه گوارش و صفراء را تحريك كرده و خاصيت ضد التهابي دارد. استنشاق بوي آن براي بهبود سرماخوردگي و عفونت هاي گلو بسيار مفيد است.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا باعث افزايش ترشح صفراء شده و در نتيجه به هضم غذا كمك مي‌كند. سازمان جهاني سلامت، تأثير نعناع فلفلي بر درمان سندرم روده‌ ي تحريك‌پذير و رفع مشكلات گوارشي مانند نفخ و ورم معده را، به رسميت شناخته است.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا ضدباكتري است و تجمع ميكروب‌ها در دهان را كاهش مي‌دهد. به همين دليل، دهان تميز و خوشبو مي‌شود. علاوه بر اين، نعناع فلفلي سرشار از «منتول» است و باعث مي شود تا دهانتان به مدت طولاني تازه و خوشبو بماند.
مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا ضداسپاسم گوارشي، ضدنفخ، مسكن، ضدعفوني كننده،‌ عرق ‌آور، خلط ‌آور، ضدسرفه، ضدخارش، آرام‌بخش، خنك‌ كننده پوستي، گرم‌كننده بدن و رقيق‌ كننده خون است.

تاريخچه نعناع فلفلي موجود در مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا :
منشأ نعناع فلفلي را آفريقاي شمالي و منطقه مديترانه مي دانند. در طب سنتي چيني و ژاپن از نعناع فلفلي استفاده مي شد. بر اساس متون كهن، نعناع فلفلي از ۱۵۰۰ سال پيش از ميلاد مصرف خوراكي و دارويي داشته است. اين گياه، سال ۱۷۲۱ ميلادي، در ليست رسمي دارويي انگلستان به عنوان گونه ي مستقلي با خاصيت درمان سرماخوردگي و سردرد ثبت شد. مصريان، نعناع فلفلي را كشت مي كردند و برگ هاي خشك اين گياه در اهرام كشف شده اند. در اواسط قرن هجدهم، اين گياه به منظور خواص دارويي اش در غرب اروپا و انگلستان كشت شد.

كاربرد نعناع فلفلي موجود مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا در طب قديم:
در طب سنتي، نعناع فلفلي براي درمان تهوع، استفراغ، اسهال، تب، يرقان، فشار خون بالا، ديابت، درد، سوء هاضمه، نفخ، قولنج روده، عفونت مجاري ادراري و عفونت هاي تنفسي، دسمينوره و سرماخوردگي كاربرد دارد. همچنين به عنوان خواب آور، افزايش دهنده شير مادران، قاعده آور و ضد انگل به كار مي رود.

مواد موثر مخلوط چاي سبز و نعناع فلفلي نيوشا :
منتول، منتون، منتيل استات، نئومنتول، ايزومنتون، منتوفوران، ليمونن، پولگون، آلفا و بتا پينن، گليكوزيدهاي آپي ژنين، ديوزمتين و لوتئولين.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.